X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך להוציא מהתוכניתן שלך את המקסימום
▪  ▪  ▪
תוכניתן ועובדים אחרים - לא רצוי [צילום: AP]

אין זמן טוב יותר מעיתות משבר לבחון, ואם צריך לנפץ, תפישות שגורות ואוטומטיות שכולם סביבנו מצטטים השכם והערב.
אחת התפישות האלה, ואולי המובילה שבהן היא "עת משבר היא עת לקיצוצים בהוצאות וחיסכון בעלויות". מיד עם סימני הידרדרות המצב הכלכלי נשלפת חרב הקיצוצים ומונפת בידי איש הכספים: "מוציאים רק מה שהכרחי", "אנחנו בוחנים 3 פעמים כל הוצאה" וקלישאות דומות, הופכות להמנון הקרב והעובדים מיישרים קו או מחליפים מקום עבודה.
קיצוצים אלו מתורגמים רבות לחיסכון ב"תנאי העבודה" של תוכניתני הארגון. כתוצאה מכך אומנם נחסכים כמה שקלים, אולם המשאב היקר ביותר בגוף הפיתוח מנוצל באופן חלקי ביותר.
באומרי "תנאי עבודה" אין כוונתי להענקת מנוי לחדר כושר לעובד, אלא למתן כלים ותנאי סביבה בהם התוכניתן יפיק מעצמו את המקסימום והחברה תיהנה ממימוש ההוצאה העצומה של השכר שהוא מקבל.
המחשב- תוכניתן צריך את המחשב הכי טוב שקיים בשוק באותה עת. מחשב בן שנתיים עשוי כבר ליצור בעיה. פעולת הקומפילציה (הידור) הינה תהליך שאורך זמן. תוכניתן מבלה שעות על גבי שעות במהלך יום עבודה בציפייה לראות אם הקומפילציה עובדת. ככל שהמחשב מהיר ועוצמתי יותר, הוא יבלה פחות זמן בלחכות ויעבוד יותר שעות.
הטיעון השגור בפיהם של מנכ"לי/מנהלי חברות: "אני רוצה שהמחשב של העובדים שלי יתנהג כמו של הלקוח", הוא טיעון שגוי. טיעון זה משמעו למעשה, שתפוקתו של תוכניתן אשר מקבל משכורת גבוהה, תהיה כשל הלקוח האיטי בין לקוחותיו. בשביל זה נועדה סביבת בדיקות, בה מתקינים מחשב אשר ידמה את המחשב שקיים אצל הלקוח, ובאמצעותו מדמים את סביבת העבודה אצלו. אין שום היגיון בלעכב את עבודת התוכניתן.
המסך- ככל ששטח המסך יהיה גדול יותר, הפרודוקטיביות של התוכניתן תעלה: כך הוא יוכל לראות ולבדוק יותר דברים במקביל, לראות תמונה רחבה יותר של מה שנעשה. ממש בדומה לסביבתו של שרטט (לדוגמה).
טכנולוגיה של הצמדת שני מסכים גדולים (22 אינצ') שיחוברו לאותו מחשב, בעלות של 1,000 שקל למסך, מגדילה את שטח העבודה במאות אחוזים וכך את הפרודוקטיביות של התוכניתן.
משעשע לראות שבארגונים רבים הפך צג המחשב לסמל סטאטוס. איש המכירות והמנכ"ל מקבלים את המסך הגדול קודם לתוכניתן, איש המקצוע שעובד עליו הכי הרבה, וצריך אותו על-מנת להגביר את תפוקתו.
בעולם מעוות שכזה צריך מנכ"ל חברת בנייה לחזור הביתה בטרקטור חדיש ואיש מכירות במשאית בטון. מסך הוא כלי עבודה ולא סמל סטאטוס!
הסביבה- חשוב להבהיר שעבודת פיתוח היא עבודת מו"פ (מחקר ופיתוח) ולא עבודת ייצור, ולכן קשה לעשות מראש הערכת זמנים של משך זמן הפיתוח, מי יודע להגיד כמה זמן צריך לעבור עד שמגיע רעיון טוב?
עבודת חשיבה מושפעת מאד מהסביבה בה היא נמצאת:
א- שקט! חושבים!
יש למקם את התוכניתן בחלל נקי מהפרעות ורעשים. קיימים ארגונים רבים בהם יושבים התוכניתנים באותו החדר עם אנשי שירות הלקוחות, או איש המכירות. דמיינו את התוכניתן מנסה לחשוב על פתרון אלגוריתמי מתוחכם, בזמן שלידו איש המכירות מנסה להסביר לפקידה סרבנית למה הוא משמש, אבל ממש חייב לדבר עם הבוס. הושבת התוכניתן יחד עם איש המכירות ו/או אנשי התמיכה והשירות = שגיאה.
ב-חלל עבודה-
רצוי למקם 3-2 תוכניתנים בחדר אחד עם לוח מחיק נגיש, תאורה וטמפרטורה, ובמילים אחרות ליצור סביבת עבודה נעימה. Open Space עבור תוכניתן זו סביבת עבודה לא מתאימה. בכל רגע עובר עובד או אורח בדרך למישהו אחר, ועל הדרך מציע לתוכניתן פיתויים שונים בדמות הפסקת סיגריה או קפה במקום שיהיה לו את השקט לעבוד.
לסיכום: בסכומים נמוכים יותר, ובוודאי יחסית לשכר שמשלמים לתוכניתן, אפשר להגדיל בעשרות אחוזים את תפוקת צוות הפיתוח ולהשיג את החיסכון האמיתי.

המחבר הוא מנכ"ל חברת פאיירפלאי המספקת פתרון להסבה אוטומטית של מערכות מסביבת מג'יק לסביבת NET. באמצעות טכנולוגיית Firefly.Box
תאריך:  18/11/2008   |   עודכן:  18/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התשובה למשבר: השקעה בסביבת העבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך להוציא מהתכניתן שלך את המי
אזרח קטן  |  19/11/08 01:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' אברהם בן עזרא
הרואה פני עתיד יוכל להבין כי מלכתחילה אין כל טעם לפתוח בחקירות כלפי אנשי קדימה ובמיוחד אם הם שרים, או המיועדים להיות שרים, כי תמיד יהיה אפשרי לפי הפטנט של מרינה סולודקין, לזכותם בעסקת חבילה תוך תיקוני טעויות מהעבר
ציפי לידר
מה הפֶּשֶׁר של אותו אנטגוניזם חרדי, האופייני לציונים הדתיים לא פחות מאשר לציבור החילוני - שני קהלי היעד שהכריעו את המרוץ לראשות העירייה לטובת ניר ברקת?    תתעוררו! התפיסה הגטואית היא כבר נחלת העבר, והגישה המזַהה את החרדים עם סגירוּת והסתגרות אינה משקפת עוד את המציאות
דר' יובל ברנדשטטר
נתניהו אומנם מתפאר באיסוף אנשים ששמם הולך לפניהם, אך אם נרכז את כולם יחד - אסף חפץ, עוזי דיין, סילבן שלום בני בגין ודן מרידור, מה שנקבל הוא קדימה בתחפושת ליכוד
רות פורסטר
שש שנות מאסר נגזרו על האברך שרצח את תינוקו חסר הישע. קשה לתאר כיצד מרגיש אזרח שפוי במדינת ישראל כאשר הוא קורא את הנימוקים לעונש המגוחך הזה
אלי וינוקור
ועידת ה-G20 נועדה מראש לכישלון, מפני שכמו תמיד, המשתתף החשוב ביותר, ה-G ה-21, לא הוזמן לפגישה. ואין כוונתי למדינה או למנהיג כזה או אחר. מנהיגי העולם שכחו להזמין את "העולם" עצמו, או ליתר דיוק - את הסדר העולמי החדש, לפגישתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il