X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופטות בית המשפט העליון, שהיו כנועות לכוחו של אהרן ברק רב העוצמה, הבינו שיש מלך חדש בסביבה - דניאל פרידמן המלך הקודם מת, יחי המלך החדש
▪  ▪  ▪

הלכת יוסף אונגרפלד, מציבה אותנו בשורה אחת עם השלטון העותומני בארץ ישראל (חומה ומגדל).
מעבר לעוול הנורא שגורמת ההלכה לדרייפוס הישראלי ולציבור כולו, ומעבר לעובדה שהיא אכן מחזירה אותנו לימי שלוט הטורקים בארץ ישראל, ואפילו לימי הביניים (פס"ד ארבל באותו תיק), מעידה על דבר חשוב מאד נוסף.
תם עידן אהרן ברק במערכת המשפט הישראלי, והחל עידנו של הפרופסור פרידמן.
השופטות המובילות את בית המשפט העליון, הכריזו בפסק דין זה כרת על תורת חוקי היסוד, ועל התגברותם על החוקים הרגילים, בייחוד אלה הניתנים לפרשנויות שונות, הן הכריזו על תורת הפרשנות המתקדמת של ברק (פרשנות לאור התקופה והזמן בה מבוצעת הפרשנות) כאילו היא מוקצה מחמת מיאוס.
שופטות בית המשפט העליון, שהיו כנועות לכוחו של ברק רב העוצמה, הבינו שיש מלך חדש בסביבה, ולכן המלך הקודם מת, יחי המלך החדש.
לא כולם היו שותפים לסוד הכמוס הזה, השופטת (בדימ.) דורנר, מתחה ביקורת על פסק הדין, היא מהאחרונים אשר עדיין מאמינים בהשפעתם הנרמסת של ברק ותורתו על החברה בישראל.
ברק שותק, חשין שותק - חשין הוא ודאי איש של ביניש (ופרידמן) ולא איש של ברק, וכך הולכת לה תהילת עולם, מגדל ענק, אשר חלקו הגדול ואפילו עיקרו היה מפואר עד מאד, חלקו ככה ככה ומיעוטו מאד מכוער (כמו כל מגדל חיובי) מתמוטט ברעש אדירים, רק עיתונות האינטרנט נותנת לכך ביטוי. העיתונות כולה שותקת; אינטרסים, אינטרסים, אינטרסים - הם לא יתייחסו טרם יתפוגג העשן וניתן יהיה לראות ידו של מי תהיה על העליונה.
ואז צצה ועולה הידיעה המשלימה: ביניש נפגשת עם כל השופטים ועם דניאל פרידמן, יענו בכאילו שלום בית, וודאי שמכאן ולהבא תפרח האידיליה בין העלם הכוחני החדש, הבעל בית החדש של בית המשפט העליון - דניאל פרידמן - וצוות עושות דברו הנאמנות, כבוד השופטות המובילות, כאילו לא קרה דבר. אותן גברות - עם שינוי הגבר.
וכקורבן הם מעלים לעולה את יוסף אונגרפלד - דרייפוס, את עם ישראל, את חוקתו שהושגה ביזע רב, ומחזירות אותנו לימי הביניים.
האם ככה נזרוק לים את מסורת השנים של ברק, ונחליפה בתורה שתחלוף עם מיתת הנשיקה של מפלגת קדימה? או אולי יקמבנו לנו את פרידמן כיועץ משפטי לממשלה, בממשלה אחרת? או אולי הוא יצטרף כסניור מוביל לבית המשפט העליון? מי יודע, אך ברור כי היריבות האמיתית בין שני האידיאולוגים המשפטיים - אהרן ברק ודניאל פרידמן - תימשך בצדק לעד, ואילו נושאי כליהם, אלה אשר קובעים גורלות, חירות, חיים וכבוד, דעתם המשפטית נעה ונדה בהתאם לעוצמת הרוח, יעברו מגבר לגבר על-פי עצמת נשיפתם.
דניאל פרידמן הביא נוקאאוט לברק. בסיבוב הנוכחי ברק הובס, אז בואו נראה אם ברק בורח מהזירה, או מראה לכולם מה כוחו.
וכן, נכון, עם ישראל ומוסדות השלטון בו נטחנים עד דק - לא יכול היה להיות עלבון רב יותר למערכת הציבורית ולעובדי הציבור (288) - מהמהלכים המצטיירים אל מול עינינו.

תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  01/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלכת יוסף אונגרפלד בראי הפוליטיזציה של מערכת המשפט בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לימור בן חיים
מחקרים מדעיים שפורסמו לאחרונה מצביעים על העובדה ששתייה מתונה וקבועה של בירה לבנה מביאה לירידה משמעותית בסיכון למות ממחלות לב
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
בטרם אצה דרככם להקים נאמנות לצרכים כאלו ואחרים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את מלוא היריעה בדבר נאמנות יוצר תושב חוץ
בעז העצני
ניתן להתרשם כי דווקא לקראת סוף השהייה בלבנון למד צה"ל להתמודד מול החיזבאללה, ופיתח גמישות מבצעית וזריזות במתן מענה לשינויים התמידיים בלחימה
אביהו סופר
בשנה שעברה היינו עדים למאבק ענקים שהתנהל בין ארגוני המורים וראשיהם לבין משרד האוצר. נראה שגם את השנה הנוכחית נתחיל בשביתה. מה יהיה הסוף, ואיך אפשר לחבר בכל זאת את החינוך למערכת?
אביתר בן-צדף
איך אבי דיכטר לא הצליח להתקבל לנבחרת ישראל בהתעמלות למשחקי ביג'ין? כושרו המדהים בפליק-פלאק לאחור ראוי לציון גבוה    איני מצפה לדבר מהגוף החולה בשיח' ג'ראח    למרות הגדלת התקציב, יש לנו בקושי שוטרים, ואין לנו משטרה כלל    המפכ"ל דודי כהן רוצה להיפטר מאורי בר-לב - כי הניצב, הנחשב לקצין טוב ומוערך, מאיים עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il