X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
תא"ל (מיל.) ארנון זו-ארץ, סמנכ"ל קבוצת אמן: "ניתן לסכל חלק גדול מהתקפות סייבר כאלה בעזרת מתודולוגיה סדורה. נדרשת תפיסה מערכתית רב שכבתית פרואקטיבית פנים וחוץ ארגונית"
▪  ▪  ▪

משרד המפקח על המטבע בארה"ב דרש ממוסדות פיננסיים במדינה לדווח לרשויות אכיפת החוק על התקפות סייבר ולהתריע בפני לקוחות על השפעתן, זאת בעת שגל של התקפות הופנה ל-PNC Financial Services Group ולבנקים אחרים. כך מוסרת התקשורת האמריקנית. הרגולטור דרש מהמוסדות הפיננסיים לספק מידע "מעודכן ומדויק" ללקוחות, להצביע על בעיות באתרי האינטרנט ועל אמצעי זהירות בהם ניתן לנקוט.
ההתקפות במהלך דצמבר כוונו ל-PNC, Bank of America, JP Morgan Chase, US Bankcorp, Wells Fargo ו-SunTrust Banks. התקשורת העולמית מדווחת כי קבוצה המקושרת לחמאס בשם "Cyber Fighters of Izz ad-din al Qasam" הודיעה עוד ב-10 בדצמבר על כוונות התקיפה באתר pastebin.com. אותה קבוצה גם לקחה אחריות על תקיפת מוסדות פיננסיים בספטמבר ובאוקטובר, לדבריה כתגובה על וידאו שהועלה ליוטיוב הפוגע בנביא מוחמד ובמוסלמים.
מומחים ללוחמת סייבר שניתחו את הפגיעות אבחנו אותן כהתקפות מניעת שירות (DDoS – Denial of Service) – התקפות ה"יורות" נתונים מתוך מגוון רב של מחשבים באופן הסותם את "צנרת" האינטרנט של האתרים המותקפים. על-פי הדיווחים עד כה מצליחים הבנקים לסכל את האיומים העיקריים.
לדברי תא"ל (מיל.) ארנון זו-ארץ, סמנכ"ל קבוצת אמן, ניתן לסכל חלק גדול מהתקפות סייבר כאלה בעזרת מתודולוגיה סדורה. "מה שנדרש הוא תפיסה מערכתית רב שכבתית ופרואקטיבית, פנים וחוץ ארגונית. נדרש ייעוץ אסטרטגי וטקטי בנושא איומי סייבר בארגון, אשר ממפה פערים ויוצר בסיס לתוכניות עבודה הכוללת עדיפויות. מרכיב אחר הוא הנדסת מערכת ופתרונות – הטמעה של מוצרי סייבר בהתאם לאיום והקמת מרכז מודיעין סייבר אינטגרטיבי. המרכז מספק תמונת מצב אמתית ועדכנית על בסיס איסוף, עיבוד, תחקור ואנליטיקה המכוונים לפעילות אקטיבית וניהול אירועים".
לדברי זו-ארץ, כפי שמעידות ההתקפות האחרונות, מודיעין בזמן אמת הוא יכולת חשובה במיוחד. "כדי לאתר מבעוד מועד כוונות ויכולות תקיפה פוטנציאלים, אין זבנג וגמרנו, יש לסרוק ולנטר הרשת כל העת ולגלות רמזים ופוסטים חשודים בבלוגים שונים, בהתארגנויות, בשינויי התנהגויות, באנומליות בהבנת תמונת המצב כפי שהיא באמת. אנו יודעים על-פי צי"ח (ציון ידיעות חיוניות) ממוקד של הארגון להגדיר במדויק את תחום ההתעניינות ולספק דוח מעובד, מתוחקר ומפורט. הדוח ממפה מקורות פוטנציאליים להתקפה והתראות, כולל בזמן אמת". זו-ארץ הדגיש את הצורך ביצירת תורת פעילות בעת משבר, באמצעות תרגול המערכות והאנשים הפועלים בהן לקראת תרחיש סייבר. "לשם כך פיתחנו מתודולוגיות לביצוע תרגילים ואימונים על סמך תרחישים תאורטיים ותקיפות מעשיות. פעילות כזו יוצרת ידע ותרגולות מתקדמות וחשובות, בכדי להגיע לפעולות אוטומטיות - הכל כדי שהארגון יהיה מוכן להתמודד עם איומי הסייבר".
על קבוצת אמן
קבוצת אמן מובילה את שוק ה-IT בישראל עם עולם של פתרונות, שירותים ומוצרים בתחום התוכנה. לחברה המונה כ-1000 עובדים ופועלת ממשרדים ראשיים בישראל, חברות בנות בארץ ובמזרח אירופה (פולין ורוסיה).
חטיבת המוצרים של קבוצת אמן מייצגת בישראל, בין השאר את החברות Citrix, Informatica, Trillium, Symantec, HP ועוד.
החברה מציעה מגוון של שירותים ופרויקטים מתקדמים בתחומי אינטגרציה ואיכות נתונים, תשתיות, פיתוח תוכנה, הנדסת אנוש בתוכנה, מיקור חוץ, אבטחת מידע, שו"ב, ERP&CRM ועוד. בשנה האחרונה השקיעה החברה משאבים רבים בפיתוח יכולות הסייבר וכיום נמצאת החברה בשורה הראשונה בתחום.
www.aman.co.il

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגולטור אמריקני דורש מבנקים לשתף ביניהם מידע על התקפות סייבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי וילדר
מסקר של חב' "יורוסטנדרט" לקראת סוף השנה האזרחית בנושא הרגלי צריכת וודקה עולה ש-25% היו רוצים רוצים לשתות כוסית עם בר רפאלי
אמיר בן ארצי
יהונתן גד, יו"ר ומנכ"ל משותף של אינוקום מקבוצת אמן: "ישראל חווה גל חדש של התקפת סייבר מסוכנת מכווית"
יניב כהן
ליבי טכנולוגיות תוכנה הקימה לחוגלה קימברלי מערכת תקציב מכירות מבוססת TM1
יניב כהן
TNN טלקום התקינה בבית הלוחם בתל אביב מערכת הקרנה ושליטה רב-כיתתית
עדי וילדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il