מאתר המועצה לצרכנות: "המועצה הישראלית לצרכנות מברכת את שר התקשורת על החלטתו לתקן את ההוראה ברשיונות חברות הסלולאר שעניינה חיוב לקבוע תעריף קבוע וסופי מראש למשך כל תקופת ההתחייבות בעת ההתקשרות. תיקון הרישיונות נעשה בין היתר בעקבות פניית המועצה הישראלית לצרכנות לאור תלונות רבות של צרכנים בעניין עידכון התעריפים במהלך תקופת ההתקשרות".
ובמילים פשוטות, עד היום החוזה בינך לבין חברת הסלולאר היה מאוד "הוגן", כאשר אתה התחייבת לשלוש שנים (או לשנה וחצי בחוזים חדשים יותר), אך חברת הסלולאר לא התחייבה למחיר שיחות קבוע לאותה תקופה, ויכלה להעלות אותו לפי רצונה.
חוסר איזון זה ייפסק מתחילת ינואר כאשר ייאסר על חברות הסלולאר לשנות תעריפים במהלך החוזה.
החל מינואר תעלה חברת פלאפון רשת GSM חדשה שתגביר את התחרות מול סלקום ואורנג'.
זו גם סיבה טובה לחכות ולראות איזה מבצעים תעלה פלאפון לקדם את הרשת החדשה. יש לזכור גם כי אין כל סיבה לקנות את מכשירי הטלפון הסלולארי דווקא בחברות הסלולאר, וכדאי תמיד לבדוק את מגוון המכשירים ומחיריהם בחנויות מתמחות או ברשתות השיווק.
יש לשים לב כי חברות הסלולאר מתנות רכישת מכשיר מדור 3.5 ברכישת שירות אינטרנט לתקופת ההתחייבות ללא יכולת ביטול. למי שצורך את השירות אין בעיה, אך מי שרוכש את המכשיר המתקדם בגלל תכונותיו ואינו רוצה את שירות האינטרנט, למעשה צריך להוסיף למחיר המכשיר גם את מחיר השירות לכל אורך תקופת ההתחייבות.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, קורא לציבור שלא למהר להתפתות "להצעות האטרקטיביות" של חברות הסלולאר. מנכ"ל המועצה ממליץ לצרכנים המקבלים עתה הצעות מחברות הסלולאר, לדרוש מן החברה לבטל את הסעיף המקפח, או לשקול להמתין עד למועד תחילתו של תיקון הרשיון ב-1.1.09, שיאפשר לציבור את בחירת התוכנית המשתלמת ביותר עבורו, תוך ידיעה שהתעריפים הם סופיים.