X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להלן מספר דרכים נעימות יותר להעביר את חופשת סוכות עם הילדים בחצר ובגינה חוויה מקסימה המתאימה לכל המשפחה ולכל גיל
▪  ▪  ▪
פעילות בגינה הפרטית

חופשת סוכות כבר כאן, ואנחנו נישאר עם הילדים הקטנים ועם אין סוף צעקות, מריבות וחיפוש אחר פעילויות שימנעו מהילדים להתחיל לטפס על הקירות.
ליקטנו עבורכם מספר דרכים נעימות יותר להעביר את החופשה עם הילדים בחצר ובגינה. חוויה מקסימה המתאימה לכל המשפחה ולכל גיל, מומלץ.
גינה פרטית היא מקום בילוי מושלם לכל יום חופשה או בשישי שבת עם הילדים. בגדי עבודה מלוכלכים עוטפים את גופנו, השימוש בכלי גינון שונים מסקרנים את הילדים, שותלים פרחים, שיחים ולפעמים גם עצים, גוזמים ענפים, מכסחים את הדשא, מנכשים עשבים ועוד המון חוויות מיוחדות שיכולות לגרום לילדים ולכם שעות של הנאה וכיף. בואו להכיר גינה ממבט של ילדים.

כלי עבודה

כלי עבודה סטנדרטיים המיועדים לגינה אינם מתאימים לילדים ולכן מומלץ מאוד ללכת לחנות צעצועים ולרכוש מספר כלי עבודה מפלסטיק, כגון: דלי, משפך, כף חפירה, מגרפה, מספריים, מסור וכדומה.
התחושה של עבודה בגינה עם כלי עבודה בדיוק כמו אבא ואמא תיתן לילדים הרגשה של בגרות, עוצמה והנאה. מומלץ להסביר לילדים כיצד עובדים עם כל כלי עבודה ומה תפקידו של כל כלי בגינה, למה נועדה מזמרה (גיזום), מה עושים עם מגרפה, כיצד משקים פרחים עם משפך ועוד הסברים קצרים שיכולים לתת לילד ידע חיוני ומעניין.

לובשים בגדי עבודה

כל ילד יודע שבגדים מלוכלכים לא לובשים, אבל כמה שזה כיף ללבוש בגדים שאפשר ללכלך אותם בלי סוף, לנגב בהם את הידיים, לשחק בבוץ, לאכול ארטיק או גלידה בלי לדאוג שאמא תחזיק מגבת ביד, תדמיינו.
החוויה של בגדי עבודה בגינה נותנת לילדים שלנו את האפשרות להרגיש חופשיים בכל מה שקשור ללכלוך ולהנאה, אין גבולות! מותר לעשות הכל ואחר-כך צריך רק להוריד את הבגדים ולהיכנס למקלחת, מושלם.
שימרו זוג בגדים "משומשים" בארון והקפידו לתת לילדים ללבוש אותם בימים בהם ירצו לקחת חלק בעבודות גינון שונות בחצר או על הגג, ככה אתם תחסכו לעצמכם כביסות מיותרות והילדים יהיו מאושרים.
בגדי עבודה מומלצים: מכנסיים ארוכים, חולצה קצרה או ארוכה, נעליים גבוהות (אם יש), כובע וכפפות, אין צורך בגרביים או תחתונים כבגדי עבודה, מומלץ שלפחות הביגוד הזה יישאר נקי וסטרילי.

עבודות גינון

אין צורך בידע מעמיק על-מנת לדעת כי הילדים אינם יכולים ואסור בשום פנים ואופן לאפשר להם לבצע עבודות גינון ללא השגחה, אי אפשר לצפות מילד לכסח דשא באופן עצמאי או לכרות עצים בעזרת מסור מכני.
שימו לב לעבודות הגינון שאתם מבצעים ביחד עם הילדים ויותר חשוב לפקח עליהם בארבע עיניים, עבודות גינון עלולות להיות גם מסוכנות!

עבודות גינון מומלצות

1. רכישת שתילים במשתלה: אומנם זוהי לא פעילות בתוך תחום הגינה, אך כחלק מעבודות הגינון יש לרכוש שתילים של פרחים, עצים או שיחים ולשתול אותם בגינה. הטיול בין שבילי המשתלה והחשיפה של ילדים לעולם הצומח, לומר להם את שמות הפרחים או הצמחים, להסביר להם את השוני בין צמחים עונתיים ורב-שנתיים יכולה להעביר כמה שעות נחמדות;
2. שתילה: שתילת פרחים בגינה מעניינת ומאתגרת כאחד, הכנת הגומות, הוצאת השתילים מכוסיות הפלסטיק על-ידי לחיצה קלה מכל כיוון והפיכת הכוס לצורך יציאה חלקה של השתיל לא תמיד מצליחה בפעם הראשונה ולכן האתגר גדול מאוד וההנאה מרובה;
3. פיזור קומפוסט וחומרי דישון: בעת שתילת פרחים (או כל צמח אחר) מומלץ לפזר בבור השתילה אדמת "מצע" או כל קומפוסט שאתם מכירים. הפיזור יכול להתבצע על-ידי הילדים, אך נדגיש כי יש לוודא שהילדים לא מכניסים את החומרים לפה. עם סיום השתילה, אפשר לתת לילד שישקה את הצמחים, אם יש צורך אז להתקין טפטפות יחדיו או למקמן בסמוך לשתילים החדשים;
4. הנבטת זרעים: נושא מעניין ומסקרן במיוחד. כמעט כולם ניסו בשלב מסוים בחייהם הנבטה של זרעים כמו שעועית או אפונה בתוך צלחת חד-פעמית במקום מוצל. האם לילדים שלכם לא מגיע השלב הזה? בוודאי שכן! קחו גרעין של אבוקדו, גרעיני חמנייה (לא קלויים), גרעיני פלפל ירוק, גרעיני עגבנייה, שעועית, אפונה או דלעת, ולמדו את הילד להיות סבלני ולעקוב מקרוב (לא חייבים כל יום) אחר התפתחות הגרעינים-זרעים. האבוקדו בתוך כוס מים יוציא שורשים, את שאר הזרעים ניתן להנביט על צמר גפן לח או לזרוע-להכניס בתוך כוסית פלסטיק עם "מצע" ולהשקות כך שהמצע יהיה לח כל הזמן, תוך ימים ספורים ניתן יהיה לראות את יציאת הגבעולים ולאחר-מכן ניתן יהיה לשתול אותם בגינה. הילדים בוודאי ירצו כל הזמן לראות את התפתחות הצמחים אשר נשתלו, לדאוג ולשמור עליהם כל הזמן, השמחה תהיה גדולה מאוד כאשר הילדים יוכלו לקטוף את "הפירות" ולהשתמש בהם במטבח הביתי;
5. השקיה: השקיה בעזרת צינור לא תמיד תהיה עניינית עבור ילדים קטנים ולכן מומלץ לרכוש מזלף פלסטיק קטן ולקחת דלי מהחצר. את הדלי נמלא במים ונניח אותו ליד עציצים, פרחים או כל צמח שאותו נרצה להשקות ונסביר לילד כיצד יש למלא את המזלף ולהשקות בעזרתו את הצמחים;
6. הוצאה וגיזום של פרחים יבשים: לא כולם יודעים, אך על-מנת להאריך את תקופת הפריחה בצמחים רבים ניתן פשוט להוציא את הפרחים היבשים על-ידי משיכה קלה או על-ידי גיזום בעזרת מזמרה או מספריים. מכיוון שגם מזמרה וגם מספריים נחשבים לכלים חדים, אנו ממליצים ללמד את הילדים למשוך את הפרחים היבשים עם היד ולאסוף אותם בדלי קטן. גם הנאה לילדים וגם פריחה ארוכה יותר;
7. לימוד על הצומח: אם אתם לא בקיאים בכל נושא הצומח ואין לכם באמת מושג מה פורח לכם בגינה או מה בדיוק סגולותיה של נענע, קחו מגדיר צמחים, שבו עם הילדים בגינה ושחקו משחק - למדו את הילדים מהו כל צמח ומה סגולותיו ולאחר-מכן תנו להם להסביר לכל שאר בני המשפחה (סבא, סבתא, דודים, אחים וכו') מה יש במקום הנפלא הזה שנקרא גינה;
8. שעת יצירה בגינה: בכל גינה ישנם לא מעט אלמנטים בהם נוכל להשתמש על-מנת להפוך שעה "מתה" לשעה מלאה הנאה. ניתן להפוך אצטרובלים או חרובים למובייל משגע, אפשר להדביק על בריסטול שבבי עץ שבורים או מנוסרים, אפשר לצבוע אצטרובלים בשלל צבעים ולהניח על אדן החלון בחדר השינה, אפשר להדביק עלים יבשים על נייר או להדביק דשא ושבבי עץ על בריסטול ולתת לכל ילד את החופש ליצור גינה משלו על הבריסטול ועוד המון דברים - צריך רק דמיון מפותח.

עבודות גינון עם ילדים

כל פעילות עם ילדים מחוץ לבית היא ברכה. כאשר יש לכם גינה פרטית, אין צורך בנסיעה ובחיפוש אחר פעילות מגוונת. גם אם לפעמים לא בא לכם לעבוד בגינה זכרו, העבודה בגינה יכולה להיות מאוד מיהנה עבוד הילדים - חישבו עליהם!
נסו גם אתם ליהנות מעבודות גינון עם הילדים ותשתפו אותם בתהליכים ובעבודות שאתם עושים בגינה. חשבו תמיד מנקודת המבט שלהם, מה יעניין אותם ומה פחות, ממה הם יכולים ללמוד וממה לא, כך תוכלו להפוך את החופש הגדול למהנה, מאתגר וכיפי לכל המשפחה.

עלויות גינון לילדים

בניגוד לכל פעילות משפחתית אחרת, עבודות גינון עם ילדים כרוכות בהשקעה חד-פעמית בציוד גינון לילדים ויכולות להגיע לסכומים של בין 100 ל-400 שקלים.
חשוב לציין, כי ציוד גינון לילדים לרוב ישמשו אתכם ואת הילדים לאורך מספר שנים, אם רק תדעו לשמור על הדברים.

מחבר המאמר הינו מנהל ועורך פורטל גינון מקצועי בישראל - מערכת גינה פור יו
תאריך:  12/10/2008   |   עודכן:  12/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד (רו"ח) ירון טיקוצקי
המחוקק הגדיר "מכירה" כהענקתה של זכות במקרקעין, העברתה או ויתור עליה, בין בתמורה ובין שלא בתמורה
אורי נטע
מאמר זה הוא לא על שמן זית ולא על מעינות מים יפים, הנמצאים בגליל, אלא על המלחמה של הערבים והיהודים תושבי מדינת ישראל, מלחמה מתוחכמת וכוחנית כאחד. מלחמה שבשלב כלשהו תעלה מדרגה ותגיע לשפיכות דמים. הערבים כבר מתכוננים. היהודים, כרגיל, עוד לא!!
עו"ד חיים קליר
נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, השופט רם כהן, דן ביחסה של אחות בריאות הציבור, כלפי קשיש סיעודי, שפנה לביטוח הלאומי למימוש זכויותיו
ניר סיגלר
אדון בהלול היקר, אתה יודע את זה ואני יודע את זה ובעצם כל תושבי העיר יודעים שרווחת התושבים הערבים בעיר עכו לא גובלת במילה "עוני". יש ערבים עניים כמו שיש יהודים עניים
ד"ר יובל ברנדשטטר
בראיון שכולו רהב והבטחות חסרות כיסוי חסרה הבטחה אחת שאפשר לקיימה: פתיחת עתודת הקרקע היחידה המצויה בקרבת מקום למקומות העבודה להתיישבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il