X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אולי זה לא כל כך פופוליסטי ובוודאי גם לא מעיד על רייטינג גבוה, אבל זה ממש בנפשנו: ערוץ 1 נותר המעוז הטלוויזיוני האחרון לרמה ולאיכות, לעומת שני הערוצים המסחריים והרדודים, הפונים אל הרובד הנמוך ביותר
▪  ▪  ▪

צריך להצטייד בהרבה תעוזה, אם לא בחוצפה, כדי להודות קבל עם ועדה, וללא כל שמץ של בושה, שערוץ 1 בטלוויזיה הישראלית שם בכיס הקטן את הערוצים 2 ו-10 גם יחד.
זה ייראה, מן הסתם, כמו מסע-פרסום לערוץ כושל כל כך, שחרב הכיליון מאיימת עליו בכל רגע. אבל, עם יד על הלב, הדברים בהחלט לא נועדו לקדם את הצפייה בו כדי להצילו ממפלתו הצפויה.
אולי זה לא פופולרי ופופוליסטי, ובוודאי שלא מעיד על רייטינג מוצלח - אבל ערוץ 1 עדיין עולה ברמתו וברצינותו על שני אחיו-יריביו המסחריים, 2 ו-10, כמעט בכל שידוריו לאורך השבוע.
והנה, צחוק הגורל, ברייטינג המתפרסם חדשות לבקרים בכלי התקשורת - הדברים הפוכים בתכלית: דווקא ערוץ 2 צועד בהם בראש טבלת הפופולריות, בעוד ערוץ 10 מצוי במקום השני, אבל מזדנב הרחק מאחוריו, ואילו ערוץ 1 מצוי במרחק רב עוד יותר משני הערוצים האלה, אי שם בתחתית סולם הרייטינג.
בדירוג שלנו, ולעניות דעתנו זהו גם הדירוג שצריך להעניק כל צופה מיושב בדעתו, טבלת האיכות צועדת, כאמור, בסדר הפוך לגמרי: ערוץ 1 צועד בה בראש, אחריו ניצב ערוץ 10, ואחרון-אחרון, לא חביב, ערוץ 2.
ערוץ איכותי
כי ממה נפשך: ערוץ 1, הוותיק והמנוסה בין שלושת הערוצים האלה, נותר הנאמן היחיד לתוכניות הרציניות, המעמיקות וכבדות המשקל. תוכניות כמו "מבט שני", "גלובוס", "פופוליטיקה" ו"במדינת היהודים" הן רק דוגמאות לכך. אפילו מהדורות החדשות בו - "ערב חדש" ו"מהיום למחר" - מעידות על אינטנסיביות ועומק רבים מאלה המשודרות בערוצים המסחריים, וגם מעניקות ממד עשיר ורחב יותר מזה של מהדורות החדשות, הלקוניות יחסית, בשני הערוצים המסחריים.
ערוץ 2, שהוא הפופולרי והפופוליסטי שבין שלושת הערוצים, לא מהסס לפנות אל הרובד הנמוך ביותר של האוכלוסיה, אפילו בתחום הבידור. תוכניות כמו "נולד לרקוד", "רוקדים עם כוכבים" ו"פוליגרף", אינן בעלות אופי חינוכי דווקא וחיצי הביקורת כבר נשתלחו בהן מזמן על-ידי אמצעי התקשורת. אבל, מה לעשות: הערוץ פשוט מצפצף עליהם. אחרי ככלות הכל - בעל המאה הוא גם בעל הדעה.
ערוץ 10, הנמצא בתווך, אומנם אינו רדוד עד כדי כך, אבל סופג בהחלט חיצי-ביקורת לא מעטים. הוא, אפילו, מנודה על-ידי עיתון מסוים, שאינו חפץ ביקרו ויורד עליו דרך קבע, אף כי האמת ניתנת להיאמר: בסיכום כללי של שידוריו - הוא המעניין שבין שלושת הערוצים. עדיין זכורה תוכניתו הפופולרית, "הישרדות", שזכתה לרייטינג חסר-תחרות, וכמוה גם הסדרה הדרמטית הישראלית המרתקת, "מתי נתנשק", שלא היה לה אח ורע במידה כה גבוהה של צפייה. יתרון נוסף של ערוץ 10: יש לו תוכניות שימושיות, לתועלת קהל הצופים. "המקצוענים", "לרדת בגדול", "שומר מסך", או "תעודה", הן דוגמאות מובהקות לכך, וכאלה חסרות בערוצים האחרים.
מחיר כבד
למרבה הצער, נאלץ ערוץ 1 לשלם מחיר כבד לא רק על רצינותו ואיכותו, אלא גם על שמכוח היותו ערוץ ציבורי, הוא נעדר פירסומות כבשני הערוצים המסחריים, שהן, בעצם, מטה-לחמו של כל ערוץ טלוויזיוני. בלית ברירה נאלץ ערוץ 1 להתקיים מתשלומי אגרת הטלוויזיה, הממומנים על-ידי קהל הצופים, וגם על כך הוא סופג חיצי-ביקורת וזעם, במיוחד של כל אותם צופים רבים שאינם נזקקים כלל לשידוריו. מצבו האקוטי של ערוץ 1 הגיע עד לידי כך שהוא מתקשה, אפילו, לשלם בזמן את משכורות עובדיו ואף נאלץ לפטר רבים מהם בשל מצוקתו הכספית.
מן התמונה העגומה הזאת מתבקשת מסקנה נחרצת: להושיט לערוץ הציבורי יד בטרם ימעד. אומנם דרכו של עולם המדיה הכתובה, בימים טרופים אלה, אינה סוגה בשושנים. לא סוד הוא שכדי לשרוד, נאלצים עיתונים רציניים להפוך לטבלואידים פופוליסטיים ובכך להוריד את רמתם. אסור, בשום פנים ואופן, שאלה יהיו גם פני הדברים בערוץ הטלוויזיוני הציבורי שלנו.

תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להציל את הערוץ הציבורי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערוץ השמאל המכונה 1 צריך להסגר
מרק טווין  |  14/08/08 17:18
2
אתה עיתונאי בערך כמו....
י.ש  |  14/08/08 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יבנקובסקי
בכל המחקרים שלנו אנו לא מצליחים לגלות קשר ישיר בין עבודה קשה לבין הצלחה. החוכמה היא לעבוד חכם, ולנהל נכון. לא בהכרח לעבוד כמו חמור
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אפרים הלפרין
אל לנו להתרגש מזעקות השבר של היועץ המשפטי לממשלה    בואו ניתן ללהבות לדעוך, כולנו נירגע ונבין שבעניין זה - צודק השר פרידמן
איתן אלחדז
גאולה כהן הלוחמת, הפוליטיקאית, ומנאמני ארץ ישראל השלמה הוציאה ספר וזה הזמן לשאול אותה לגבי שרון: "נכנס בו דיבוק", ההינתקות: "כתם שלא יימחה" וגם לגבי בנה צחי: "להישארות בשלטון יש תג מחיר". היא לא שוכחת לספר על פעולת הבריחה מהכלא הבריטי, על אובדן הנעורים, ועל אמונתה בצדקת דרכה
עו"ד יוסף פנדריך
עורכי דין רבים פוחדים שהממסד יתנכל להם בגלל שאיפשרו לאדם לחשוף פרשיית שחיתות חמורה של מערכת המשפט    האם עו"ד שחושש לעורו יכול להגן בהצלחה על לקוח שנאבק ברשויות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il