X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלי רדיו, לייזר, זריקות אפידורליות, משאבות שמושתלות בעור, דיקור סיני, ביופידבק, ואפילו לייזר רך לשימוש ביתי כל האמצעים כשרים למלחמה בכאבים
▪  ▪  ▪
ניתן לטפל בכאב [צילום: AP]

הכאבים היו ויהיו חלק מחיינו - זוהי עובדה ידועה. עובדה ידועה היא שכולנו סובלים מכאבים מדי יום. יש כאלה שסובלים מכאבים חולפים כגון: מתיחות שרירים וכאבי גב ויש גם כאלה, שלמרבה הצער, סובלים מכאבים כרוניים קשים.
מחקרים שנערכו בתחום קובעים, כי בישראל 1 מתוך 6 מבוגרים סובל מכאב כרוני מתמשך. כיום, בניגוד לעבר, אין מזלזלים במטופל שטוען כי הוא סובל מכאבים ובהחלט לא שולחים אותו הביתה ללא טיפול. היחס לתופעת הכאב הינה לא רק כסימפטום, אלא כמחלה שיש לטפל בה במלוא תשומת הלב, ואלפי מטופלים כואבים מגיעים מדי יום לקבלת עזרה במרפאות הכאב.

איך מטפלים?

לרשותה של הרפואה המודרנית והרופאים שמתמחים בתחום הכאב מגוון רחב של טיפולים בכאב שהראשון שבהם הינו הטיפול התרופתי - לרשותם של המטופלים עומד מבחר של תרופות וכדורים שיכולים להקל באופן זמני את כאביהם.
שיטה נוספת להתמודדות עם הכאבים השכיחה כיום ובעיקר כאבי הגב הינה באמצעות הזרקת זריקות אפידורליות לחלל עמוד השדרה, וכן שימוש בגלי רדיו היכולים לצרוב את קצות העצבים ולנטרל את הכאב.
כיום נעזרים הרופאים גם במשאבות מיוחדות, היכולות לשחרר תרופה בקצב קבוע ואותן יכול המטופל להפעיל באופן עצמאי כשהוא חש כאב.
שיטה נוספת הינה באמצעות מכשירי לייזר מתוחכמים הפועלים ישירות על מקום הכאב. כיום ניתן גם להיעזר בטכניקות ניתוחיות המבצעות חסימות יזומות של העצבים במקום הכואב. עוד ניתן להיעזר בשיטות מוכרות מתחום הרפואה האלטרנטיבית כגון: רפלקסולוגיה, ביופידבק, דיקור סיני וטכניקות שונות המלמדות את המטופל להגיע להרפייה עצמית והפחתת הכאבים.

מהו כאב?

ההגדרה הכללית של כאב הינה תחושה בלתי נעימה המלווה בנזק רקמתי קיים או פוטנציאלי. תחושת הכאב הינה תחושה סובייקטיבית שקשה מאוד למדוד אותה והיא משתנה בין אדם לאדם.
לכאב ישנו גם תפקיד חשוב בהישרדותו של המין האנושי במהלך ההיסטוריה ותחושת הכאב הינה למעשה מעין דגל אדום שמטרתו להתריע בפנינו כי משהו בגופנו אינו תקין ושיש לטפל בו.
כדאי להבחין בין סוגי הכאב השונים - כאב חד שנגרם עקב טראומה או פציעה כלשהי וכאב כרוני שמוגדר ככאב שנמשך מעבר ל-6-3 חודשים. כאב כרוני בדרך-כלל הינו המשכו של הכאב החד ורוב האנשים שפונים למרפאות הכאב מגיעים עקב כאבים מסוג זה.

מפחיתים כאבים בבית

בשוק קיימים כיום מגוון רחב של אביזרים ומכשירים לשיכוך כאבים ביתי. מכשירים כגון מכשיר הטנס השולח פולסים חשמליים לאזור הכאב ומכשירים אחרים שמעסים את המקום הכואב ואף מחממים אותו באמצעות תאורה מיוחדת, הינם מקובלים מאוד.
לאחרונה אף נכנס לשוק מכשיר לייזר חדש לשימוש ביתי (HANDY CURE), שהינו פיתוח ייחודי של מדענים ישראלים ומדענים מסוכנות החלל הרוסית. מכשיר זה העושה שימוש ברפואת הקוונטים, משלב טיפול באמצעות פולסים של לייזר רך, אור אינפרא אדום וגלי אור אדום ושדה מגנטי סטטי, אשר יוצרים יחד אפקט מרפא. הטיפול במכשיר אינו חודרני, ללא תופעות לוואי והוא קל ובטוח לשימוש ביתי.
כך או כך, אין כל טעם להתענות ולסבול מכאבים, ואם אתם שייכים לקבוצה הגדלה והולכת של מי שסובלים מכאבים, כדאי שתקבעו תור במרפאת הכאב הקרובה למקום מגוריכם ותשימו קץ לכאב.

מחבר המאמר הינו אורטופד מנתח, יועץ מחוז הדרום של קופת חולים מכבי לבעיות ברך, ובעבר אחראי מרפאת ברך במרכז הרפואי סורוקה
תאריך:  15/09/2008   |   עודכן:  15/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון ליבנה
לשאלות הרבות בנושא הזנות וחיפצון האישה, אפשר להוסיף היום תהייה חדשה: מתי אבדה הבושה? כיצד הפכה צרכנות המין לכל כך לגיטימית? וממתי מי שיש לו מספיק כסף ומעמד, כמו טור, יכול לעשות כל מה שהוא רוצה, גם לחצות גבולות מוסריים ועדיין להישאר "אחלה גבר"?
עו"ד משה גולדבלט
במצבים בעייתיים כמו מלחמת לבנון היא נמוגה ואינה מסוגלת או מעוניינת להשפיע על ההחלטות המתקבלות ומשתדלת לשמור מרחק בטוח מכל מעורבות מחייבת. עדותה בפני ועדת וינוגרד הנה ההוכחה הטובה ביותר לכך שאינה ראויה לתפקיד הבכיר
ד"ר צ'לו רוזנברג
אינני יודע אם ד"ר משגב משתייך לאסכולה משפטית הרואה את המשפט בצורה פורמליסטית בלבד או שמא לכזו הרואה קשר בין משפט לבין מוסר. דומה שבשני המקרים אין כל הצדקה לתרץ את העדפותיו של ד"ר משגב כלפי דרעי בטיעונים בלתי סבירים לחלוטין, בלשון המעטה
דוידי הרמלין
יש לאפשר לכל סטודנט במוסד מוכר להשכלה גובהה ליטול הלוואה ארוכת-טווח לתשלום עבור לימודיו. הלוואה כזאת, שיכולה להיות אפילו גבוהה מעט מגובהו של שכר-הלימוד הנוכחי, תוחזר למדינה בחלוף תקופה מסיום-הלימודים, לאחר שלסטודנט תהיה הזדמנות לעבוד במקצוע שרכש
ראובן לייב
המזוודה שלך לא הגיעה ליעדה. תתנחם בכך שיותר ויותר מזוודות הולכות מדי שנה לאיבוד אצל חברות התעופה. מה לעשות ואיך להקדים רפואה למכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il