X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרחק מן ההמון הסואן של המלונות, מערבה לאנטליה, על צלע-הר תלול ומיוער הגולש לים, שוכן כפר-נופש מקסים ורוגע. אוקטובר, חודש החגים הקרוב, הוא המועד האידיאלי לבלות בו
▪  ▪  ▪
נופש בטורקיה

הציוויליזציה הגיעה, סוף סוף, לפינה הנידחת של ליקיה הטורקית. על צלע-הר תלול ומיוער, הגולש בתוך מפרץ רוגע, מערבה לאנטליה, ניצב כפר הנופש המקומי, העשוי להיות תחליף ואבן-שואבת לאותם תיירים ישראלים המבקשים להתרחק מן ההמון של המלונות הסואנים.
בשונה ממועדון הים התיכון, למשל, כפר הנופש הטורקי של ליקיה נמנע מלהפעיל את הנופשים בסדר-יום קבוע וידוע מראש. מפעיליו מניחים לאורחים לעשות ככל העולה על רוחם: ירצו - הריהם תופסים שלווה על שפת הבריכה, או על החול הזך, בפינה רחוקה של החוף; ירצו - הריהם יוצאים לסקי-מים, או לצלילה, במימי המפרץ, או שהם מתחרים בקליעה בחץ וקשת, משחקים טניס, או יוצאים למסע-ג'יפים בסביבה ההררית והפראית, עתירת העתיקות והכפרים הציוריים.
בכפר הנופש המבודד מן העולם, אך שוקק החיים, יש מרחץ טורקי, חדרי-כושר ועיסויים. מבני הכפר בנויים בשלל סגנונות, ומתכנניו, שנטלו אותם מן הארכיטקטורה הטורקית לתקופותיה, שילבו את ליקיה כחלק מן הנוף הטבעי של סמטאות מקורות, כיכרות וחזיתות-בתים ציוריות. לכפר יש אספקת-מים עצמאית מבורות מי-גשמים, טעימים כשלעצמם, ובניגוד גמור למי הברז ברחבי המדינה, האסורים לשתייה.
קהל היעד העיקרי של כפר הנופש הם יאפים, שעברו את גיל השלושים, וכאלה הנושאים בתפקידים מנהליים, כמו גם בעלי מקצועות חופשיים. אגפים מיוחדים ומפוארים מיועדים לזוגות בירח-דבש.
עונת חודש אוקטובר, שבה גם מרוכזים השנה החגים, אידיאלית ומומלצת ביותר לבילוי בכפר הנופש הזה. הטמפרטורה נוחה ונעה סביב 25 מעלות בשמש, כשכל החדרים בכפר ממוזגים, ולאלה הפונים אל הים יש גם מרפסת פרטית, מוגנת ומוסתרת מעין זר. המעברים במבוך הבתים הגדול מקורים ועטופים בצמחי-נוי.
ארוחות-גורמה
את כפר הנופש, המשתרע על 275 דונם, ממלאים סמטאות רבות, מדרגות, פסלים, מזרקות וערוגות-פרחים, ואם לרגע מאסת בכפר עצמו, אתה חופשי לרדת לים, ולעלות במרינה על יאכטה, המשייטת בין הכפר למפרץ שמעבר להר. במפרצון, המוקף הרים מיוערים ומים צלולים כמראה, היא משליכה עוגן, ואתה יורד ממנה אל המים בגרם-מדרגות, ממש כאילו ירדת אל בריכת-שחייה גדולת-ממדים. בעלותך מן השחייה, מקדמת את פניך מקלחת של מים מתוקים, ומלבד אלה ששוחים מסביבך, אין במקום נפש חיה.
הארוחות בכפר הנופש ליקיה הן סיפור בפני עצמו. על שולחנות ארוכים, עמוסים מכל טוב, נפתח, שלוש פעמים ביום, מזנון מדהים בעושרו הקולינרי. לארוחת הבוקר, באולם או תחת כיפת השמיים, ניצבים שולחנות של כיכרות-לחם מכל הסוגים; לחמניות מכל צורה וקרואסונים; קערות-סלטים ומגשי-ירקות, שפע נקניקים ובשרים, גבינות מכל סוג שהוא, פירות ומיצים לרוב. בצהריים יש מזנון גדוש של סלטים, תבשילים, בשרים על האש וקינוחים למיניהם - הכל בשיטת "אכול כפי יכולתך".
אבל, החגיגה הגדולה מכולן היא לאור דמדומי השקיעה. במדרגות-אבן תלולות אתה יורד אל המרינה, שם כבר מחכים לך אנשי הצוות של הכפר, מחופשים ומאופרים כליצנים ובדרנים, עם גביע-משקה ביד, לקולם של רמקולים, הרועמים רוק ומוזיקה דרום-אמריקנית, לא לפני שהם צובעים את פניך לתפארת. ליד שולחנות-עץ ארוכים ופשוטים, לאורם של נרות דולקים, מתחילה אז החאפלה הגדולה של פירות-ים ובשרים על האש. שפע אדיר של שרימפס, נתחי סלמון ונתחי-עוף מתובלים, סטייקים וסלטים, ומסביבם בקבוקי-יין אדום ולבן. בזו אחר זו מתרוקנות חביות הבירה, והכל חופשי-חופשי, כשלרגע לא יחסר דבר. אז גם מגיע רגע הקינוח: ערימה גבוהה של דובדבנם טריים.
סמוך לרחבת הריקודים והדיסקוטקים נפתחים, בתום הארוחה, הבארים. ובהזמנה מיוחדת ניתן אפילו לסעוד ארוחת-ערב במסעדת-גורמה אינטימית, או להזמין, למסיבה פרטית על חוף הים, כירה רצינית של לובסטרים ושמפניה, כשאף אחד לא טורח לבדוק מי בכלל לבוש ומי לא.

תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליקיה: גן העדן הטורקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם זו כתבה פירסומית? ל"ת
דוידי  |  21/09/08 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי ברקן
בעבר היינו פחות "ממוכנים" ולכן היינו יותר ניידים רגלית    היום, בעידן המעליות, המדרגות הנעות, ההזמנות הטלפוניות והקידמה האופפת כל תחום בחיינו, אנו נוטים להיות פעילים פחות - דבר שתורם לירידה משמעותית ברמת פעילותם הגופנית של ילדינו
איתן גנור
'כן, אדוני ראש הממשלה' הייתה סידרה קומית אנגלית בשנות השמונים. כן, גברתי ראש הממשלה הנה סידרת ריאליטי ישראלית עכשוית. מה שמהוה בדיחה במדינות מתוקנות הינו המציאות במדינת ישראל. זו בדיחה עגומה על חשבוננו, האזרחים
עו"ד משה גולדבלט
כהונתה של לבני, בנסיבות שנוצרו, בתפקיד ראש ממשלה, בטרם זכתה בבחירות, תמיט קלון על הדמוקרטיה הישראלית, אפילו אין בכהונתה פגם חוקי
ספי סגל
כרגיל, היא השיגה את מבוקשה - קידום אג'נדת "רק לא נתניהו" ע"י המלכת לבני על פני מופז. מיד אח"כ התפנתה התקשורת למה שהיא מומחית בו: מיחזור הטינופת שהיא משאירה אחריה לזהב של רייטינג: הרימה את מופז מגל האשפה שלתוכו רמסה אותו ברגליה עד שלשום בלילה
גילה אדלר
האם אתה כמנהל יכול להפחית את המתח בקרב העובדים על-ידי שינוי המזון במקום העבודה? האם יש קשר בין תזונה לבין הפחתת המתח בעבודה, והאם תזונה בריאה יכולה להגביר את היעילות בעבודה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il