X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופט אברהם קסירר, מבית משפט השלום בתל אביב, דן בטענת חברת הביטוח כי יש לבצע "התאמה" ולהפחית 30% משיעורי הנכות שהוענקו למבוטח על-ידי מומחי בית המשפט, משום שטבלת הנכויות שבפוליסה מקנה שיעורי נכות נמוכים יותר מאלה המוענקים על-ידי מומחי בית המשפט
▪  ▪  ▪

אריה שוסטר נפגע בתאונת דרכים. מומחים רפואיים מטעם בית המשפט, בתביעה על-פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, העריכו את נכותו בשיעור 48% לצמיתות.
שוסטר היה מבוטח בחברת הביטוח כלל, בפוליסה שכללה כיסוי עבור "נכות מתאונה". סכום הביטוח המלא בפוליסת כלל עבור 100% נכות עמד על כ-240,000 ש"ח.
שוסטר פנה לכלל והמציא לה את חוות הדעת של רופאי בית המשפט. לכאורה, חישוב תגמולי הביטוח במקרה שכזה אמור להיות פשוט. הפוליסה נוקבת בסכום הביטוח המלא למקרה בו המבוטח נותר עם נכות של מאה אחוז: 240,000 ש"ח. כעת לא נותר אלא להכפיל את סכום הביטוח המלא ב-48% וקיבלת את הסכום המגיע לשוסטר: 120,000 ש"ח.
להפתעתו קיבל שוסטר מכתב חתום בידי פקידה בכלל בשם עדינה שמיר. נכון שרופאי בית המשפט קבעו לך 48% נכות, רשמה שמיר במכתב. אבל כבודם של רופאי בית המשפט במקומו מונח. הם מתבססים על טבלת הנכויות של הביטוח הלאומי. בפוליסת כלל יש טבלת נכויות משלה. טבלה זו כחושה, רזה, מצומקת בכ-30% מזו של הביטוח הלאומי. בכל פעם שרופא קובע שיעור נכות יש לבצע אם כן "התאמת נכויות". אני קובעת לפיכך, כותבת הפקידה שמיר, כי הנכות שהעניקו לך רופאי בית המשפט בשיעור 48% שווה לפי טבלת הנכויות של כלל ל-34.5% בלבד. במקום 120,000 ש"ח מגיעים לך רק 83,000 ש"ח. כך הלכו להם בהינף קולמוס 37,000 ש"ח.
פסקת התאמת הנכויות
שוסטר לא ויתר ופנה לבית משפט השלום בתל אביב כדי לקבל את יתרת המגיע לו.
בפוליסת כלל, מציין השופט אברהם קסירר, אכן יש טבלת נכויות משלה. טבלה זו נוקבת במספר מצומצם של נכויות הנובעות מאובדן מוחלט של איברים. ומה לגבי נכויות חלקיות? לכך קיימת בפוליסה "פסקת התאמת הנכויות". פסקה זו קובעת כי "בכל מקרה של נכות חלקית... ישולם שיעור מתאים של סכום הביטוח המלא, לפי שיעור הנכות שיקבע על-ידי רופא החברה, בהתאמה לשיעורי הנכות המפורטים בטבלת הנכות בפוליסה."
פסקת התאמת הנכויות, קובע השופט, מלמדת ומורה כי הגורם האמון על קביעת שיעורי הנכויות במקרה של נכות חלקית הנו רופא חברת הביטוח. הוא ולא אחר. הדעת נותנת כי לא רופא בלבד אלא רופא מומחה בתחומים הרלוונטיים. אין זה ראוי שפקידי כלל ישנו את שיעורי הנכות שנקבעו על-ידי רופא מטעם המבוטח.
בהעדר חוות דעת רפואית מטעם חברת הביטוח, פוסק השופט, יש לאמץ את שיעור הנכות של 48% נכות שהוענקו לשוסטר על-ידי המומחים הרפואיים שעליהם הוא מתבסס.
מעבר לכל אלה, מזכיר השופט לכלל, כי המפקח על הביטוח כבר הכריע בתלונה נגדה בסוגית ההתאמה. המפקח פסל את ההפחתה שמבצעת החברה בנכויות מבוטחיה. המפקח דחה את טענת כלל כי טבלת הנכויות בפוליסה שלה מקנה ככלל שיעורי נכות נמוכים יותר מאלה המוענקים על-ידי טבלת הנכויות של הביטוח הלאומי. כבר נקבע בפסיקה ממשיך השופט ומזכיר לכלל כי להנחיות המפקח על הביטוח יש תוקף מחייב.
בסופו של יום, אם כן, חייב השופט את כלל לשלם לשוסטר את יתרת הסכומים המגיעים לו עבור הנכויות שהוענקו לו על-ידי רופאי בית המשפט.

תאריך:  10/08/2008   |   עודכן:  10/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפחיתה ממבוטחיה שלא כדין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיטת מצליח
סתם אחד  |  10/08/08 14:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דן מנור
האם הדעה הרווחת בדבר מעמדה הנחות של האישה בקרב עדות המזרח ומרוקו בפרט נכונה?    במאמר זה מוצגים מחקריהם של א' שטאל וא' בשן הסוקרים דעה זו ומגלים לנו דברים חדשים על כשפים וקמעות על-מנת לזכות באהבה, על נשים "מבישות" ועל נשים עשירות ומשכילות במרוקו הישנה
עו"ד אברהם פכטר
לפחד מנתניהו - זה לגיטימי, טבעי ואפילו מובן, אבל לפסול אותו פוליטית, אישית, להפחיד את הציבור ממנהיגותו והסכנה שיחזור לשלטון - זאת עמדה צבועה ומסוכנת
ד"ר רון בריימן
ציפי לבני טוענת ל"ניקיונה". אהוד ברק טוען שלפני שנתיים, ראינו את המחיר ששולם בעבור חוסר הניסיון בצמרת. אבל, אוזלת ידו כשר ביטחון מלמדת על מחירה התופח של המלחמה הבאה, בדרום ובצפון. שלושת אנשי בצל"ם (ברק, ציפי לבני, מופז) מתגאים בניסיונם. עוד ניסיון כזה ואבדנו! על הבוחר הישראלי לבחור: רק לא בצל"ם!
עו"ד משה גולדבלט
למול הקריאות לאימוץ תקנוני התנהגות מחמירים ומנגנוני פיקוח יש להציב את התשובה לפיה הדרך האמיתית היחידה לשנות אורחות התנהגות היא החינוך. כוונתי כמובן לחינוך כללי אך לא פחות לחינוך הנשים עצמן
אמציה חן
חייבת כל אם עבריה לדעת מקור הכשל איננו בשיטת בחירות, או ככזה הנובע מאיכות לקויה של המנהיגות. כל כולו בחסרונה של אחריות אישית ובכשל תפקודי של מנגנוני הביקורת האורגנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il