X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלי להיות מדינה מערבית דמוקרטית, ובלי הרבה צלצולים ומניירות, לוקחים על עצמם בכירים בהודו אחריות, ומתפטרים. ובישראל, לאחר המלחמה האחרונה, רובנו נותרנו אדישים ובבית
▪  ▪  ▪
זעקו לעזרה ונותרו מיותמים [צילום: AP]

נראה שהמושג אחריות אינו קשור כלל לנורמות מערביות או דמוקרטיות מודרניות, הוא קשור ככל הנראה, לאופיים הבסיסי של האנשים, והוא חובק עולם, תרבויות ויבשות.
העובדה שההודים מיהרו לרחובות בהמוניהם, להפגנות נגד האחראים למחדל, כפי הבנתם, הביאה אותי לחשיבה מחודשת אודותינו לאחר מלחמת לבנון השנייה.
המילואימניקים אשר זעקו לתמיכה מן הציבור נותרו מיותמים, ואזרחי ישראל, ה"מערבים והדמוקרטים" נותרו בבתיהם, בנוחות על הכורסא, ורק מעטים ביותר יצאו מבתיהם.
כבר אז נותרתי המומה כאשר מצאתי בגן השושנים מתי מעט, אשר באו לחזק את חיילי המילואים. ונשאלת השאלה מה פגום בנו? מדוע איננו לוקחים אחריות על מחדלים הגובים מכולנו מחיר דמים כל כמה שנים, ואיך זה שבנינו כאן בששים שנותינו מדינה, אך איננו יודעים כיצד להתנהל בה?
האם יכול להיות, כי עמוק בתוכנו, עדיין נשארנו "עבדים היינו"
ובעלי מנטליות גלותית, אשר אומרת "אין מה לעשות?". מה בדיוק צריך להשתנות בנו על-מנת שנהיה הרבה יותר איכפתיים באשר לחיינו כאן?
טרדות היום-יום שלנו, אינן גדולות יותר מאשר אלו של ההודים, ובכל זאת, הם זעקו את זעקתם ועוד איך! אך החשוב מכל הוא, האופן בו הגיבו ההודים בעלי התפקידים.
הבכירים ביניהם לא חיכו ומיהרו להתפטר, והפגינו הגינות, יושרה ובעיקר לקיחת אחריות, בעוד שבישראל, איש מבין האחראים הישירים, לא מיהר להתפטר אז, לאחר אותה טרגדיה, הנקראת מלחמת לבנון השנייה.
על כן, אני חשה היום רגש עמוק של כבוד והערכה לעם ההודי, אשר שלל בעיותיו וקשייו, לא מנעו ממנו לזכור את תפקידו החשוב ביותר של אדם עלי אדמות: האחריות.

תאריך:  01/12/2008   |   עודכן:  01/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני מצדיעה להודים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנושא טעון הסבר
אזרח קטן  |  1/12/08 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
ממש כמו במלחמת לבנון? לא בדיוק, כי כאן, המטה הכללי ואלופי הפיקוד של משרד האוצר, החליטו למרוד
ד"ר אבישלום שרון
סובלת מכאבי בטן עזים בזמן המחזור, בזמן הביוץ ואפילו לאורך כל החודש? מה לגבי בעיות פוריות וכאבים בקיום יחסי מין? יכול להיות שיש לך אנדומטריוזיס ואת אפילו לא יודעת
דמיטרי רייזמן
בדומה לגופות הנרצחים במומבאיי העטופות בטלית, עטופים מזמן גם אנו באווירת פוגרום. פוגרום, אשר החל במלחמת לבנון ה-2 - המלחמה הראשונה אשר נוהלה ע"י אנשים פרגמאטיים שהתירו פוגרום בבית. ואם הותר פוגרום בבית - מובן מאליו שיותר גם פוגרום מחוץ לבית    לאחר הטרגדיה במומבאיי הושמעו הקולות של מנהיגינו הפרגמאטיים; מי שאחראי לביטחוננו בפנים הסביר לנו שעניין האבטחה של בתי חב"ד (המייצגים נאמנה את ישראל בחו"ל) ברחבי העולם אינו עומד כלל על הפרק
דר' אברהם בן עזרא
המלצה לדחות את פעולת הכניסה לעזה. יש לבצעה רק במצב של הפתעה, במועד בלתי צפוי. עלינו להסוות את כוונותינו, הפעולה צריכה להתחיל במצב בו כנופיות הטרור מצויות בתחושת ביטחון ושאננות
שרגא קרומבי
זכיתי להכיר את הרב גבי וריבקי הולצברג הי"ד בימים הראשונים לאחר צאתם לשליחות    לפני כארבע שנים וחצי סובב מסובב הסיבות שהטיסה תעבור דווקא דרך מומבאי, שם שהיתי ימים ספורים    בכניסתי לבית חב"ד קידם אותי שלט "ברוך הבא מלך המשיח" עם תמונתו של הרבי, ובסלון הבית ראיתי שעון המבשר את זמן הגאולה לצד הכרזת "יחי אדוננו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il