X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיניים עקומות או צפופות עלולות להוביל לשחיקה לא שווה של משטחי השן או לבעיות לסת שיכולות להביא לסיבוכים בשלב מאוחר יותר בחיים כשאתם מרכיבים ברזלים, זכרו שהצלחת הטיפול מושפעת ממידת הרצינות שבה אתם שומרים על השיניים והחניכיים
▪  ▪  ▪
לא לשכוח לצחצח שיניים

היגיינת הפה היא אמצעי למניעת עששת (חורים בשן) ומחלות חניכיים כדוגמת מחלה פריודונטלית, גינגיביטיס, מחלת מיסב השן, ריח רע מהפה ומחלות שיניים אחרות.
בנוסף לטיפול מקצועי בשיניים על-ידי רופא השיניים, הטיפול האישי בפה הוא חשוב ביותר. יש לכם שליטת על גורל שיניך. צחצוח תכוף ומוקפד של השיניים בעזרת משחות שיניים ומברשות, עוזר במניעת הצטברות של אבן שיניים ופלאק (שכבה דביקה, לבנה, של חיידקים הנוצרת בקביעות על שיניך), המובילים למחלות חניכיים.
בנוסף לשיניים וחניכיים בריאים, מיקום השיניים חשוב אף הוא. לא לכולם יש שיניים ישרות באופן מושלם. למעשה, לאנשים רבים יש שיניים עקומות או צפופות יתר על המידה. התקן קבוע ליישור השיניים (ברזלים) או התקנים ברי הסרה, משמשים להזזת השיניים למקומן המתאים בפה.

איך פועלים הברזלים

ניתן להזיז את השיניים באיטיות ולהעבירן למקום המתאים על-ידי לחיצה בכמה כיוונים. רצועות, חוטי ברזל וגומיות מושמים על השיניים כדי להזיזן בכיוון הנכון.
תהליך זה קורה לאט ובהתמדה במשך זמן רב, היכול לארוך חודשים ואף שנים. חשוב להרכיב את הברזלים לאורך כל תקופת הזמן הנחוצה. אם אתם מפסיקים את הטיפול באמצע, השיניים עלולות לחזור למיקומן הישן.

באיזה גיל ניתן להתחיל להרכיב ברזלים

למרות שהזמן הנפוץ הוא הילדות וגיל ההתבגרות (מסביבות גיל שמונה ומעלה), מספר הולך וגדל של מבוגרים כיום בוחר בטיפול זה. כיום יותר ויותר אנשים מבוגרים מחליטים ליישר את שיניהם באמצעות ברזלים, כמו אנשים מפורסמים מסוימים כמדונה או ג'ורג' קלוני.
אם החלטתם להרכיב ברזלים, תדעו שעשיתם צעד חשוב לשיפור מראה שיניכם. היתרונות של יישור השינים גדולים בהרבה משיפור המראה. שיניים עקומות או צפופות עלולות להוביל לשחיקה לא שווה של משטחי השן או לבעיות לסת שיכולות להביא לסיבוכים בשלב מאוחר יותר בחיים.
כמו-כן, קשה לנקות שיניים כאלה כמו שצריך, וכך עלול להיווצר בהן ריקבון או מחלות חניכיים. לכן, כאשר אתם מרכיבים ברזלים, זכרו שהצלחת הטיפול מושפעת ממידת הרצינות שבה אתם שומרים על השיניים והחניכיים שלכם. טיפול טוב בפה בבית תוך שימוש במשחת שיניים ומברשת שיניים חשמלית טובה להסרה יעילה של פלאק מהשיניים, החניכיים והברזלים בכל יום הוא חיוני. מברשות שיניים חשמליות הוכחו קלינית כמסירות יותר פלאק ממברשות שיניים ידניות. טיפול נוסף ברווחים בין השיניים על-ידי שימוש בחוט דנטלי, חשובה להגנת השיניים במהלך תקופת הרכבת הברזלים.

לשמור על שיניים וחניכיים בריאות

בברזלים נאספים שאריות מזון ופלאק במהירות רבה. אם הטיפול בהיגיינת הפה מוזנח במהלך תקופת ההרכבה, הינכם נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח ריקבון בשן, ומחלה פריודונטלית עלולה להופיע בקלות. לכן, המפתח לשיניים וחניכיים בריאים הוא הסרת פלאק באופן יומיומי.
טיפים למניעת הצטברות של פלאק בעת הרכבת ברזלים:
  • יש לצחצח את השיניים ואת הברזלים לפחות שלוש פעמים ביום (במיוחד לאחר האכילה, משום שהמזון יכול להישאר עליהם), תוך שימוש במברשת שיניים חשמלית. לכמה מהמברשות החדשות ישנו ראש מברשת העשוי במיוחד לטיפול בברזלים, עם אביזרים נלווים;
  • יש לנקות בין השיניים עם חוט דנטלי לפחות פעם ביום;
  • יש להשתמש במשחת שיניים עם פלואוריד משום שהוכח שפלואוריד יעיל במניעת עששת;
  • יש להיעזר במי שטיפת פה פלואורידים כדי להפחית את הסיכון לעששת.
הרכבת ברזלים דורשת סבלנות ומשמעת. אולם תוצאת הטיפול יכולה להיות יותר מסתם חיוך בריא: לעיתים קרובות הברזלים מונעים התפתחות עתידית של בעיות גדולות יותר. שמירה על היגיינת פה בבית חשובה מפני שהיא תשמור על מסגרת הזמן של הטיפול שלך ויכולה אף להפחיתה. יתר על כן, היא תתרום לבריאות לטווח ארוך של השיניים והחניכיים שלכם.

מחבר המאמר הינו יועץ לחברת Oral-B ומומחה ליישור שיניים, מנהל מחלקת ההתמחות ליישור שיניים במרכז לרפואת שיניים בבית החולים תל-השומר
תאריך:  15/09/2008   |   עודכן:  15/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היגיינת הפה וברזלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה הברזלים עולים אלפי ש"ח??? ל"ת
מיכל ג.  |  26/07/12 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
הכול תלוי בנו האזרחים: עלינו לצאת בהפגנות ענק, ואם לא, במרי אזרחי, כדי לאנוס את הח"כים לחוקק את החוקים הנכונים שהם בנפשנו
ד"ר דניאל פלוטקין
גלי רדיו, לייזר, זריקות אפידורליות, משאבות שמושתלות בעור, דיקור סיני, ביופידבק, ואפילו לייזר רך לשימוש ביתי    כל האמצעים כשרים למלחמה בכאבים
שרון ליבנה
לשאלות הרבות בנושא הזנות וחיפצון האישה, אפשר להוסיף היום תהייה חדשה: מתי אבדה הבושה? כיצד הפכה צרכנות המין לכל כך לגיטימית? וממתי מי שיש לו מספיק כסף ומעמד, כמו טור, יכול לעשות כל מה שהוא רוצה, גם לחצות גבולות מוסריים ועדיין להישאר "אחלה גבר"?
עו"ד משה גולדבלט
במצבים בעייתיים כמו מלחמת לבנון היא נמוגה ואינה מסוגלת או מעוניינת להשפיע על ההחלטות המתקבלות ומשתדלת לשמור מרחק בטוח מכל מעורבות מחייבת. עדותה בפני ועדת וינוגרד הנה ההוכחה הטובה ביותר לכך שאינה ראויה לתפקיד הבכיר
ד"ר צ'לו רוזנברג
אינני יודע אם ד"ר משגב משתייך לאסכולה משפטית הרואה את המשפט בצורה פורמליסטית בלבד או שמא לכזו הרואה קשר בין משפט לבין מוסר. דומה שבשני המקרים אין כל הצדקה לתרץ את העדפותיו של ד"ר משגב כלפי דרעי בטיעונים בלתי סבירים לחלוטין, בלשון המעטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il