X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסתמכות על כוחות זרים להגנה על גבולות ישראל היא גלותית, מעודדת אנטישמיות, ויש בה מן הסכלות הגלומה בלחזור על שגיאות העבר שוב ושוב
▪  ▪  ▪
יוניפי"ל. לא הוכיחו עצמם

13 שנה חלפו מאז הטבח הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם. הסרבים אשר ניסו לעצור את ההשתלטות המוסלמית על חלקי ארצם חצו את גבול האנושיות, ולא הסתפקו בגירוש אלא עברו לרצח המוני של כל הזכרים של העיר סרברניצה, מפקד המיליציה הרצחנית נתפש ויועמד למשפט העמים.
עד כאן אין חדש, מעשי טבח הם מעשה של יום-יום בכל העולם, מרחובות ירושלים שם נרצחים אזרחים על-ידי ג'יהאדים על דחפורים, ועד לרחובות איסטנבול, קונסטנטינופל לשעבר, שם רוצחים מוסלמים כורדים את המוסלמים הטורקים.
יחודו של טבח סרברניצה שהוא נעשה בחסות האו"מ, פשוטו כמשמעו. במקום היה גדוד הולנדי, גברים גדולים חסונים ופחדנים. היה ידוע לכל שסרברניצה, כעיר מוסלמית בלב סרביה הנוצרית, שעברה כולל שיתוף פעולה נלהב עם הנאצים ורצח מאות אלפי סרבים ויהודים, מועמדת להשמדה. הגדוד ההולנדי קיבל, לדברי מפקדו, שתי הוראות סותרות. האחת, למנוע את כניסת המיליציה הסרבית בכל מחיר. שתיים, למנוע הרוגים הולנדים בכל מחיר. הגדוד העדיף את ההנחיה השנייה על הראשונה, ולמעשה סייע לרצח שמונת אלפים גברים. הנשים והטף גורשו מן העיר לפני כן, על משאיות שחלקן של האו"מ. איש מבין ההולנדים לא נתבע על חלקו ברצח, בשל חסינות האו"מ מפני תביעות.
מזה שנים שכל אחד מאבירי השלום הישראלים, מן הנשיא פרס ומטה, קורא לפרישת כוחות בינלאומיים כמענה למצב המלחמה בין היהודים למוסלמים. יוניפיל, כוח האו"מ בלבנון, כוח רב-לאומי בסיני, אונדו"ף על גבול הגולן. תצפיתנים אירופים בחברון, ותצפיתנים נוספים במעבר רפיח. החלטה 1701 ששרת החוץ לבני משתבחת בה איננה אלא "חיזוק" של יוניפיל שאמור למנוע את נוכחות חיזבאללה על גבול לבנון. בכל עת שחמאס מעלה את רף המתקפה על ישראל מיד קופצים כל אותם אבירי שלום ומציעים פרישת כוח רב-לאומי בעזה. אבירי ביטחון אחרים (ליברמן ושות.) מציעים הצטרפות לנאט"ו כגורם מרתיע מפני הטבח שהמוסלמים מאיימים לעשות בנו חדשות לבקרים.
יש אופי משותף לכל אותם כוחות בינלאומיים ורב לאומיים: תפקידם לשוב הביתה ללא נפגעים. לכן הם נמנעים מכל עימות עם הגורם התקפן, מיליציה שיעית, סונית או אחרת. בשעת מבחן הכוחות הזרים נוטשים, בפקודה. לכוח ההולנדי בסרברניצה היה את כל הגיבוי של נאט"ו, כולל כוח אווירי. היה לו את כל הזמן שבעולם (זמן הפינוי של הנשים והילדים) כדי לקרוא לתגבורת, להיערך לקרב, ואף לעצור את מפקד המיליציה לאדיץ'. הוא לא עשה זאת מחשש לעורו. זה הנורמה, לא היוצא מן הכלל.
כל המלחמות באזורנו פרצו למרות קיומו של כוח רב-לאומי בשטח, והכוח הרב-לאומי בסיני לא מצליח לעצור ולו הברחה אחת מסיני לרצועה.
על כן הסתמכות על כוחות זרים להגנה על גבולות ישראל היא גלותית, מעודדת אנטישמיות, ויש בה מן הסכלות הגלומה בלחזור על שגיאות העבר שוב ושוב. ממשלה ציונית פרגמטית המחוברת למציאות לעולם לא תאפשר לכוח בינלאומי לעשות את עבודתו של צה"ל. למדינת ישראל יש מנדט להגן על עצמה ללא צורך בכוחות זרים. להפך, כוחות זרים רק מפריעים ומגוננים על התקפן. גורלה של סרברניצה הוא טיעון רב עוצמה להתנגדות להצבת כוחות בינלאומיים בכל עימות עתידי מול הפולש הערבי. גורלה של סרברניצה יהיה גורלנו אם נמשיך לסמוך על זרים, והדבר אמור גם באיום האירני על כל זרועותיו.

תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרברניצה זה כאן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה היהודית מיותרת
ע.ג1  |  28/07/08 18:39
2
הסתמכות על כוחות זרים, להגנה
הניה  |  28/07/08 21:43
3
אבל ד"ר יובל...
רדובן קראג'יץ'  |  29/07/08 02:24
 
- למה לא הולנדים
דר יובל  |  29/07/08 07:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
לא היה כאהרן ברק, במשך שלושים שנים תמימות, החל מתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה וכלה בתפקידו כנשיא בית המשפט העליון - לא היה כמוהו לנצל את כוחו באופן מחפיר - ואף מושחת - לצבירת עוד ועוד כוח ולהשגת יעדים שהוא חתר אליהם
ד"ר ג'וזי פוטזניק, יאיר גניגר
השינויים בתקופת ההיריון כל-כך רבים, חלקם מלווים במחושים וכאבים שונים    מחקרים רבים מראים כי 60% מהנשים ההרות סובלות מכאבי גב תחתון    טיפול אוסטאופתי עדין יכול לסייע לגוף להסתגל לשינויים המתחוללים בו
שבתאי עזריאל
בינואר 2008 הוקמה ועדת חקירה לבחינת הסיוע לניצולי השואה בראשות דליה דורנר. מאז, מעל 100 פעמים היא מצוטטת כשהיא אומרת שהוועדה לא תערוף ראשים. יש למישהו מושג לראשיהם של מי היא התכוונה?
יוסי מטלון
הסיבה הפחות מודעת לרובנו שבגללה יש צורך לעשות שינוי פיזי בבית, היא שמירה על השלום בבית. השלום בבית יהיה נוכח אם המרחבים הסגורים והפתוחים בתוך ביתנו ישרתו נאמנה את כל אחד ואחת ממרכיבי התא המשפחתי ויספקו לכל אחד מהם את צרכיהם האמיתיים מבלי לפגוע אחד ברעהו
יוסי אחימאיר
שקט משכר. קל להתמכר לו, יש רצון להיאחז בו, לחלום שיימשך לבלי די. אבל אולי זה שקט משקר? שקט זמני? שקט שאחריתו מי ישורנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il