X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלגלי קודש ליום הכיפורים מאבק הומניטארי הכפרה של דרעי הגברים של רב נחמן הפוליטיקאי שנאלם חשבון נפש
▪  ▪  ▪
דבר לא השתנה ב-35 השנים האחרונות

חשבון נפש ליום הכיפורים
ביום שני הקרוב נציין את יום השנה ה-35 למלחמת יום הכיפורים. העיתונים שוב יספרו שזה היה זעזוע וחשבון נפש. בבל"ת. חוץ מבבתים של 2650 משפחות ההרוגים (ששילמו את המחיר וזוכרות) שום חשבון נפש לא נעשה. מנהיגות שחצנית רדודה וטיפשה הובילה אותנו למלחמה ההיא. מנהיגות דומה שתוגברה בגנרלים מנופחים הובילה אותנו ללבנון 1 ומנהיגות זהה (באיכותה הרדודה ותכונותיה השכליות) הובילה בהמשך גם ללבנון 2.
זה אותו סוג אנשים שעומדים עדין בצמרת המדינה ויושבים בממשלה ובאופוזיציה כאחד. זו אותה חבורה רדודה שתוביל בעיוורון (או תיסחף) לאירן 1 ואפגניסטן 3. תסתכלו במה הם עסוקים היום, תראו במה הם מסתבכים, ותבינו הכל.

בעקבותיו?

גם אם יוכח שהיו זיופים בפריימריז בקדימה לא יצא מזה כלום. במדינת ישראל כדאי לרמות בבחירות פנימיות ואפשר לזייף בקלפיות, כי בעניינים "פנימיים" כאלה מערכת החוק אינה מגיבה ואינה פועלת מעצמה, למעט אם המועמד עצמו מגיש תלונה כחוק ועומד עליה. עכשו נשאר למופז להחליט אם גם הוא רוצה להיות עמי איילון.

גלגלי קודש

סביר שהיהודים שיישארו בתפוצות אחרי חורבן בית שלישי יחגגו את ימי הכיפור שלהם על אופנים, זכר למנהג אבותיהם (אנחנו) בארץ הקודש.
האופנים הם כבר חלק בלתי נפרד מהחג, והשאלה ההלכתית היחידה העולה היא האם מי שרוכב בחג כל אופני כושר בביתו יצא ידי חובה, או שהוא חייב לצאת ולרכב גם על אופני כביש.
(לשאלה מהשנה שעברה, האם מי שרוכב ברגיל כל השנה על אופנים מוחק בכך חלק מהעבירות, נפסק שלא: הוא אומנם מוריד קלוריות, אבל לצורך הורדת עבירות רק רכיבת יום כיפור נחשבת).
לכבוד החג עברתי על כמה ביקורות ומצאתי את זו המסקרת אופני "אול מאונטיין" (אופני הרים לכל משימה) מסוג "ג'יאנט ריין XO" שהסקירה ציינה שהן מוצעות "עם מחיר שפוי בהחלט של 23,000 ש"ח".
תחילה חשבתי שאני לא מבין את המילה בהחלט או את המושג שפוי, ואיך סתם יהודי יכול לאפשר לעצמו אופניים כאלה לחג, אבל אח"כ הבנתי: זה בטח אופני גלאט כושר למהדרין.
חתימה טובה. ותיזהרו בסיבובים.

הכפרה של דרעי

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה לפיה דרעי חייב להמתין לפני שיוכל לחזור לכהונה ציבורית ואת עמדת הפרקליטות שזה חשוב ל"שמירה על טוהר המידות של נבחרי הציבור ושל השרות הציבורי ואמון הציבור בהם".
אם זה מה שיעודד את טוהר המידות בשירות הציבורי אין לי התנגדות, רק לא זכור לי שבזמן שדרעי נעדר מחיינו השתפר אמוננו בשירות הציבורי. גם בלי דרעי הצליחו נבחרנו לדרדר את איכות המדינה לזבל ואת אמון הציבור בהם לאשפתות. כעת אני רק מפחד שמי שלא רצה את דרעי כראש עירייה יביא לנו אותו כשר חינוך או ראש ממשלה.
בעצם, אם דרעי מוכן לשמש כראש עיריית ירושלים והציבור יסכים – תנו לו. כירושלמי אני הרי יודע מה מצפה לו בעיר החולה והמטורפת הזו. ומכיוון שייסורין ממרקין, אז אם הוא יצליח להרים את האבן המידרדרת הזו (את הסיפור של סיזיפוס הוא בטח לא מכיר...) - שיסולח לו.

מאבק הומניטארי

בני משפחה ידידים ואזרחים שונים חגגו את סעודת ראש השנה מול מעונו של ראש הממשלה בפיתות וזיתים, כמחאה על כך שגלעד שליט עדין מצוי בשבי החמאס.
רבים קוראים לשיחרורו תמורת כל מחיר, אבל אסור להסכים לכך, כי יהיה לזה מחיר נורא בעתיד. מה שכן מותר וחובה לדרוש מהממשלה, זה ניהול מאבק בכל מחיר: כולל עיכוב שיחרורם של כל האסירים הערביים, כולל מניעת ביקורי משפחות אסירים ובמיוחד ניהול פעולות אינטנסיביות לחטיפת בכירי חמאס (וצה"ל שיורו לו לעשות זאת, ידע לעשות).
זו אומנם פגיעה בכללי המשפט המודרני הליברלי ונימוסיו, אבל אפשר יהיה להשיב לכל ביקורת בטענה שזה בכלל מאבק הומניטארי למען זכויות הדדיות של אסירים, וכל העולם מוזמן להצטרף. יוזכר שעד היום שליט לא זוכה לקבל ביקורים מהצלב האדום או מכתבים ממשפחתו ולכן מותר שזה יהיה הדדי ויוחל עכשו על אסירי 2 הצדדים. תארו לכם שנה וחצי בה 10,000 משפחות ערביות לא היו זוכות לקבל מכתב מיקירם בגלל החמאס.
בזבזנו אומנם 290 יום שיכלו לזרז תהליכים, אבל עדין אפשר להתחיל ממחר.

מיקום המוח

120 חיילים אמריקנים הגיעו לארץ עם חלקי מערכת מכ"ם לאתרעה מפני טילים ארוכי טווח. הכוונה לאירן. "המוח" של המערכת הלווינית הזו והפיקוד שלה יישארו באירופה ומשם הם יעבירו לנו אתראה (אם ירצו).
אז אלה העובדות: הבאנו חיילים אמריקנים ממרחק 12,000 ק"מ כדי שיודיעו לנו באמצעות מישהו שיושב באירופה על טילים שנורים עלינו ממרחק 2,000 ק"מ.
מי שרוצה, שיאמין שזה באמת ישמש למטרתו ברגעי משבר צבאי, אך כדאי לקחת בחשבון שעד אז זה יוכל לשמש נגדנו לרגעי משבר דיפלומטי. אבל כבר ציינתי שהמוח של המערכת יושב באירופה, לא בירושלים.

מנהיג נמוך

בתמונה מהרמת כוסית ערב החג במפלגת העבודה חייכו פנים מוכרות: אהוד ברק, פואד ועמיר פרץ מחייכים. בקצה התמונה ביצבץ עוד איזה ראש קטן וקירח. זיהיתי: עמי איילון.
זוכרים? זה שהתלונן על זיופים בבחירות, הבטיח ונשבע לנו שהוא לא ישתוק והוא יפעל לטיהור מפלגתו מהשחיתות, ואז קיבל בממשלה כיסא בלי תיק, מכונית, נהג ומזכירה, ונאלם. זכותו. וזכותנו לזכור את זה.

סוד ההצלחה

אלפי הברסלבים שגדשו את המטוסים, כמו אלפי הגברים בשלל צורות הלבוש, הכיפות והמגבעות שגדשו את סמטאות העיירה הקטנה לא הותירו מקום לספק: אומן היא שלאגר ונחמן הוא סופרסטאר.
האווירה הזויה במקצת, חלק מהחברה נראים כמנותקים מהקרקע או כמי שיוצאים מאיזה טריפ, אבל בשורה הסופית נראה שאומן ניצחה את גואה. רק מה? - גברים בלבד. את הנשים הם משאירים בבית, עם כל התינוקות, החיתולים ההריונות ושולחנות החג. ואולי זו הסיבה שאומן היא שלאגר?

תאריך:  03/10/2008   |   עודכן:  04/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עמי איילון - מנהיג נמוך
פסטרמה לוי  |  3/10/08 17:12
2
התחמקת מנושא המפקח...בחירות..
למחבר הנכבד פריצי  |  3/10/08 17:48
3
הישראבלוף ממשיך והכלבים אפילו
רועה שחורות  |  3/10/08 23:02
 
- הרבה יותר גרוע: אין ביטחון !!
אין תשובה ומחילה  |  4/10/08 00:50
 
- ואני הייתי במלחמת יום כיפור
חפ"ש (רב"ט בדימוס  |  4/10/08 03:32
4
דיל מסריח שאין עליו התיישנות
ע. סובול  |  4/10/08 09:43
 
- וכך, בחסות כלל 15 המשחית
הנ"ל  |  5/10/08 10:24
5
לבי אליך...
kunin  |  9/11/08 17:29
6
הבהרה:
kunin  |  9/11/08 20:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיה ארגמן
ביקורת על ההופעה של אייר בהאנגר אמש
עו"ד מנשה דנמור
"cherche la fame" – יצאה העליזה מן האהוד    ותהי אשתו, עליזה, מן השמאל הקיצוני אשר בעם הבחירה, ובכל הנוגע לתפיסת עולם ולהשקפות – מנוגדת לבעלה    ויכה מחנה השמאל בתוף ויכה במצילתיים, ויאמר: אהוי! אם ידוע ידענו כי כזה האהוד חובב מסירות הוא, היינו מאמצים אותו לחיקנו
נסים ישעיהו
נסתתמו ממשה מעיינות החוכמה ושוב אינו יכול להנהיג את העם או שמא פשוט אין לו עוד כוח להוביל את עם ישראל למלחמה? לכאורה, הנימוקים הללו יכולים להיות מובנים בפשטות כציון עובדה עניינית במסגרת דברי הפרידה של משה. מה שלא מובן זה הנימוק: לֹא-אוּכַל עוֹד לָצֵאת וְלָבוֹא
עו"ד משה גולדבלט
לאור התבטאויות השרה ציפי לבני שגם בממשלתה צפוי השר פרידמן לכהן כשר המשפטים נפל פחד כבד על מערכת עיתון הארץ ועל בעלי העיתון, עמוס שוקן
ראובן לייב
כבר שנים רבות מוכרים במקום הזה את עקרון העושר המיידי. מסתבר שהכסף מסובב לא רק את העולם אלא גם את האנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il