X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לך לשלום. ביילין עוזב את אולם המליאה, השבוע [צילום: פלאש 90]
ביילין אומנם איש נעים הליכות, מנומס להפליא ומדבר בשקט, אבל אינני זוכר אותו כפרלמנטר מבריק, מחוקק דגול, "חיית ועדות" ובעל נוכחות מרשימה במשכן כרעו הפורש גם הוא, ח"כ רן כהן למשל
▪  ▪  ▪
רן כהן, אהוד אולמרט ויוסי ביילין [פלאש 90]

מליאת הכנסת החליטה לחגוג השבוע את פרישתו מהכנסת ומהחיים הפוליטיים של ד"ר יוסי ביילין. כמות התשבחות שהורעפה על ראשו של ביילין, יושרו, אמינותו, אומץ לבו, יכולתו המדינית המרשימה ומה לא, הייתה מביכה בפני עצמה. מאולמרט זכה ביילין למחמאה מפוקפקת למדי כאשר החמיא לתרבות הפרישה של ביילין, שעשה זאת לדבריו לפני שיעשו זאת עבורו. וכי מה רצה אולמרט לומר: "ביילין אתה ממילא עומד לעוף אז טוב שאתה עושה את זה ביוזמתך?" אולם האמת היא שדברי אולמרט היו נרגשים וכנים ברובם, בייחוד המשפט המעניין על העמדות המדיניות: "הפערים בינינו קטנים", אמר ראש הממשלה, שיו"ר מפלגתו נשבעת כיום תחת כל עץ רענן "אנחנו לא שמאל". "הוכחת יכולת לראות דברים שחלקנו סרב לראות", המשיך אולמרט בהתרגשות.
אני באמת לא בא להתווכח על כך, אלא רק לציין בעגמימות שלעומת יכולת הראיה המופלאה הזו יש הרבה מאוד דברים, שחצי מדינה ראתה וצעקה והתריעה עליהם וממשיכה לזעוק ולהתריע, ואילו ד"ר ביילין הוכיח כמעט באותות ובמופתים שהוא איננו רואה אותם עד עצם היום הזה. גם נתניהו התמוגג מול ביילין הנבוך: "אני רואה בך חבר פרלמנטרי ויריב פוליטי", וציין שהוא נלחם על השקפותיו ו"עובר למענן דרך הקירות" ו"הולך עם האמת שלו עד הסוף". (נתניהו בוודאי יודע שבמדינה דמוקרטית יש כללים ויש קירות שאסור לשבור. אלא שלפחות לגבי קבלת הסכם אוסלו וניהול מו"מ בניגוד לחוק בשלביו הראשונים - קשה לקרוא לכך יושרה ואמינות). צר לי לקלקל את החגיגה, ביילין אומנם איש נעים הליכות, מנומס להפליא ומדבר בשקט, אבל אינני זוכר אותו כפרלמנטר מבריק, מחוקק דגול, "חיית ועדות" ובעל נוכחות מרשימה במשכן כרעו הפורש גם הוא, ח"כ רן כהן למשל. לא תמיד צריכים להיות נחמדים - מותר לפעמים להגיד את האמת - ד"ר ביילין, רצית שלום, ניסית להביא שלום ועכשיו לך לשלום. טעית בגדול ואנחנו כולנו משלמים את המחיר.
אבל אי אפשר בכל זאת בלי מילה טובה. באותו יום שבו פרש התקבל במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית חוק שיזם ביילין שמטרתו להקשות את החיים על כל מיני מאפיונרים ישראלים שאורחות חייהם מסכנים ומפריעים את חיי האזרחים הישרים והתמימים. החוק קובע כי הצבת שומרים פרטיים חמושים בבתים משותפים תהיה כרוכה באישור המשטרה, שתוכל לאסור גם הצבת שמירה לא חמושה. כמה זה יעיל? שאלה טובה, כי כולנו מכירים את אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בפושעים מעין אלה, אבל העיקר שביילין דואג לביטחון אזרחי המדינה. ביילין הסביר כי "עבריינים בעלי אמצעים מעדיפים לשכור דירות בבתים משותפים ולהפוך את הדיירים למגן אנושי. מאבטחים פרטיים שוהים בכל שעות היום בשטחים ציבוריים, מסכנים את שלומם של הדיירים, פוגעים בפרטיותם ומטרידים אותם ואת אורחיהם. אנשים סובלים מזה שמוצבים מאבטחים בבתים שלהם".
מה אתה אומר ד"ר ביילין! אנשים סובלים ממאבטחים? בחיי לא ידעתי! בוא ואחדש לך משהו, אנשים סובלים לא רק בבתים שלהם, אלא גם באוטובוסים, ברכבות, בקניונים, במסעדות, במוסדות החינוך, איפה לא? ואתה יודע מה אדוני המלומד? הסבל שכולנו סובלים כל כך הרבה שנים מהמאבטחים הללו הוא כאין וכאפס לעומת הפיצוצים, היריות הדקירות, שכדי להתמודד עמם אימצנו לחיקנו את המאבטחים שכל כך מפריעים לנו כבר 15 שנה ברציפות. כל זה כפי שבוודאי ידוע לך, ד"ר ביילין, לא היה לפני הסכמי אוסלו שנכרתו עם דמות מלבבת ועטוית כאפיה שלידה כמה מראשי המאפיה הישראלית נראים כחבורת שיות תמימות.

מה מתכנן מבקר המדינה

השבוע ביקר בישיבת הוועדה לביקורת המדינה ד"ר מוריס פולארד, אביו של המרגל הישראלי יונתן פולארד. ד"ר פולארד, יהודי גאה בן 91 שהגיע לארץ לכינוס מדעי העוסק במחקר רפואי, מתח ביקורת קשה על יהדות ארה"ב שגרמה לדבריו לעיוותים במשפטו: "הם הצטרפו לתעמולה, לא יכולתי למצוא אפילו עו"ד יהודי אחד שיהיה מוכן להגן עליו".
ד"ר פולארד ציין כי העו"ד שנמצא לאחר מאמץ סיבך את יונתן ולימים התברר כי הוא בעל אג'נדה פרו - ערבית. מה שהפתיע בכל הישיבה היה מבקר המדינה, שכזכור התבקש לחקור את פעילות ממשלות ישראל למען פולארד. הנחרצות שהוא גילה בעניין, ההזדהות האישית, הדחיפות, הטיפול האישי והרחבת העבודה בדגש על העניין המשפטי מעבר למנדט היו נראים נחרצים ומוגזמים אפילו ביחס למבקר המדינה שאיננו נמנה עם העצלנים. כמו-כן הציב תקדים בכך שעוד לפני פרסום הדוח ביקש מהגורמים המבוקרים את תגובתם "כדי שאוכל לשלבם בדוח". אין מה לומר מסקרן. ומי לא בא לישיבה? נכון, הגימלאי רפי איתן, לשעבר ראש הלק"מ שהיה מפעילו של פולארד. חבל, היה יכול להיות מעניין.

תאריך:  07/11/2008   |   עודכן:  07/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביילין - שלום עם ביטחון
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ביילין תלמידו של פרס
דן ה  |  7/11/08 03:47
 
- לדן - פרס היה תלמידו של ביילין
הרשלה  |  7/11/08 08:45
 
- הרשלה,רעיון שצריך וחשוב ליישם,
שקוף  |  7/11/08 10:21
 
- לשקוף - יש לשנינו בעיה...?!
הרשלה  |  7/11/08 14:04
 
- הרשלה, כפי שהרעיון שלך הצית
שקוף  |  7/11/08 15:27
 
- גם רבין נרצח כתוצאה מאותן -
הרשלה  |  7/11/08 16:22
2
ביילין
יוא"ב  |  7/11/08 10:01
 
- אתה קופץ לפני הזמן. ביילין
שקוף  |  7/11/08 11:10
3
הרשלה,שכחתי לסיים בשבת שלום
שקוף  |  7/11/08 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
נראה כי מר ברק (אהוד) מסוחרר לחלוטין מעצמו ומסיבובי הזיגזגים שלו, ומי לא היה מסתחרר מסיבובים כה מהירים ותזזיתיים של פולטיקאי, המשנה את עמדותיו אחת לשעתיים?
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
איתן גנור
הוראות חדשות של משרד התקשורת יוצרות מצב שכדאי לחכות לתחילת שנת 2009 ולא להתקשר בחוזה חדש לפני כן. זה לא משהו שחברות הסלולאר יספרו לך
רותי ברקן
רופא השיניים ווסטון פרייס ציין בספרו, כי אנשים שעודם ניזונים מהתזונה המסורתית שלהם כמעט שלא סובלים מבעיות שיניים ואילו בני-עמם שאוכלים מזונות מזוקקים ומעובדים סובלים מבעיות שיניים רבות וממגוון הולך וגדל של מחלות ובעיות תפקוד
עו"ד דב אבן-אור
איך ייתכן כי אנשים המציגים עצמם כ"אנשים חושבים", מערבבים רחת עם מחט?! ובעברית פשוטה; מה הקשר בין דרישת ערביי ישראל וחלק מהשמאל הישראלי, להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, ובין עתיד השטחים והתושבים הגרים ביו"ש?    שמאלנים, הרי לכם התשובה לשאלתכם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il