X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשת CNN דיווחה לפנות בוקר (יום שבת) על-כך שהחברה עומדת להכריז בימים הקרובים על פשיטת רגל הדיווח ב-CNN מצטרף לדיווחים לפיהם החברה לישראל תחליט בימים הקרובים על עתיד מיזם המכוניות החשמלית
▪  ▪  ▪
מכונית בטעינה [צילום: AP]

ימים ספורים לאחר הדיווחים על-כך שהחברה לישראל שוקלת את המשך פעילותה של חברת בטר-פלייס, מתפרסם לפנות בוקר (יום שבת) דיווח ב-CNN לפיו בטר-פלייס תגיש בימים הקרובים בקשה לפשיטת רגל. הדיווח של CNN לא מציין את המקורות שהסתמך עליהם בדיווח. בבטר פלייס לא הגיבו לדיווח.
"המצב לא שירת את החברה בכך שהדברים שחשבה שיקרו במהלך העשור הקרוב, אירעו במהלך שנה אחת בלבד", אמר גורם המקורב לחברה. "הכל היה עניין של גודל, והחברה פשוט לא בנתה את זה בצורה מספיק מהירה או מספיק טובה".
החברה שהוקמה בשנת 2007, והתחילה לבנות תחנות להחלפת סוללות במקום תחנות טעינה, בנתה על-כך שמחיר הדלק בעולם ימשיך לעלות, ושמכירות כלי הרכב "המסורתיים" נמצאים בירידה. אך למרות שתוך 18 חודשים מאז הקמתה הגיע מחיר חבית נפט ל-125 דולר, ויצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם ג'נרל מוטורס הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008, חברת בטר פלייס לא הצליחה לנצל זאת.
בראיין דומיין, מי שסיקר בעבר את החברה עבור CNN טען כי יש שתי סיבות מרכזיות לכישלון המיזם של מכונית החשמלית של בטר פלייס. הסיבה הראשונה הינה שהחברה לא העריכה כראוי את עלויות ומשך הזמן להקמת תחנות החלפת הסוללות. והסיבה השנייה הינה העובדה שהחברה החליטה ללכת על מודל של החלפת סוללות במקום סוללה קבועה כפי שעושות יצרניות מכוניות חמשליות אחרות כמו טסלה.
לפני יומיים דווח כי בימים הקרובים תתקיים ישיבה של החברה לישראל בנוגע לסוגיית המשך קיומה של בטר פלייס, ובהתאם ליכולת גיוס הכספים יוחלט על המשך קיום החברה. בתוך כך, פנה לאחרונה עידן עופר למשקיעים פוטנציאליים, כחלק מהמאמץ לגייס כספים.
לאחרונה העריכו גורמים בשוק ההון כי בטר פלייס זקוקה לעוד ארבע שנים לפחות, והשקעות של עוד חצי מיליארד דולר כדי להגיע לאיזון תפעולי. תחשיב זה מתבסס על השקעה שנתית של כ-120 מיליון דולר במיזם, שעבר לאחרונה תוכנית התייעלות מקיפה שכללה פיטורים וסגירת פעילויות.
מאז הוקם מיזם בטר פלייס ב-2007 ועד סוף 2012 הצטברו הפסדיו ל-812 מיליון דולר (כ-3 מיליארד שקל), כאשר את השנה החולפת לבדה הוא סיים עם הפסד של 454 מיליון דולר והערת "עסק חי" בדוחותיו. עיקר הנזק נרשם ברבעון הרביעי, אותו סיכמה בטר פלייס בהפסד של כ-251 מיליון דולר, אחרי שבתקופה זו הכירה בטר פלייס בירידת ערך של 179 מיליון דולר בגין פעילותה בישראל ושינוי מבני שביצעה.

תאריך:  25/05/2013   |   עודכן:  25/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
CNN: בטר פלייס עומדת להכריז על פשיטת רגל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הסיבה לכישלון היא שמדובר
אלון_  |  25/05/13 14:30
2
מכונית דימיוניתכשלון ידוע
נדיב ויסליב  |  25/05/13 15:11
3
האא !! איפה המגיב מיכאל ב.
חשדנית  |  25/05/13 15:31
4
חבל.............
אליפז+גימלאי צהל  |  25/05/13 17:04
5
אגסי הנוכל
אוסקר ג'ד  |  26/05/13 07:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ביקורת חריפה בסביבתו של דנקנר על אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש: "פעל מחוץ למנדט שקיבל, וגיבש הסדר ללא ידיעתו של דנקנר, למרות שקיים עמו אינספור פגישות"    מרבית הבנקים צפויים להתנגד למתווה שגובש בין נציגויות האג"ח
עופר וולפסון
שר האוצר הודיע כי משרדו יתמוך בהצעת החוק הפרטית אשר תגדיל את מספר ניצולי השואה שיקבלו הגמלה, אשר תידון בוועדת השרים ביום א'    בהצעה: רנטות מחו"ל לא ייחשבו כהכנסה לעניין קביעת הזכאות
עופר וולפסון
היועץ המשפטי לממשלה מסר לביהמ"ש העליון כי הוא תומך בהסדר הפשרה לפיו עיריית תל אביב תוכל לגבות תשלום עבור קיום הפגנות בכיכר רבין, רק כאשר מתבקשים שירותים נוספים, כגון תאורה, ריקון הבריכה בכיכר והקמת במה    "איזון ראוי בין חופש הביטוי לקיים הפגנות, לבין אפשרות העירייה לגבות תשלום"
אסף אקרמן
האלוף הטרי מתלבט: רוצה גם להיות שוב בליגת האלופות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הצמד מפורטו עבר לנסיכות תמורת 70 מיליון יורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il