X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הונאות סייבר נגד משתמשי וואטסאפ, האקרים סורים משחיתים את אתר וויבר וגם משתמשי הכסף הדיגיטלי על הכוונת של פושעי האינטרנט. חברת ESET מסכמת חודש
▪  ▪  ▪
אל תלחצו [צילום מסך]

האם האקרים מצאו דרך חדשה לסמארטפון שלנו? אפליקציות לשליחת מסרונים והודעות מידיות הן מאוד פופולריות בקרב משתמשי הסמארטפונים. הן מאפשרות למשתמשים להתכתב ולשלוח קבצים ותמונות בצורה נוחה ואינטואיטיבית. אך האם גם אפליקציות אלה הופכות לכלי שרת של האקרים כדי לחדור לטלפונים החכמים שלנו? בחודש יולי נצפו מספר התקפות על משתמשי הסמארטפונים באמצעות האפליקציות האלה.
משתמשים בוואטסאפ? היזהרו מ Priyanka
וירוס, המכונה בשם Priyanka, הופץ כהודעה עם קובץ איש קשר מצורף בשם Priyanka. הוספת הווירוס לרשימת אנשי הקשר גרמה בחלק מהמקרים להפיכת כל שמות אנשי הקשר והקבוצות ל Priyanka. לא ברור עדיין מה בדיוק הייתה המטרה של הווירוס, אך ניתן להימנע מההדבקה די בקלות – פשוט לא להוסיף את איש הקשר לטלפון שלכם.
בדיוק כמו באימייל או תוכנות למסרים מיידים במחשב הביתי, כמו סקייפ או הצ'אט בפייסבוק, לעולם אל תלחצו על לינקים או תקבלו קבצים אם משהו נראה לכם חשוד, על אחת כמה וכמה אם ההודעה מגיעה ממישהו שאתם לא מכירים.
אפליקציית ריגול לוואטסאפ? זו הונאה
עוד פרשה שנחשפה החודש הפילה בפח לא פחות מ 11 אלף משתמשים לאחר שצעיר בספרד יצר אפליקציה פיקטיבית שתאפשר לכם לרגל אחר היסטורית ההודעות הפרטיות של חבריכם בוואטסאפ. כדי להשתמש ב-"Whatsapp Spy" נדרשו המשתמשים לספק את מספר הטלפון שלהם – מה שלמעשה צירף אותם לשירות הודעות שחייב אותם בתשלום.
במקרה הזה הצליחו הרשויות בספרד לעצור את החשוד במעשה, אך לא לפני שהצליח לשלשל לכיסו יותר מ 50 אלף דולר בחודשיים.
הצבא האלקטרוני של סוריה נגד וויבר
וואטסאפ לא הייתה אפליקציית המסרונים היחידה שנוצלה על-ידי האקרים החודש. אתר אפליקציה המסרונים הישראלית וויבר נפרץ החודש על-ידי האקרים סורים שטענו שהאפליקציה משתמשת לריגול אחר המשתמשים ושהוא חלק ממנגנון הכיבוש הציוני. כמה ימים לאחר מכן הושחת גם עמוד האפליקציה ב AppStore, ככל הנראה על-ידי אותה קבוצת האקרים. בחברת וויבר טוענים ששום מידע פרטי של המשתמשים לא נחשף לתוקפים.
משתמשים בכסף דיגיטלי? גם אתם על הכוונת
בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בשימוש במטבעות דיגיטליים כדוגמת Bitcoin. למרות היותו וירטואלי לחלוטין, המטבע הדיגיטלי נסחר במעין בורסה משל עצמו והוא פופולרי מאוד בקרב גולשים מנוסים. בחודש יולי חשפו חוקרים ממעבדות ESET תוכנה אשר מאפשרת לתוקפים לגנוב את קבצי הכסף הדיגיטלי היישר ממחשבי הקורבנות. למרות שמדובר במתקפה פשוטה יחסית, היא עדיין יכולה לגרום לנזק רב למשתמשים ומומלץ לוודא שמותקנת מערכת הגנה טובה על המחשב.
האיומים הנפוצים בישראל בחודש יולי
במקום הראשון מבין האיומים הנפוצים בישראל מגיעה החודש נוזקה המנצלת את טכנולוגיית ה'עמוד בתוך עמוד' (I Frame) ומנתבת את הגולשים לאתרים שמכילים תוכנות זדוניות. במקום השני נמצא סוס טרויאני המכונה Fareit שמטרתו היא גניבת סיסמאות המשתמשים ושליחתם לתוקפים ובמקום השלישי נמצא ה- ScrInject שהוא קוד זדוני המושתל בדפי אינטרנט רגילים ומנתב את הגולש להורדת תוכנות זדוניות למחשב שלו באופן אוטומטי וללא ידיעתו.
כדי להימנע מאיומים אלה ממליצים ב ESET לוודא שמערכת ההפעלה והתוכנות המותקנות על המחשב מעודכנות, להימנע מהתקנת אפליקציות או תוכנות אחרות שאינכם יודעים בוודאות מה מקורן ולוודא שעל המחשב מותקנת תוכנת אנטי וירוס מעודכנת.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית.
תאריך:  05/08/2013   |   עודכן:  05/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח האיומים - משתמשי Whatsapp על הכוונת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדנה דור-און
לוח שנה לשנת תשע"ד 2013-14 נערך מצילומי ים מיוחדים שיצרו תלמידי בי"ס מאור במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל, והכנסותיו קודש לרווחת המתבגרים המאושפזים
עדי וילדר
חן שר
מיקום כל הקווים התחנה + קהילת משתמשים
יניב כהן
יניב כהן
קבוצת סטוקטון הישראלית זכתה בתקציב מחקר של כמיליון אירו מטעם האיחוד האירופי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il