X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדריכות של המערכת הפוליטית לקראת בחירות או שינויים במפה הפוליטית גורמת, שוב ושוב, לאובדן הזיכרון של הציבור הרחב בבואו לבחון את המועמדים לראשות הממשלה
▪  ▪  ▪
לבני. לא די בנקיון כפיים

מחלה קשה היא האלצהיימר ולמרבה הצער אין לה תרופה. באופן איטי, מייאש למדי, החולים במחלה מאבדים את זיכרונם. זו מחלה הדורשת גם מן הסביבה הקרובה תעצומות נפש שאין כדוגמתן כדי להקל על הסבל הנורא של החולה.
אין כאן כוונה להרחיב על הפתולוגיה של המחלה אלא דווקא להתייחס לסימפטומים הכה בולטים של האלצהיימר הפוליטי. הדריכות של המערכת הפוליטית לקראת בחירות או שינויים במפה הפוליטית גורמת, שוב ושוב, לאובדן הזיכרון של הציבור הרחב בבואו לבחון את המועמדים לראשות הממשלה.
לצורך הבלטת הסממנים של האלצהיימר הפוליטי, יעסקו השורות הבאות בניתוח מעשיהם של מי שנמצאים כיום בראש מצעד המועמדים לתפקיד ראש הממשלה. לחימום הקנה, נתייחס לקדימה.
שרת החוץ, ציפי לבני, הטוענת המובילה, על-פי הסקרים, לראשות המפלגה, ודאי מצטיירת באדם נקי וחף מכל רבב מוסרי. בתרבות הישראלית, ללא ספק שגם לתכונה זו חשיבות עליונה. אלא מהי, שכדי להיות ראש ממשלה אין די בלהיות נקי כפיים ומוסרי. כל מי שיבדוק את הרקורד המדיני של גב' לבני לא יוכל למצוא נקודות זכות רבות בעבודתה. בתקופת כהונתה, שום נושא מדיני לא קודם, ודאי לא הנושא הפלשתיני ששרת החוץ מעורבת בו. גם בזירות מדיניות אחרות אין ממש הצלחות כבירות. ומה עושים במקום זאת? מגייסים תדמיתנים, יועצי תקשורת ויועצי סתרים הבונים, ממש כך, רובוט היודע להשיב בדיוק לפי התדריכים, לשאלות שנשאלות. עיתונאים רבים בונים את התדמית הציבורית ולאחר מכן, הם ודאי ימצאו דרך כדי לבנות את התשתית להורדתה. הכול לפי המסורת הישראלית.
שר התחבורה, מר מופז, המכונה בפי חבריו - תומכיו, "מר ביטחון", משווק את הניסיון הצבאי שלו, הן כרמטכ"ל והן כשר ביטחון. אין בכך כל פגם, אך אם כבר נוברים בעבר הצבאי, אין מנוס מלהזכיר לקוראים את מה שנתגלה עם פרוץ מלחמת לבנון השנייה. מי ששכח אולי, מוזמן לעיין בדוח וינוגרד, כולל עדותו של מר מופז. מי שיעשה זאת ייווכח מה גדולה הייתה "תרומתו" של מר מופז להכנת צה"ל מאז היותו רמטכ"ל ושר ביטחון ועד פרוץ מלחמת לבנון השנייה.
העבודה כרגיל
במפלגת העבודה אין חדש. כולם נלחמים בכולם, משמיצים, פוגעים וכד'. שר הביטחון, לאחר לבטים רבים החליט להתבטא בתקשורת. קודם שמר על זכות השתיקה. מה טוב יותר אין לדעת. מה שבטוח הוא שמר ברק שותף בכיר מאוד למתרחש בעזה. הפסקת האש הצילה אותו כפי שהצילה את התושבים בדרום. המדיניות של שר הביטחון בעזה לא צלחה ולא תהיה זו הפתעה רבתי אם האירועים הקשים עוד יחזרו. גיוסו של מר שלום קיטל כיועץ הוא סימן למצוקה אלא שהיא מוסברת בכך שתדמיתו של מר ברק בתקשורת ובקרב הציבור אינו הולם את אישיותו האמיתית. יתכן והכול נכון, אך מעשים לעולם אינם ניתנים להסתרה. הציבור זוכר היטב את תקופת כהונתו של מר ברק בראש ממשלה. אם היציאה מלבנון הייתה מוצדקת וראויה, הרי שלאחריה מר ברק לא קיים דבר וחצי דבר ממה שהבטיח לעשות אם החיזבאללה יפר את המציאות החדשה. הכשל המדיני-צבאי לאחר היציאה מלבנון לא ניתן להסתרה.
גם בנושאים האחרים שמר ברק הבטיח לא הייתה התקדמות ממשית. אין צורך למנות רשימת מכולת של אי-קיום הבטחות שבהחלט היו ניתנות ליישום. גם בליכוד אין חדש ממש. נתניהו שותק כי כך אמרו לו יועציו. השתיקה, במקרה זה, אינה שווה זהב כי ממנהיג אופוזיציה נדרש להיאבק ולבקר. אך, למר נתניהו ודאי יש היסוסים רבים בהתחשב בעובדה שככל שידבר, כך ייזכרו אזרחי ישראל במעשיו. אגב, מר נתניהו שהביטחון קרוב ללבו באמת, היה שותף מרכזי למדיניות הביטחונית ולמוכנותו של צה"ל ב-2006, עת התפטר מתפקידו כשר האוצר. יש להניח שלשר האוצר יש השפעה כזו או אחרת על בנייתו של צה"ל ומוכנותו למלחמה. גם תקופתו של מר נתניהו כראש ממשלה לא ממש הייתה המפוארת בתולדות ישראל. גם במקרה זה השכחה היא אם כל הרעות.
מדינת ישראל זקוקה למנהיגים ולא לבובות שיוצרים התדמיתנים ואנשי התקשורת. מצער מאוד שישראל נמצאת במשבר מנהיגותי חמור ביותר, הן בשמאל והן בימין. השחיתות, חוסר התבונה המדינית, אנוכיות, התעלמות מן המצוקות, כל אלה קווי האופי של המנהיגים בישראל.
אזרחי ישראל חייבים להתעורר מחלום הבלהות הזה. ככל שאמון הציבור ירד, כך יפלסו להם דרך גורמים עוד יותר בלתי ראויים העלולים להזיק למדינה שיקרה לכולם.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלצהיימר פוליטי
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
בְּתֶּקֶן שֶל חֲצִי-אֱלוֹקִים
תמרה  |  14/08/08 10:55
2
מְדִינָה מִקְרִית
אלכסנדר  |  14/08/08 11:02
3
ידע כל אב וראוי כי תדע כל אמא
אמא ...  |  14/08/08 11:07
 
- איך שלחה קדימה לוחמים כך קדימה
אמא....  |  15/08/08 01:05
4
שאלות שלא נותנות מנוח ...
יונה ויוסי  |  14/08/08 12:16
5
ביבי! ביבי! ביבי! ביבי! ביבי!  ל"ת
תומךבנימן נתניהיו  |  14/08/08 13:35
6
זה לא אלצהיימר, זה שיתוק מוחין
ישמעאל  |  14/08/08 14:37
7
איך...איך...איך..כך מת הקבינט?
איך... איך... איך  |  15/08/08 00:49
 
- איך...איך...איך..כך מת הקבינט?
איך... איך... איך  |  15/08/08 09:54
8
שאלות שלא נותנות מנוח ...
יונה ויוסי שחר  |  15/08/08 01:00
9
ממשלה גוססת. מדינה מפרכסת.
דורי   |  15/08/08 01:00
10
ממשלה חלולה ממשלת מלח עלפצעינו
דורי   |  15/08/08 01:16
11
השוּעָל (קוים לדמותו)
עמיאל נ.  |  15/08/08 09:29
12
חֲנוּת מַכּוֹלֶת.
תמרה  |  15/08/08 10:00
13
עֵרֶב רַב שֶל כְּלוּמְנִיקִים
תמרה  |  15/08/08 10:01
14
פוליטיקה כמקצוע חסר טיפתאחריות
פוליטיקה  |  15/08/08 10:48
15
כל מי שחלק לו בלתי מבוטל במחדל
אמא ואבא  |  15/08/08 16:14
16
ראש מֶמְשָלָה סְמַרְטוּט
אלכסנדר  |  15/08/08 16:36
17
כל מי שחלק לו בלתי מבוטל במחדל
אמא ואבא  |  15/08/08 17:07
18
לממשלה קָשֶה לִמְשוֹל !
דורי  |  15/08/08 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אולי זה לא כל כך פופוליסטי ובוודאי גם לא מעיד על רייטינג גבוה, אבל זה ממש בנפשנו: ערוץ 1 נותר המעוז הטלוויזיוני האחרון לרמה ולאיכות, לעומת שני הערוצים המסחריים והרדודים, הפונים אל הרובד הנמוך ביותר
יובל יבנקובסקי
בכל המחקרים שלנו אנו לא מצליחים לגלות קשר ישיר בין עבודה קשה לבין הצלחה. החוכמה היא לעבוד חכם, ולנהל נכון. לא בהכרח לעבוד כמו חמור
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אפרים הלפרין
אל לנו להתרגש מזעקות השבר של היועץ המשפטי לממשלה    בואו ניתן ללהבות לדעוך, כולנו נירגע ונבין שבעניין זה - צודק השר פרידמן
איתן אלחדז
גאולה כהן הלוחמת, הפוליטיקאית, ומנאמני ארץ ישראל השלמה הוציאה ספר וזה הזמן לשאול אותה לגבי שרון: "נכנס בו דיבוק", ההינתקות: "כתם שלא יימחה" וגם לגבי בנה צחי: "להישארות בשלטון יש תג מחיר". היא לא שוכחת לספר על פעולת הבריחה מהכלא הבריטי, על אובדן הנעורים, ועל אמונתה בצדקת דרכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il