X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום רביעי מתקיים האירוע להצלת חצר סרגיי בהנחיית המשוררת שושנה ויג. דוברים בעצרת המחאה: בלפור חקק, יו"ר אגודת הסופרים העברים בישראל ופזית שביד, מנהלת החברה להגנת הטבע בירושלים.להלן הנאום שישא בלפור חקק
▪  ▪  ▪
הצריח בחצר סרגיי

חברות וחברים,
אנו בחול המועד סוכות, ואלה ימים של שמחה במסורת היהודית.
ואנו מתכנסים כאן בנסיבות עצובות.
ממשלת ישראל החליטה להעביר לבעלות רוסית את חצר סרגיי שבלב העיר ירושלים. ההחלטה התקבלה לאחר שיג ושיח שנמשך עם הרוסים מאז שנות התשעים. המבנה של חצר סרגיי הוא חלק מן המבנים הרוסיים שנבנו במאה התשע עשרה וכונו בעגה המקומית בירושלים "אל מוסקוביה". מיתחם סרגיי שימש אכסניה לצליינים הנסיכים והאח"מים שהגיעו לכאן באניות עם כל הצליינים פשוטי העם. את הקמתה חנך הנסיך סרגיי אלכסנדרוביץ אחיו של הצאר הרוסי. עם שובו לרוסיה הוא נרצח ואשתו ויתרה על נסיכותה והפכה לנזירה בירושלים בכנסיית מאריה מגדלנה בהר הזיתים. המתחם הפך לאבן פינה בחיי התרבות בירושלים מאז שהשתקעו בו משרד החקלאות, החברה להגנת הטבע, רשות הגנים הלאומיים והמועצה לשימור אתרים.
ראש הממשלה אהוד אולמרט בחר להעניק את החצר במתנה לולדימיר פוטין ראש ממשלת רוסיה. צריך לזכור את ההשלכות המסוכנות של החלטה זו. העברת חצר סרגיי לרוסים מחזירה את גלגל התנופה הציוני לאחור. יש חשש עכשיו שאדמות נוספות בירושלים שהיו בעבר בבעלות גורמים זרים יהיו תחת גל תביעות להחזירן לבעלים הקודמים. המעשה של הממשלה בחצר סרגיי עלול להפוך לתקדים משפטי מסוכן. זה מנוגד לאינטרסים שלנו כיהודים ששבו לכאן לבנות את ביתם.
לכנסייה היוונית אורתודוכסית יש נכסים רבים שהיו בעבר בבעלותה, כולל משכן הכנסת וכל שכונת רחביה וטלביה.
התכנסנו כאן היום להרים קול כנגד מהלך זה. יש מי שיאמרו "האם לסופרים יש זכות דיבור בנושא זה?" ואנו נזכיר להם את דבריו של הסופר יוסף חיים ברנר: אין לנו זכות דיבור אך יש לנו זכות הצעקה. אסור להפר את הסטטוס קוו הקיים בנושא זה. זה עלול להיות פתח להמשך תביעות רוסיות לגבי נכסים אחרים שלהם במיתחם הרוסי הכולל את הכנסייה ואת אכסניות הצליינים והמשרדים האחרים שפעלו כאן במאה התשע עשרה.
באכסניית הצליינים הגברים שוכנת משטרת ישראל ובית המעצר, ובבית המשלחת הרוסית בעבר נמצא בית משפט השלום. האם נפקיר בעתיד סמלי ריבונות שלנו מתוך רצון להיראות יפי נפש בעיני ולדימיר פוטין?
אל נשכח שגם לכנסייה האתיופית יש נכסים בירושלים וגם לכנסייה הארמנית. אין בעולם נדיבות בתחום הטריטוריאלי, ולממשלת רוסיה יש אינטרסים שונים משלנו. המעשה של הממשלה אם ייעשה הוא בלתי הפיך. אנו קוראים מכאן בקול צלול ורם: ממשלת ישראל, אל תשלחי ידך לחצר סרגיי ואל תעבירי אותה לבעלות הרוסים. הממשלה כרגע היא ממשלת מעבר, ואסור לה להחליט החלטות הרות גורל, כשממשלה חדשה אמורה לקום בעתיד.
כשליחם של הסופרים והמשוררים בישראל אני קורא מעל במה זו לממשלת ישראל לחזור בה לאלתר מהחלטתה להעביר את חצר סרגיי לבעלות הרוסים ולאפשר לחברה להגנת הטבע ולמועצה לשימור אתרים להמשיך לפעול מתוך מתחם זה ולקיים את הפעולות הברוכות שלהם שכולן אהבת הארץ ואהבת המקום.
אני מחזק את ידיה של גב' פזית שבייד מנהל החברה להגנת הטבע בירושלים במאבק הצודק למען חצר סרגיי. יישר כוח לכל העושים במלאכה בחצר סרגיי וחג שמח לכולם.

חול המועד סוכות, א' דחול המועד, יום רביעי
ט"ז בתשרי תשס"ט, 15 באוקטובר 2008
תאריך:  15/10/2008   |   עודכן:  16/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הצעקה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צודק אולמרט
גדעון אמיר  |  15/10/08 21:56
2
"תחילת פירוק המדינה"...?!
הרשלה  |  15/10/08 22:10
3
אילו...?!
הרשלה  |  15/10/08 22:50
4
חצר סרגיי
שושנה ויג  |  16/10/08 21:30
5
חצר סרגיי
ד"רחלי אברהם-איתן  |  17/10/08 13:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל לוין
השואה הייתה שולית במשפט נירנברג ותוארה כמעט בלעדית מפיהם של הרוצחים - וכך הפכו היהודים לקורבנות פסיביים, חסרי פנים ונעדרי כל כבוד
סיוון אריכא
חשוב ליצור מראה איפור "מתמזג" כאשר את בוחרת את הגוונים הרצויים לך לשימוש    צבע השיער, גוון העיניים וצבע העור, הנחשבים לגורמים משמעותיים, ישפיעו על תהליך קבלת ההחלטה לגבי מה ניתן לבצע ואיך משיגים את האיפור הנכון והמומלץ ביותר
יוני בן-מנחם
ארגון החמאס נהנה מהסטטוס קוו שבמסגרתו הוא שולט באופן מוחלט ברצועת עזה והוא מעוניין למשוך עד אין קץ את שיחות הפיוס בקהיר כדי שלא ייאלץ לוותר על שליטתו בה. למרות חולשתו יש ביכולתו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס לנקוט כמה מהלכים שיאפשרו לו להמשיך בתפקידו כנשיא וימלכדו את החמאס
שי ברק
ממשלת לבני העתידה להיכון בעת הקרובה, תידרש למבחן לא פשוט. העומדת בראשה, לא הטביעה את חותמה עד כה, באף תפקיד בו כיהנה ומרכיביה הם פנים ישנות, אלה שהיו חברות בממשלת אולמרט. אתגרים לא פשוטים עומדים בפני הממשלה החדשה-ישנה העומדת להיכון, מה יקרה במבחן התוצאה?
עו"ד משה גולדבלט
תמיד - אבל תמיד - חייבים לחשוד במערכת עיתון הארץ! אם החבורה העלומה הזו דוגלת פתאום במדיניות רווחה ממלכתית, סביר שתמיכה זו היא מהלך טקטי בלבד שנועד לחסום זליגת כספים לעמותות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il