X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חול המועד סוכות, פתח תקוה, לילה, מאות תימנים ואנשים נוספים במעמד של קדושה כפולה: "הקבלת פני רבו" ו"שמחת בית השאובה" - לא נראה מעמד כזה מעולם
▪  ▪  ▪
פרחי אברהם
משתתפי השמחה

"מי שלא ראה מעמד של קידוש ה' כזה הלילה (יום חמישי בלילה, ב' דחוה"מ סוכות תשס"ט) לא ראה מימיו מעמד נשגב וחשוב שכזה" - כך בהתרגשות פשוטה ומלאת עוצמה חווייתית רוחנית ומשפט "היוצא מן הלב והנכנס אל הלב" אמר לי שכני למושב, רעי וידידי היקר מר מאיר קרני הי"ו, מנהל אגף הרכש בעיריית פתח תקוה. מאיר ידע על מה הוא מדבר ואת מה שהוא חווה. הסכמתי לכל מילה שיצאה מפיו. היה זה לקראת סיומו של ערב מלא הוד והדר, ומרגש ביותר, ובעיקר לאחר מעמד "קבלת עול מלכות שמיים" שהמרכז הרוחני "אור אברהם אוהבי" בנשיאותו של מו"ר הרה"ג ר' יהונתן אדואר שליט"א ובניהולו המיוחד של מר יוני דוד הי"ו אירגן ברחבת המרכז הרוחני ברח' חפץ חיים בעיר.
קהילת יהודי תימן "לבשה חג" בלילה מרגש זה. היה זה מעמד של קדושה כפולה, קרי: מעמד "הקבלת פני רבו", כמו גם, מעמד "שמחת בית השאובה". מאות אנשים, נשים וטף, מכל העדות והמגזרים, ובעיקר, מקהילת יהודי תימן הגיעו מכל רחבי העיר ומחוצה לה ואף ממקומות מרוחקים, כגון: נהריה, ירושלים ועוד... גדשו בהמוניהם את החצר הגדולה ברחבת המרכז הרוחני.
סוכה גדולה ורחבת מימדים שבנייתה התחילה לפני מספר ימים ורק בצהרי היום, ממש לפני תחילת המעמד החשוב עמדה במרכז החצר הגדולה ושתי במות משני צדדיה. על במה אחת ישבה נשיאות הכבוד בראשותו של הרב יהונתן אדואר הי"ו ועל הבמה הנוספת עמדו לבושים ב"בגדי תימן המסורתיים" כ-30 ילדים כש"חוט של חן" עוטף אותם. לבושים בבגדי לבן משובצים בריקועים של כסף וזהב וראשם עטוף בכיסוי המיוחד של יהודי תימן כאשר פאותיהם מסולסלות על צידי פניהם ועליהם התקיים המשפט: "ובכן, מה נהדרו ילדי תימן הטהורים כשהם עומדים על הבמה באיחוד של קדושה וטהרה ככרובים על ארון הקודש" [מדרש ג"ם, פרק א' פסוק א']. עמידתם הייתה איתנה, שורשית כשהיא מלווה בעוצמה שאין מילים לתארה. הייתה זו חבורת זמירים שחברו כחבורת הזמר וכמקהלת "פרחי אברהם" בניצוחו של הפייטן והחזן מר אליעזר ערוסי הי"ו. בין דבר תורה אחד למשנהו, בין ברכה ואיחול נשמע קולם ברמה בשירי הקודש וההלל לבורא עולם, שירים הלקוחים משירת יהודי תימן המהוללה, כמו למשל: "אסאלך יא חור אלג'נאני", שובי יפהפיה, אצולה לפנים ועוד. ביניהם, עומדים כמלאכים קטנים וחמודים אף ילדי הפלא, עמיחי אדואר ואלרואי דוד, אשר הנעימו בקולם הערב וריגשו את האורחים.
כאמור לעיל, אל החצר הגדולה נהרו מאות מתושבי העיר: רבנים, אישי ציבור, גברים, נשים וטף, אשכנזים, ספרדים ותימנים, שומרי תורה ומצוות, כמו גם, מי שאינם בד"כ מאנ"ש. כולם הגיעו כדי לשמוע את דרשתו המרכזית של כבוד הרב אדואר הי"ו שעמד בדבריו על חשיבותה של הסוכה כסמל של "אחדות ישראל" ובמיוחד בימים טרופים וקשים אלה שעוברים על בית ישראל בכל מקום ובכל אתר. "ערב זה נצרך מאוד בימים שכאלה, שנראה כל אחד מעלת חברנו, ושנעשה כולנו אגודה אחת ושזו גם כן מטרתה של שנת השמיטה, שנה של התכנסות של שבת ורענון לאומה הישראלית כולה. ושכל האיומים על מדינת ישראל מהצפון מהדרום ומהמזרח הם כעין שליחים מאת ריבונו של עולם כדי לעוררנו לחשוב במושגים כלליים חברתיים וממלכתיים".
התרוממות הרוח, הרגשה של אחדות ושמחה של מצווה היו מנת חלקם של הבאים. אין ספק, שזה זמן רב שלא נראה מחזה כה מפליא עד כמה כבוד והערכה רוחשים בני קהילת יוצאי תימן ורב בישראל יוצא עדתם.
הן הרבנים שישבו בשולחן הנשיאות והן כבוד ראש העיר המכהן, מר איציק אוחיון העלו על נס את תרומתו הרוחנית הכבירה של הרב יהונתן אדואר הי"ו ואת הכבוד הגדול שהציבור בכללותו (הן בעיר פתח תקוה והן מחוצה לה) רוחש לרב והתוצאה ניכרת באמצעות "ההצבעה ברגליים". סיכם זאת אחד מן הרבנים הנכבדים, הרב אליהו באומרו: "הרב יהונתן אדואר שליט"א הוא האיש הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון".
מסיבה גדולה הלילה
בחלקו השני של הלילה גדשו ההמונים את הרחבה הגדולה והתחילו לרקוד לצלילי זמרתו הנעימה של הזמר תומר לוי הי"ו, אחד מזמירי הזמרים של עדת תימן. השירה והריקודים היו נלהבים, מעוררי השתאות והתפעלות כשממעל, השמיים הוארו בזיקוקי דינור. "בעת קבלת התורה היו קולות ורעמים" - הסביר הרב אדואר את העניין.
הייתה זו שמחה אמיתית, נאה ומחשמלת כיאה לצאן קדושים שעושים זאת כזכר לשמחת בית השאובה (ולא שמחת בית השואבה כפי שנוהגים אחינו האשכנזים והספרדים לומר) שהייתה נוהגת בזמן שבית המקדש היה קיים. להטוטנים עם אבוקות של אש בידיהם, שתייה וכיבוד חולקו לרבים "כיד המלך" ו... מצלמות מסוגים שונים מתקתקות ו"זורעות" הבזקי אור לרוב. "מזמן לא חוויתי חוויה רוחנית מדהימה וכבירה שכזו" - אמר לי בהתרגשות גדולה מר ישראל גרתי הי"ו, אחד מן האישים המיוחדים המתנדבים במרכז הרוחני "אור אברהם אהובי" שאף קיבל "תעודת הוקרה" על הקדשת הזמן, מסירותו ותרומתו הגדולה בכל הקשור למפעלותיו הרוחניים-חינוכיים של המרכז הרוחני.
וזאת למודעי: מו"ר הרה"ג ר' יהונתן אדואר משמש כרב מרכז העיר פתח תקוה וראש המרכז הרוחני "אור אברהם אוהבי". מרכז שלקח על עצמו את משימת קירוב הרחוקים, כמו גם, העצמת והרחבת לימוד התורה, ערכי חסד וצדקה לכלל הציבור. בצמידות לכבוד הרב עומדים ומסייעים בידו מספר חברים יקרים העושים לילות כימים, במסירות נפש ממש ובראשם מר יוני דוד הי"ו, וחברים חשובים, כמו: מאיר קרני, ישראל גרתי, יאיר יצחק, אייל חכימה, הראל נדב, מאור נשיא ועוד הי"ו.

תאריך:  20/10/2008   |   עודכן:  20/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קהילת יהודי תימן לבשה חג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מקסימה. מחזירה נוסטלגיה
תל אביבי חילוני  |  20/10/08 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
הסנטור ג'ון מקיין ניצב בפני המשוכות הגבוהות ביותר שעמדו אי-פעם בפני מועמד לנשיאות בארה"ב    למרות שלכאורה, הוא ניצב בפני משימה בלתי-אפשרית, ועל אף הסקרים המלמדים על יתרון ברור לאובאמה, קיימים סימני שאלה, היכולים להפוך את הקערה על פיה
אורן שניאורסון
לכל אחד מומלץ לעשות שימוש בארומתרפיה כדי למנוע מחלות, למגר נגעים וטפילים כמו כינים, במיוחד כאשר מדובר בילדים, איתם, כמובן, לא מומלץ להשתמש בתכשירים כימיים    הצמח המוכר ביותר לטיפול בכינים הוא הרוזמרין
איתמר לוין
פעמיים בשלושת הפסוקים האחרונים המצוטטים מפיו, משתמש משה במילה "אוייב". התורה סוגרת בכך את המעגל המדגיש את זכותנו הנצחית והאלוקית על ארץ ישראל
יונה רוכלין
מאז אמצע שנות השמונים נותרה דעתו של אולמרט עקבית ביחס לשחרור שבויי צה"ל    ההחלטה לשחרר אינה קלה מאחר ושתי הטענות צודקות - הן של נועם שליט והן של הורים שכולים שבניהם נהרגו בידי מחבלים    את ההחלטה המכריעה והחשובה הזו משאיר אולמרט לידי אחרים
רות פורסטר
מאה שערים, הפרספוליס הירושלמית, חוגגת בשמחה חסרת מעצורים את חג ה"ושמחת בחגיך"    במכות, אבנים, איומים ועוד, כיד הדמיון הטובה על שוכני הפרספוליס ולא תאמינו מדוע
רשימות נוספות
אלף שוטרים יאבטחו את עכו בשמחת תורה  /  מחלקה ראשונה
לאן נטייל בימים הקרובים?  /  עומר כרמון
ארבעת המינים של שי אביבי  /  עידן יוסף
ושוב סליחות  /  אסנת אברהמי
לא על הדבש לבדו  /  ד"ר הילה גבע-אבירם
אחדות ישראל ולימוד זכות  /  נסים ישעיהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il