המשבר הגיאו-פוליטי בין סין ליפן נותן את אותותיו גם על התוצאות העסקיות של חברות יפניות הפועלות בסין - ובעיקר על תוצאות של יצרניות הרכב היפניות. בחודש האחרון פורסמו דיווחים כי אזרחים סיניים הציתו מכוניות מתוצרת יצרניות יפניות ואף תקפו נוסעים במכוניות יפניות על רקע התסיסה העממית במאבק בין המדינות על שליטה באי באזור שעשוי להעניק גישה למאגר של משאבים טבעיים.
בתקשורת היפנית דווח כי המכירות של טויוטה בסין נחתכו בספטמבר בכמחצית לעומת אוגוסט. אתמול פורסמו דיווחים כי הענקית היפנית מתכננת להוריד באופן דרמטי את הייצור שלה במפעלים בסין בעד כ-50%. לפי הפרסום, טויוטה ממתינה לראות אם המגמה של הירידה במכירות ממשיכה ואז תקבל את ההחלטה להפחית את המכירות.
גם יצרנית הרכב מאזדה סובלת מהמהומות האנטי יפניות בסין. המכירות של מאזדה צנחו בספטמבר ב-35% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
בכיר ביצרנית הרכב היפנית ניסאן אמר כי בחברה שלו צופים ירידה במכירות בסין בספטמבר. "אין ספק שסין נותרה שוק חשוב עבורינו בטווח הארוך", אמר טקאו קטאגירי, סגן נשיא בכיר בניסאן. אך הוא הוסיף כי המהומות ישפיעו על נתוני ספטמבר. בניגוד לטויוטה, בניסאן לא מתכננים כרגע לשנות את תוכניות הייצוא שלהם בסין. ניסאן סובלת גם ממכירות חלשות בתקופה האחרונה בארה"ב - אחד מהשווקים הגדולים שלה שבו היא ניצבת בשנים האחרונות במקום השישי מבחינת מכירות.
יצרניות הרכב היפניות סובלות גם מהיחלשות המכירות בשוק המקומי ומבספטמבר נרשמה ירידה של 8.1% במכירות לעומת השנה שעברה. אנליסטים בשוק ההון צופים כי המהומות בסין ישפיעו על דו"חות החברות שישפיעו בעיקר של שלוש היצרניות הגדולות ביפן - טויוטה, הונדה וניסאן.