X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יותר מכל כרך אחר בעולם זוהי עיר ללא הפסקה, שתרה אחר השעה ה-25 של היממה
▪  ▪  ▪
צריך שניים לטנגו [צילום: מרים קהן]
כלב אוהד [צילום: מרים קהן]

שכונת לה בוקה [צילום: מרים קהן]

אם יש כיום על פני הגלובוס עיר ללא הפסקה, הרי זו בואנוס-איירס, הרבה יותר מכל אחת אחרת על פני הגלובוס. שלטי החוצות, המקדמים את פני הבאים אליה, מכריזים כולם על השעה ה-25 של היממה, והגם שאינה קיימת - מנסים הכל לדחוס אותה אליה ממש בכוח.
הרבה יותר מתל אביב, בואנוס-איירס היא עיר קולחת מסביב לשעון. ואולי יותר מכל מאפיינת אותה שכונת לה בוקה הססגונית, שבה צמחו הן הכדורגל והן הטנגו - סמליה המובהקים של ארגנטינה. משכונת העוני הפופולרית הזו הגיחו דייגו מראדונה, שהעלה את "בוקה ג'וניורס" מן האשפתות אל פיסגת טבלת הליגה, וקרלוס גרדל, שהפך את הטנגו החושני למחול הפופולרי ביותר בעולם.
ראשיתו של הטנגו בבתי הזונות של לה בוקה, ובנהר הפלאטה המקומי זרמו מים רבים עד שהפך מריקוד יצרי וזול למחול אמנותי. המסעדות ובתי הקפה המאכלסים כיום את השכונה הם בימה נוסטלגית לתפארת הטנגו של ימים עברו. על בימה כזו חזינו במו-עינינו בישיש, בשנות ה-90 שלו, יליד השכונה בעצמו, מלמד תיירת מזדמנת פרק בהלכות המחול הלאומי. את שאר המלאכה עושים מדי יום, ביד אמונה, זמרים ורקדנים, עם להקות ותזמורות, לעיניהם המשתאות של רבבות התיירים, כשברקע מתנוססים דגלי המדינות השונות, ובהם גם דגל ישראל.
כלב מי שלא בא
באצטדיון השכונתי מחוללת, אותה שעה, קבוצת הכדורגל המהוללת "בוקה ג'וניורס" את הבלתי-יאומן, כשהיא מנחילה תבוסה מוחצת ליריבתה המיתולוגית, "ריבר פלייט", קבוצת הסנובה של שכונת הפאר "פלרמו". כיום ניצבת בוקה בראש טבלת הליגה, בעוד "ריבר פלייט" שקועה עמוק בתחתיתה. היריבות הנצחית בין שתי הקבוצות באה לידי ביטוי מוחשי אפילו על גופם של כלבים, הנלווים תדיר לאוהדיהן. במו-עינינו חזינו בכלב עטוף בתלבושת ובכובע של "בוקה", בעוד יריבו עטור באלה של "ריבר", כי כלב מי שלא בא לעימות בין שתי הקבוצות היריבות האלה.
שכונה נוספת, סן-תלמו, שוקקת-חיים אף היא, במיוחד בסופי-שבוע. בכל יום ראשון נערך בה יריד ענק, שבו מוצגות לראווה כל שכיות החמדה האפשריות של פעם: מכלי-בית ועבודה, דרך אביזרים שימושיים, ועד לצעצועים נוסטלגיים. מן הסתם זהו, עדיין, אחד השווקים המעטים בעולם, שנותרו בהם עתיקות של ממש, ללא חיקויים וזיופים, והכל במחירים סבירים, במיוחד לתיירים ישראלים כמונו.
מסן-תלמו ממשיכים לבית הקברות ריקולטה, שבו קבורה אלילת הארגנטינאים, אוויטה פרון, מקור-הערצתם של בני המדינה עד עצם היום הזה. סביב דומיית בית הקברות יש חיים שוקקים ותוססים בירידי סוף השבוע הנערכים בשכונה הציורית, במסעדות ובבתי הקפה ובהופעותיהן של להקות מקומיות, הממקדות אליהן בעיקר צעירים.
הרחוב הרחב בעולם
תחנתנו הבאה היא סן-מרטין, הקרויה על-שם משחררה של ארגנטינה מעול זרים, כשמדי שנה מתקיים בה ביום העצמאות הלאומי טקס ססגוני מרשים, שבו משתתפים עשרות סוסים הצמודים לחיל הפרשים הארגנטינאי - נוסטלגיה של ממש לימים עברו.
רחוב חוליו, רחובה הראשי של בואנוס-איירס, קנה את עולמו כרחוב הרחב ביותר בעולם, שיש בו 14 נתיבי-תנועה ומעבר-חצייה להולכי הרגל המחייב זריזות מירבית, כדי שלא להיקלע, חלילה, לאור האדום המהבהב ברמזור. כדי להקל על המעבר מהבהב האור האדום ברמזור למשך זמן, וכל עוד הוא מהבהב - מותר לחצות את הכביש מבלי לעבור בכך עבירת-תנועה. במרכז הרחוב בולט האובליסק - העתק מדהים ומושלם לזה של מצרים. לאורך הרחוב ממוקמים תיאטרון קולון והאופרה הלאומית, הדומים דמיון מפליא לאלה של פריז.
ממשיכים לרחוב קוריינטס, אף הוא מרחובותיה הארוכים של העיר, בעל 3,000 מספרי הבתים, ומתנחלים ב"אתנאו" - חנות הספרים הגדולה בתבל, אפילו יותר ממתחרתה, "פוילס" שבלונדון, והמשמשת גם כספרייה לכל שעות היממה. אפשר לשבת בה יומם ולילה ולהתענג, חינם אין כסף, בקריאת ספר, וגם ללגום באותה העת משקה צונן או מהביל וליהנות מעוגה מעולה בדוכן הקפה שבחנות.
סביון של בואנוס-איירס היא שכונת פלרמו, שבה מתגוררת השיכבה האדמיה של העיר. מצוי בה היפודרום מפואר למירוצי-סוסים, ירושה מן הכיבוש הבריטי של ימים עברו, וצמוד אליו קזינו ענק, העשוי לקלוט, בו זמנית, 5,000 איש.
ערב בלתי נשכח בבואנוס-איירס מבלים בקפה טורטוני - מרכז הבוהמה המיתולוגי של העיר, שבו מתקיים מדי ערב קברט נוסטלגי, לזכר ימיה הטובים והמענגים של ארגנטינה בעבר.

תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  08/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בבואנוס-איירס אין רגע דל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אי דיוקים
ארגנטינאי  |  8/12/08 19:39
 
- אתה חסר ידע ולא ארגנטינאי...
רוקסי עונה ל-1  |  21/12/08 18:20
 
- אתה חסר ידע ולא ארגנטינאי...
רוקסנה עונה ל-1  |  21/12/08 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק רט
מנהיג פוליטי צריך להיות מוכר ומוכשר. מנהיג וראש מפלגה צריך להיות מחובר אל הציבור שלו, צריך להיות אחד שמבין דבר או שניים בפוליטיקה, שיש לו מספיק ניסיון והוא בשל לתפקיד. אם מנהיגותו שנויה במחלוקת מסוימת, יש בכך אפילו סימן טוב: זה סימן שהיא לפחות מעוררת עניין, ובכל מקרה עדיפה על סימני אדישות וייאוש
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
המשבר הכלכלי העולמי שפוקד את כולנו בימים טרופים אלו, יכול למוטט עסקים קטנים, ולהביא למצבים, בהם אזרחים רבים יגיעו למצב שבו בין לילה יהפכו לחייבים בהוצאה לפועל.
דוד ברק
כך הוכיחו נציגי מפלגות "בת-ים אחת" ו"ישראל ביתנו" כשלא הגיעו לישיבה החגיגית הראשונה של מועצת עיריית בת-ים. כנראה שכל מעייניהם נתונים היו להיבחרם ותו לא
אשר אוחיון
אהוד ברק מפגין מנהיגות, ציפי לבני מקרטעת, ולבנימין נתניהו נשאר רק לאן לרדת
יוני בן מנחם
יועציו של הנשיא אובאמה ממליצים כי ארצות הברית תחדש את הדיאלוג עם סוריה ותשתתף באופן פעיל במשא-ומתן בינה לבין ישראל    על הממשלה החדשה בישראל להבהיר לסוריה וארצות הברית כי סוריה חייבת להוכיח במעשים כי היא מוכנה להתנתק מ"ציר הרשע" וכי השלום עימה יושג בשיטת השלבים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il