X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
בדרך למיליון: קרוב למיליון איומים פעילים על משתמשים ישראלים זוהו על-ידי מעבדת קספרסקי במהלך הרבעון השני של 2013
▪  ▪  ▪

בתקופה שבין אפריל ליוני 2013 זיהתה מעבדת קספרסקי 924,849 התקפות קוד זדוני על משתמשים ישראלים. הנתונים אודות האיומים המקוונים הפעילים בישראל מבוססים על מידע הנאסף מרשת אבטחת המידע הגלובלית של קספרסקי (KSN), המנתרת ומסכלת איומים ואליה מחוברים כל מוצרי ומשתמשי קספרסקי. מהנתונים ניתן עוד ללמוד כי בסה"כ, 28 אחוזים מהמשתמשים הותקפו על-ידי איומים אלה במהלך התקופה, נתון הממקם את ישראל במקום ה- 50 בעולם בכל הנוגע לסכנות הקשורות בגלישה באינטרנט.
גלישה באינטרנט דרך דפדפן מהווה את האפיק העיקרי להפצת תוכנות זדוניות. אחת הדרכים המרכזיות של עברייני הרשת לבצע מתקפה היא באמצעות ניצול של פרצות בדפדפן ובתוספים שלו, פעולה הנקראת גם drive-by download. הגנה מפני התקפות אלה דורשת מערכת הגנה על גלישה, שמזהה את האיומים כאשר הם מנסים לרדת למחשב דרך הפירצה, וכן עידכון רציף של הדפדפן.
הנדסה חברתית היא שיטה נוספת להדביק מחשבים, והיא דורשת הורדה פעילה של הקוד הזדוני מצד המשתמש. הדבר מתרחש כאשר עברייני רשת מצליחים לגרום לקורבן להאמין כי הוא מוריד תוכנה תקינה. הגנה מפני התקפות אלה דורשת פתרון המסוגלת לזהות בזמן אמת קוד זדוני העובר למחשב, גם כאשר המשתמש אישר זאת.
איומים מקומיים
תולעים וקבצי וירוסים אחראים לרוב אירועי אבטחת המידע המתגלים במחשבי המשתמשים. מידע אודותיהם מראה באיזו תדירות משתמשים מותקפים על-ידי קוד זדוני המופץ באמצעות כונני USB ניידים, DVD ושיטות הדבקה אחרות מחוץ לרשת. הגנה מאיומים אלו אינה מסתפקת בפתרון אנטי-וירוס, אלא דורשת Firewall וניטור התקנים ניידים.
בחודשים אפריל עד יוני 2013, זיהתה מעבדת קספרסקי 681,891 איומים מקומיים על מחשבים המקושרים לרשת ה-KSN בישראל. בסה"כ, 29 אחוזים מהמשתמשים בישראל הותקפו על-ידי איומים מקומיים במהלך התקופה, מה שמעמיד את ישראל במקום ה- 117 בעולם בכל הקשור לאיום זה.
מארחים זדוניים
אך ישראלים אינם רק נדבקים באיומים, הם גם מפיצים אותם במידה לא פחותה. כאשר לקוח של מעבדת קספרסקי מותקף ברשת, מתועד מקור ההתקפה. בהתבסס על מידע זה מתגלה כי שיעור ההתקפות שמקורן בישראל עומד על %0.17, המהווה 991,408 אירועים במהלך התקופה המדוברת. בעוד המספר הכולל אינו רחוק ממספר ההתקפות שנרשמו על מחשבים בישראל, הנתון מעמיד את ישראל במקום ה- 30 בעולם והלא מאוד מכובד.
מקורות הספאם
לעומת מדינות מובילות בהפצת ספאם כמו סין, שאחראית על הפצת 23.1% מדואר הזבל בעולם וארה"ב (16.8% אחוז), ישראל מדורגת נמוך בדירוג יצואניות הספאם העולמיות. דואר הזבל שהופץ מישראל היווה %0.36 מסך דואר הזבל בעולם, נתון המציב את ישראל במקום ה- 29 בעולם. עוד עולה מדוח הספאם של הרבעון השני (Spam in Q2 2013) כי ברבעון השני של 2013 צמחה כמות דואר הזבל לרמה של %70.7 מתוך הסך הכולל של הודעות הדואר האלקטרוני, גידול של %4.2 בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.

Kaspersky Lab היא ספקית פתרונות האבטחה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. החברה מדורגת בין ארבע המובילות בעולם בתחום פתרונות האבטחה למשתמשי קצה. מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 15 שנה ומאז ממשיכה לחדש בתחום אבטחת ה-IT ולספק פתרונות הגנה אפקטיביים למשתמש.
תאריך:  20/08/2013   |   עודכן:  20/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קספרסקי: כמיליון איומים על משתמשים ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאור חגי
ראשי משרד המדע בחנו אפשרויות לשיתוף פעולה לפיתוח הביוטכנולוגיה בנגב. לא רק הייטק, גם תחום הביוטכנולוגיה מתחיל לצבור תאוצה. ראשי התחומים במשרד המדע הטכנולוגיה והחלל נפגשו עם הנהלת חברת ביו-נגב בקיבוץ להב לאפשרויות פיתוח וסיוע בקידום התחום בבאר שבע בפרט, ובנגב בכלל
עדי וילדר
חב' "סיימן" החלה לשווק בישראל גבינת חלומי קפריסאית מתוצרת חב' פאפיוס. המחיר לאריזת 200 גרם: 22 ש"ח
זהר נוי
House of Sillage משיקה מהדורה מוגבלת של תרסיס לנסיעות בזהב מלא, משובץ באבני חן
יניב כהן
קמינריו מכריזה על התחייבות לביצועים עקביים של פתרון האחסון המבוסס Flash-SSD
שלמור תקשורת
במיוחד לחג, משיקה החברה סדרה חדשה לכלים ומוצרי לייף סטייל בשילוב כסף טהור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il