X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיריית רמת-גן נאבקת בתושבים במקום לשרתם מאשרת בניית מגדלי מגורים עצומים אשר מגדילים את הצפיפות בעיר, את כמות המכוניות ואת העומס בצירי התנועה
▪  ▪  ▪
מגדלי מגורים חדשים

סיפור גן הקופים
מדובר בבניין בשכונת מעלה הצופים הסמוך לגן הקופים, שנבנה תוך סטייה מהיתר הבנייה. על-פי התוכנית המקורית היה אמור להיבנות במתחם בניין בן 40 יחידות דיור קטנות, שישמש כמעונות סטודנטים של "שנקר", תוך שימור מבנה הבאוהאוס. אלא שבפועל, בתקופה האחרונה הלך והוקם שם בית דירות רגיל.
השופט לא חסך דברי ביקורת מהתנהלות עיריית רמת-גן בפרשה. על-פי תוכניתה אמור היה להישאר קיר אחד במבנה כשכל שאר חלקי בניין הבאוהאוס ייהרסו. כך, קיוותה העירייה, ייחשב הקיר כהותרת הבניין על כנו במסגרת תוכנית לשימורו. על מהלך זה כתב השופט: "מדובר בפרשנות מאולצת חסרת היגיון שאינה מתיישבת עם תכלית התוכנית".
בסיכום הדברים מבקר השופט אטיאס את התנהלות העירייה, ובכלל זה את הרעיון (שנגנז בינתיים) להקים חניה עבור הבניין על חשבון גן הקופים הסמוך: "הרשות התנהלה מבלי לתת משקל ראוי לשמירה על שלטון החוק ושמירה על האינטרס הציבורי בכללותו. הרשות ניהלה מו"מ בניסיון למצוא פתרון פרקטי לבעיית החניה באזור, אלא שהפתרון צריך להימצא במסגרת החוק וכל עוד הבניין מוקם בניגוד לתוכנית או ללא היתר, יש בפנינו מצב של 'הכשרת השרץ' שלא כדין".
פרויקט פרדס אברלה כדוגמה
מתוך "רשימת פרויקטי בינוי בשינויי תב"ע מקומיים ברמת-גן נכון ליום 14.07.2007": תוכנית מספר 1344, שישה מגדלים בני 47 קומות ועוד שני מגדלים בני 27 קומות.
פרויקט בנייה זה בו כ-1500!!! דירות מתוכנן בקרבת רחוב הירדן, ציר תנועה עמוס אשר בשעות הבוקר הינו פקוק לחלוטין. הפרויקט יוסיף לפחות עוד 2500 רכבים שיצאו בשעות שיא העומס לתוך צירי התנועה הפקוקים.
סטטוס הפרויקט "הוקפא בגלל לחץ ציבורי" גם הוא בעייתי, שמשמעותו כי הפרויקט לא בוטל אלא רק הוקפא עד שירד הלחץ הציבורי, או עד אחרי הבחירות לעירייה, והתושבים יופתעו לגלות כי הפרויקט חזר לחיים יום אחד.
וזהו רק המקרה הבולט מתוך כ-40 פרויקטים של בנייה הנמצאים בשלבי תכנון ברחבי העיר, של מגדלים בני 20 קומות או יותר, הרבה יותר.
לרמת-גן אין תכנון כולל
עיקר הבעיה נובע מכך שלרמת-גן אין תוכנית אב המגדירה צפיפות מגורים וגובה בנייה בשכונות העיר השונות. כך כל פרויקט בנייה נידון בנפרד ללא ראייה מערכתית כוללת. כך גם נידונים התושבים לנהל מאבקים אין-ספור על כל פרויקט בנפרד. חלק גדול מהפרויקטים הינם ממרחק מאות מטרים אחד מהשני והשפעתם מצטברת כבר בסביבה המיידית.
יש גם לקחת בחשבון את העובדה שרמת-גן הנה עיר ותיקה אשר לא ניתן להוסיף בתוכה צירי תנועה, ולא ניתן להגדיל את נפחי התנועה. בשעות בוקר כל צירי התנועה בעיר סובלים מעומס רב, וכל תוספת רכבים תוביל לקטסטרופה.
עיריית רמת-גן חלתה במגדלומניה
האינטרסים בעלי השטחים והקבלנים ברורים - רווח כספי. האינטרס של תושבי העיר ברור - בנייה שלא תהווה מועקה, ושלא תגרום עומס בלתי סביר על התשתיות, בעיקר תנועה. מדובר בבניה בעיר ותיקה אשר לא ניתן להוסיף בה צירי תנועה, עמוסה בתנועה, ושאין בה יכולת הוספת נפח תחבורה. כל מגדל כזה עם מאות רכבים היוצאים לעבודה בבוקר יהווה עומס בלתי נסבל.
אינטרס העירייה - ההכנסה ממיסים ואגרות שונות. יש לזכור כי לרמת-גן מאזן חיובי, כך שהשיקול של הגדלת ההכנסות הינו משני מול הנזק הבלתי הפיך של תוספת עומסי תנועה.
האם בנסיבות אלו צריך היה לאשר מגדלי מגורים כאלה? לדעת התושבים התשובה ברורה: לא. והעירייה הרי אמורה לשרת את התושבים... אז מדוע עיריית רמת-גן נאבקת בתושביה במקום לשרתם?

תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית רמת-גן נאבקת בתושביה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן להחליף את צבי בר? ל"ת
רמת גני  |  4/11/08 19:27
 
- כן.
איתן גנור  |  4/11/08 19:52
2
תראה לי גוף ציבורי אחד
אזרח קטן  |  4/11/08 19:28
3
להעביר למחוזית/בתי משפט
פסימית  |  4/11/08 21:34
4
גם בשיכון הותיקים
מהשיכון  |  4/11/08 22:20
5
צבי בר
רמת גני  |  4/11/08 22:37
6
שפץ גני- משחקים ברמת אפעל...
צבי בר,  |  5/11/08 06:21
7
אל תאמר שלא אמרנו לך !!
לצבי בר-  |  5/11/08 07:09
8
משמר המועצה הגיע לר"ג
משיכון הותיקים  |  5/11/08 09:06
9
מגדלים במקום גנים
הייד פארק  |  5/11/08 09:26
10
ארנונה על משרדים=שוד לאור היום ל"ת
היכן משרד הפנים?  |  5/11/08 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עדי קליין
זו הפעם השלישית בחצי שנה האחרונה שאתם מוצאים את עצמכם רצים עם הילד לרופא בגלל דלקת גרון? לפני שאתם מעמיסים על ילדכם אנטיביוטיקה מיותרת או ממהרים לבצע ניתוח הוצאת שקדים, וודאו כי לא מדובר בפי-פאפא - תסמונת אוטו-אימונית שמאפייניה זהים לאלו של דלקת גרון
יהודה שהרבני
רן שמעון הוא לא הבעיה האמיתית במכבי ת"א    כמעט כל כוכב שמגיע לקבוצה, ישראלי או זר, יורד ביכולת בצורה תלולה. משהו שם גורם לשחקנים לאבד את הביטחון ואת שמחת החיים    רן בן שמעון הוא "שעיר לעזאזל" קלאסי. הוא לא ציני, ומוכן לקחת אחריות פומבית על החלק שלו    הוא חיכה לשמוע את הגיבוי אבל מסביבו היה רק שקט, ורק קול חלש לחש לו: הכישלון הוא יתום! יתום!
דפנה שמורק-נתניהו
לרגל הכתרת ירושלים בתואר "בירת התרבות הערבית" של אונסק"ו לשנת 2009
אירית אפק
המחלות הנפוצות בקרב אוכלוסיית הילדים בתקופת החורף הן מחלות האופייניות לדרכי הנשימה העליונות אשר מערבות את הלוע, הגרון, האף, הסינוסים והאוזן התיכונה    מומלץ לוודא שארון התרופות הביתי שלנו מכיל תרופות ותכשירים בסיסיים, שיהיו בהישג יד ויקלו עלינו להגיש סיוע מהיר וטוב לתינוק, בעת הצורך
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
קיזוז הפסדים כנגד שבח ממכירת מקרקעין דורש מחשבה תחילה, כאשר תכנון נכון עשוי לחסוך מס בלתי מבוטל    להלן מספר עקרונות מנחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il