X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ג'ון בירד מבקר את מדינות אירופה המבטאות גישה של מוסר יחסי נגד ישראל, וטוען כי עמדתן מושפעת במידה רבה מהגידול באוכלוסיה המוסלמית ביבשת
▪  ▪  ▪
שר החוץ בירד. נאמן לדרכו הפרו-ישראלית [צילום: פלאש 90]

קנדה נחושה יותר מתמיד בתמיכתה בישראל. בראיון לדיוויד הורוביץ מאתר timesofisrael.com אומר שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד, כי עמדתו ועמדת ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר בעניין זה עקרונית ומוסרית.
בירד ציין, כי סבו השתתף כחייל במלחמת העולם השנייה במאבק נגד האיומים של אותו דור הפשיזם והקומוניזם, ואילו כיום העולם החופשי מתמודד עם האתגר של הטרור הבינלאומי, שמולו ישראל והעם היהודי עומדים לעיתים קרובות בחזית.
במאבק נגד הטרור הבינלאומי, אמר שר החוץ בירד, אין מקום לאימוץ גישה של מוסר יחסי, אלא להביע עמדה ברורה ביחס לנכון ולשגוי. הוא ציין, כי בישראל מתקיימת דמוקרטיה יציבה וליברלית ובה ליקויים כמו בקנדה ובארה"ב, אך עצם קיומה של המדינה היהודית חשוב ביותר, שכן ההיסטוריה לימדה מה קרה לעם היהודי כאשר לא הייתה לו מדינה, וגם כיום יהודים סובלים מפשעי שנאה.
למרות העמדה הלא פופולרית
את היחס לישראל במוסדות הבינלאומיים רואה בירד כרדיפה של ממש, והדבר בא לידי ביטוי במספר העצום והלא פרופורציונלי של ההחלטות נגד ישראל (רבע מכלל ההחלטות).
קל יותר לשתוק וללכת עם הרוב, הודה בירד, שהדגיש כי ממשלת הרפר אינה מתכוונת עם לשחות עם הזרם ומעדיפה לדבוק בעמדה עקרונית גם אם היא אינה פופולרית.
כדי להמחיש את דבריו ואת אי-היות גורמים אחרים שיקול בקבלת ההחלטות אמר בירד, כי באזור הבחירה שלו מתגוררים 2,800 יהודים ו-11,500 מוסלמים וסך התרומה המקסימלי לקמפיין בחירות עומד על 1,200 דולר לאיש.
מאשים: מדיניות של מוסר יחסי
בירד חזר על עמדתו המצדדת בפתרון שתי המדינות (מדינה פלשתינית ו"מדינה יהודית") לסכסוך הישראלי-פלשתיני שיושג באמצעות מו”מ בין הצדדים, אך מתח ביקורת על המדינות האירופאיות שהצביעו בעד הכרה במדינת פלשתין כמדינה שאינה חברה (ולא כתוצאה של הסכם בין הצדדים), בהאשימו אותן במדיניות של מוסר יחסי.
בירד סבור, כי עמדת מדינות אירופה מושפעת מהגידול באוכלוסיה המוסלמית, שמוביל את המנהיגים להיות פרגמאטים יותר ונכונים יותר לאמץ את הפשרה והקונצנזוס. לדבריו, טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, החל לאבד מהפופולריות שלו לאחר שעמדותיו נתפסו כפרו-ישראליות והוא ביטא עמדה נחושה נגד הטרור.
בחלק ממדינות אירופה המערבית, כולל בבריטניה, יש שאינם נכונים לקבל את העובדה שקיים איום של האיסלאם הקיצוני, אמר בירד, שביקש להדגיש כי הוא וראש הממשלה הרפר שונים מהמנהיגים האירופאים בכך שהם אינם מאמצים מדיניות פרגמטית כלפי האיומים המהותיים.
בהתייחסו למצב במזרח התיכון הביע בירד חשש מפני "טבח" בסוריה של קבוצות אתניות, ודאגה רבה מפני פרויקט הגרעין האירני. לנשיא הנבחר של אירן, רוחאני, יעץ בירד להוכיח שהוא רפורמיסט במעשים ולא רק בדיבורים.

פורסם במקור: שלום טורונטו
תאריך:  03/07/2013   |   עודכן:  03/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מדיניות של מוסר יחסי נגד ישראל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדם עם אומץ לב רב.
יפה מאוד  |  3/07/13 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
לקוראים רבים תיראה רשימה זו דמיונית והזויה, מצוצה מן האצבע. ברם, הנתונים העובדתיים המונחים ביסודה הם נכונים והיגיון פנימי מחבר ביניהם, אם כי - בזאת מודה מחבר הרשימה - ההיגיון הזה סותר את המציאות הנוכחית
אדוה וילצ'ינסקי
אומנם צפויה לנו מלחמת גאולה קשה, עם אלפי ארונות קבורה ואולי אף ניתוק מהגויים הידידותיים יותר כלפינו בארה"ב ואירופה, אבל מי מפחד מקצת דם אחרי שהתרגלנו לחיות עם רסיס בישבן?
מנחם רהט
הנאיביות המשיחיסטית האמריקנית, שמעולם לא הבינו את המזרח התיכון, לא תוביל להתקדמות ב'תאליך אשלום' האינסופי    הפתרון טמון בהפיכה נוסח מצרים בירדן, והיותה מדינת פלשתין העבר ירדנית
איתמר לוין
אומרת שמוטב היה לקבוע בחוק יסוד את החובה להביא למשאל עם כל הסדר מדיני שיכלול נסיגה מירושלים או מהגולן, אך גם קביעתה בחוק רגיל היא סבירה
תומר ישראלי
נתניהו אומר שהוא מוכן לחידוש השיחות להסדר הקבע ללא תנאים מוקדמים בכל עת    לכאורה, נתניהו חותר לשלום. האמת היא שהוא חותר להנצחת המצב בו הרשות מוחלשת ומקרטעת והיהודים ממשיכים לבנות ולפתח את השטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il