X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות המים הלכה כמה צעדים רחוק מדי בגזירות שהיא מבקשת להטיל על הגינון הציבורי, גזירות שיחסכו כמויות מים מזעריות ויפגעו קשות בתושבי הערים
▪  ▪  ▪
השקיה

משמעות התקנות החדשות האוסרות שתילת מדשאות חדשות בגינון ציבורי חדש היא שתיאסר שתילת מדשאות חדשות בפארקים וגנים ציבוריים המשמשים את כלל הציבור.
תקנה זו חסרת תועלת ותחסוך כמות מים מזערית ולא משמעותית. היא תגרום לפגיעה משמעותית בנוף הירוק, בסביבה ובכלל הציבור תושבי הערים במדינת ישראל, שכן ללא מדשאות יתכן ולא יוקמו פארקים וגנים ציבוריים כלל.
צודקת רשות המים בפרסומיה כי על כולנו לחסוך מים וקוראת לכולנו להתקלח 2 דקות פחות ביום, כי כך באמת נוכל לחסוך כ-30 מיליון קו"ב מים בשנה, בהשוואה לכ-3 מיליון קו"ב מים בשנה באיסור שתילת מדשאות חדשות בגינון ציבורי חדש.
לא יתכן שרשות המים תקבע לנו "גם את גודל העוגה וגם כיצד, איך ומתי לאכול אותה". על רשות המים לקבוע הקצאות מים להשקיית גנים ציבוריים ובמחיר מופחת, כך שכל חריגה מהן תהיה כרוכה בקנסות וסנקציות אחרות. ברשויות המקומיות ישנם אנשי מקצוע שמתפקידם לנהל ולקבוע כללי גינון, מה לשתול, היכן, כמה ומתי להשקות. יש להטיל עליהם את האחריות כיצד לנהל את הגינון בעיר מבלי לחרוג ממכסת המים שנקבעה להם, במיוחד אם השוט הכספי תלוי ממעל.
אכיפת התקנות החדשות כפי שהן כיום תחייב צבא של פקחים, שימוש במשאבים כספיים רבים ותגרום למשחקי "חתול ועכבר" בכל המדינה.
רשות המים הלכה כמה צעדים רחוק מדי בגזירות שהיא מבקשת להטיל על הגינון הציבורי, גזירות שיחסכו כמויות מים מזעריות ויפגעו קשות בתושבי הערים. בקרוב מסתיימת שנת השמיטה ובמקומות רבים מצפים התושבים לחידוש הגנים הציבוריים. האם מישהו מאמין שאפשר יהיה לפתח פארק או גינה ציבורית בלי דשא? היכן בדיוק ישחקו הילדים? על הכביש, על החול החשוף או על אבנים?
תחליפי דשא טבעיים בהחלט יכולים לבוא בחשבון באיי תנועה, צידי דרכים, כיכרות ומקומות אחרים שבהם הדשא משמש למראה בלבד, אך לא ניתן לעשות זאת במקומות שהדשא מיועד למדרך וישיבה ולשימוש כלל הציבור - זוהי זכות סביבתית בסיסית של כל תושב במרחב העירוני.
על רשות המים לשנות את התקנות ולא לקבוע תקנות שמטרתן חינוך הציבור בלבד ותרומתן לחיסכון במשק המים מזערית, זוהי דוגמה גרועה ביותר לאזרחים, ויש לפעול באמצעות קביעת הקצאות מים, מימון תוכניות לייעול השקיה, חינוך, הסברה והטמעה.

מנכ"ל הארגון לגננות ולנוף.
תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ד"ר אסנת רזיאל
כ-3% מאוכלוסיית ישראל סובלים מהשמנת יתר חולנית    מוצעות גישות רבות לטיפול, אך היחידה שהוכחה כאפקטיבית לאורך זמן היא ניתוח    כיצד יש להיערך אליו על-מנת לצלוח אותו בקלות?
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
כל אדם זכאי לקבל עזרה משפטית מהמדינה מבלי שנשפוט מה נכון ומה לא. אולם השאלה הנוקבת היא האם הכללים האתיים של הגנה על נאשמים בפלילים אינה סותרת לפעמים ערכים מוסריים של צדק חברתי
עו"ד אברהם פכטר
לקראת הבחירות הקרבות יש קדחת של תפיסת עמדות, עלייה "לאוטובוס" היוצא לתחנה הסופית "אלטלנה, והצטרפות אישים למפלגות בעלות פוטנציאל. להלן הרכש הטרי לחיזוק הקבוצות לקראת פתיחת הליגה, האלוף עוזי דיין - רב-ניצב אסף חפץ - שניהם לליכוד
נרי אבנרי
אחרי שהציל את הכלכלה הישראלית מקריסה, לשנוא את נתניהו זה כמו לשנוא רופא שהציל חולה. שנאה בלתי מוסרית בעליל. העיתונאי אלוף בן יודע את זה, ולכן העיד על התשואות והכינויים שחבריו לעדר כינו את ביבי אחרי שהתפטר מהאוצר: "גאון", ו-"כמעט משיח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il