X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מאות אנשים התאספו בכיכר אורדע ברמת-גן להפנינג אופניים המתמודדים לבחירות המקומיות התחרו ביניהם מי יקדם יותר את הנושא משם יצאו למעלה מ-200 איש ובהם המתמודדים השונים לרכיבה קבוצתית ברחבי הערים
▪  ▪  ▪
רכיבה1 [דניאל ל' לוי]

אמנה לתחבורה בת קיימא - גבעתיים
אמנה לתחבורה בת קיימא - רמת גן
רכיבה2  [דניאל ל' לוי]
שאמה הכהן  [דניאל ל' לוי]
רן קוניק  [דניאל ל' לוי]
נאומים  [דניאל ל' לוי]
מועמדים שחתמו  [דניאל ל' לוי]
הפנינג  [דניאל ל' לוי]
בן שחר  [דניאל ל' לוי]
איריס אברהם  [דניאל ל' לוי]
למעלה מ-200 רוכבי אופניים השתתפו ביום שישי האחרון ברכיבה המונית לעידוד תחבורת אופניים ותחבורה בת קיימא בערים רמת-גן וגבעתיים. האירוע, נערך ביוזמת קבוצת "רמת-גן וגבעתיים בשביל אופניים", שהיא חלק מעמותת "ישראל בשביל אופניים", והתקיים בנוכחות מרבית המתמודדים בבחירות המקומיות והפעילים של המפלגות.
לקראת הבחירות המקומיות, הכינה הקבוצה אמנה לתחבורה בת-קיימא עבור המועמדים, שכוללת התחייבות לקדם תחבורה בת-קיימא, ובכלל זה שיפור התחבורה הציבורית, עידוד ההליכה ברגל וסלילת שבילי אופניים. האמנה הוכנה יחד עם ארגוני סביבה נוספים ובהם החברה להגנת הטבע - קהילת תל אביב-יפו והסביבה והעמותה לכלכלה בת קיימא.
לפני הרכיבה חתמו מועמדים רבים על האמנה החשובה: מרמת-גן חתמו המועמדים לראשות העיר דוד מנע (רמת-גן נקייה), ד"ר אבי ליליאן (הירוקים) וישראל זינגר (רמת-גן החדשה) וכן ראשי הרשימות למועצת העיר רועי ברזילי (הצעירים) וצחי זליכה (מרצ). מגבעתיים חתמו על האמנה המועמדים לראשות העיר איריס אברהם (העבודה) ורן קוניק (גבעתיים שלנו) וראש הרשימה ויוי וולפסון (מרצ). החותמים שנכחו באירוע נשאו דברים לטובת עידוד על הרכיבה על אופניים בשתי הערים.
כמו-כן הגיעו, ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר (כן לגבעתיים), המועמד לראשות עיריית רמת-גן כרמל שאמה-הכהן (רמת-גן 1) וראש רשימת יש עתיד ברמת-גן, גלעד שריר, שדיברו בזכות עידוד הרכיבה, סלילת שבילי אופניים ושילוב הערים בפרויקט תל-אופן.
האירוע החל בכיכר אורדע ברמת-גן, שם התקיים הפנינג אופניים בהשתתפות מאות אנשים. אנשי המפלגות השונות נאמו בזה אחר זה וכולם היו מאוחדים סביב הדעה כי המצב כיום איננו יכול להימשך ויש לשפר משמעותית את תשתיות האופניים ברמת-גן וגבעתיים בכדי שהתושבים יוכלו להשאיר בבית את הרכב הפרטי ולרכוב בצורה בטוחה ונוחה.
המוני הרוכבים יצאו מהכיכר ועברו דרך הצירים הראשיים: ביאליק, קריניצי, הרצל, בן-גוריון, כצנלסון וויצמן – וסיימו ברחבת קניון גבעתיים. נהגי המכוניות כיבדו את מאות הרוכבים וברכו אותם בצפירות אוהדות.
באמנה מתחייבים החותמים לנקוט פעולות שונות כדי לקדם תחבורה בת קיימא. בתחום האופניים: הקמת רשת רציפה של שבילי אופניים, הסדרת רכיבה בטוחה בשילוב עם מכוניות, הרחבת מערך השכרת "תל-אופן" לרמת-גן וגבעתיים, הוספת מתקני חניה לאופניים ואימוץ תקן להקמת מקלחות ומלתחות במקומות עבודה גדולים (דוגמת מתחם הבורסה). בתחום תחבורה ציבורית מתחייבים באמנה לצעדים הבאים הכנת תוכנית אב לתחבורה ציבורית, יישום הסדרי העדפה לתחבורה ציבורית והעמדת מידע איכותי לנוסע. בתחום עידוד הליכה ברגל מתחייבים המועמדים לפינוי המדרכות ממכשולים והפרעות וליישום פרויקט הליכה ורכיבה בטוחה לבתי הספר. בנוסף האמנה מציינת פעולות לעידוד שיתוף כלי רכב (Car Sharing), עידוד תחבורה נקייה ויישום העקרונות לתחבורה בת קיימא.
כרמית בן ימיני, רכזת "רמת-גן וגבעתיים בשביל אופניים" ותושבת רמת-גן אמרה: "קיימנו פגישות מקדימות עם המתמודדים והסברנו להם שרמת-גן וגבעתיים סובלות מפקקי תנועה רבים, בעיקר בשעות העומס וכן מזיהום אוויר גבוה מאד, שרובו הגדול נגרם מכלי רכב פרטיים ופוגע בתושביה. באמנה פירטנו את הצעדים שמטרתם להפחית את זיהום האוויר משימוש ברכב פרטי בנסיעות בתוך העיר, על-ידי מתן אפשרויות חלופיות לתושבים, וכך להפחית את פקקי התנועה ולשפר בצורה משמעותית את איכות האוויר אותו אנו נושמים. גם מי שאינו יכול או רוצה לרכוב על אופניים ייהנה מכך שחלק משכניו יעברו לרכיבה על אופניים או להליכה ברגל ויפחיתו את הפקקים. בנוסף, רכיבת אופניים תסייע בטווח הארוך להפחתת עומסי החניה, שיפור הבריאות הנפשית והגופנית של הרוכב ולעידוד הכלכלה המקומית בערים שלנו.
עו"ד תומר גוטהלף, האחראי על התכנון ב"רמת-גן גבעתיים בשביל אופניים" ותושב גבעתיים אמר: "אנו שמחים לראות את ההיענות הרבה של רוכבי האופניים והציבור הרחב, וכן את הענות של המתמודדים לבוא היום לכיכר העיר ולהתחייב לקידום תחבורה בת קיימא ובפרט תחבורת אופניים. כולם מבינים כי אי-אפשר להמשיך במצב שבו הערים שלנו סתומות מפקקים ומזוהמות מפיח המכוניות. כך לא ניתן להמשיך עוד. אנחנו פועלים כבר ארבע שנים בנושא ויוצאים לרכיבות המוניות ברמת-גן ובגבעתיים כדי להגביר את המודעות לסוג זה של תחבורה. עד כה שמענו הרבה דיבורים וכמעט אפס מעשים. ברמת-גן לא הוקם עד היום ולו מטר אחד של שבילי אופניים ובגבעתיים הוקם עד היום שביל סמלי אחד שאף הוא טרם שולט. זו בושה גדולה. בחמש שנים הקרובות אנו מצפים מהמתמודדים בבחירות שרמת-גן וגבעתיים יממשו את הבטחותיהן להקים תשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה על אופניים, הליכה ברגל ונסיעה בתחבורה הציבורית. נמשיך לפעול ולעקוב אחר מימוש ההתחייבויות לבוחר".

"רמת-גן וגבעתיים בשביל אופניים" פועלת לקידום תרבות אופניים ותחבורת אופניים ברמת-גן ובגבעתיים, וחיבורים לערים השכנות ולשטחים הפתוחים הסובבים אותם.
תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאות תושבי ר"ג וגבעתיים יצאו לרכיבה בערים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היה מעולה
בן בר-אור  |  9/01/14 14:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב כהן
SAP הכריזה על פתרון המפשט את אימוץ SAP HANA
יניב כהן
סטוקטון הישראלית מועמדת ל"אוסקר" של תעשיית הגנת הצומח העולמית על המוצר הירוק שפיתחה
יניב כהן
"כלכלן פרקטי" חתמה על הסכם עם מכון מגיד של האוניברסיטה העברית להכשרה מעשית של בוגרי כלכלה, מנהל עסקים וראיית חשבון
יניב כהן
לנדא חושפת איכות דפוס משופרת ועיצוב משודרג למכונות הדפוס
שי מרון
MiNID של רד, ממשק רשת זעיר ליישום שירותי Carrier Ethernet, בין המועמדים הסופיים בקטגוריית החידוש הטכנולוגי הטוב ביותר ל-2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il