X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה המכנה המשותף בימים אלה בין ציפי לביבי? תשובה: לשלול את השונה מהם, במיוחד קבוצות אוכלוסיה שאוהבים לשנוא. קרי: הדתיים-חרדים ואנשי הימין (שומרי ארץ ישראל (מצד ציפי) והלוחמים למענה (ביבי)
▪  ▪  ▪
ציפי לבני [צילום: AP]

מאז נבחרה הגב' ציפי לבני כמועמדת מפלגת קדימה לראשות הממשלה, והמשא-ומתן הקואליציוני הכושל (ובעיני רשלני), קרה משהו לגב' לבני. או שמא נאמר, שאולי לא הכרנו אותה מספיק בטרם המליכו אותה מובילי דעת הקהל - התקשורת בעידן ימינו. במיוחד הגב' לבני לא שקטה לאחר פרסומי הסקרים, בהם מוביל הליכוד בראשות נתניהו באחוזים ניכרים. מאז היא אינה נחה לרגע. הבעיה היא שכנראה מרוב לחץ ומצוקה וכנראה גם מ"עצות אחיתופל" של יועציה, הספיקה היא לעשות טעויות קשות ואף מכריעות מבחינתה.
זה החל מכישלונה האישי במשא-ומתן הקואליציוני - כאשר לו הייתה מנצלת נכון את המומנטום והצ'אנס שניתן לה להקים קואליציה ולהגיע לכס ראש ממשלה, ובמידה והייתה מחכימה לסגור את הקצוות ולעגל פינות עם בנות בריתה ובמיוחד עם סיעת שס - הייתה כובשת את כס ראש ממשלה. לבסוף לקחה הימור לפרק את החבילה כולה וללכת לבחירות כלליות. החלטה שגויה מבחינתה, שהרי היא לא תהיה כנראה ראש ממשלה בישראל לאחר ה-10 בפברואר 2009.
כאילו שלא היה די בכך, החליטה הגב' לבני ללכת בכמה צעדים קדימה, כאשר היא פתחה במתקפה חזיתית נגד המפלגות הדתיות והחרדיות, וכך בנאום שנשאה (יום ה', 20.11.08) בפני מועצת קדימה בפתח תקוה, אמרה בזו הלשון: "קדימה תייצג את ישראל ותקבע את הזהות שלה כמדינה יהודית, בלי למכור את המדינה לחרדים בדרך. זה עניין לאומי ולא רק דתי...".
גם קודם לכן סברתי כי הישועה לא תצא מבית מדרשה של הגב' לבני. זאת מהיכרותי אותה בכנסת. במעשיה היא חתמה בחותמת של ברזל את סיכוייה לשבת על כס ראש ממשלה. אך גדלה טעותה האחרונה מהראשונה, כאשר מעלה היא בפיה כשהיא סוגרת דלתות לציבור גדול וחשוב במדינת ישראל, זאת בהתחשב בנתון נוסף, שלא הייתה כזאת שמפלגת שלטון תאמר דברים חמורים ורווי שנאה ועליונות על ציבור גדול וחשוב במדינה, באופן מוצהר וללא גמגום. פשוט כמשנה סדורה וברורה. והתמיהה עליה היא מה דוחף אותה בהצהרות כאלה, להיחרת בזיכרונם של החרדים כממשיכת הדרך של מפלגת שינוי ז"ל, הזכורה לשמצה!
ולגב' לבני אומר: לא בזאת תצמח לך הישועה. אל תצפי כי תיבני על חורבות השנאה לציבור החרדי והדתי במדינה - ציבור חשוב וערכי, הרואה אותך בדברייך אלה בחמלה וברחמנות. במיוחד כמי שמתיימרת כאחת ממנהיגי המדינה, מה שהיה ראוי להיות מנהיגה לכולם. בלבי רק רחמנות למצב שכזה, גם אם המדובר הוא בגחמה רגעית וברגעים של חולשה (פוליטית) - שהרי שם נמדדת מנהיגותו וערכו הייחודי והסגולי של מנהיג באשר הוא.
לא לשינוי כזה פיללתי, בוודאי לא מ"נקיית כפיים ואשת ערכים"...
לא צריך להיות גאון כדי להגיע למסקנה פשוטה. כי כל השמצה כלפי הצד שכנגד, זה חוזר חלילה כבומרנג אל מי ששלח אותו. תיאוריה זו נלמדת בפקולטה לתקשורת באוניברסיטאות - כמציאות קיימת בדפוסי ההתנהגות. כמו בפוליטיקה, כך בכלכלה (בפרסומות משמיצות וכד'). גם בחיים. יועציה של הגב' לבני מוליכים אותה לפי פחת. חבל שהיא נופלת קרבן והולכת כתמימה כצאן לטבח. היא שמתהדרת בניקיון כפיים ו"בפוליטיקה אחרת", מוכיחה כי אכן היא פועלת כך, אך בצורה הפוכה לחלוטין. בדרך זו הגב' לבני אכן דפקה את המסמר האחרון בסיכוייה להגיע לכס ראש ממשלה.
איך נפלו גיבורים!
הפריימריז בליכוד מאחורינו. כותרות רבות ומרעישות הדהדו מעלינו, ובמיוחד האסון הגדול של התחזקות "הפייגלינים" מה שהזעיק את היו"ר מר בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו.
אני מבין את חששותיו של מר נתניהו מהנבחרת שנבחרה. איתם יהיה קשה לו לקדם מהמלכים מדיניים שהיה חפץ, ושהוא מבין שכראש ממשלה יצטרך לקדם. בעצם מלחמתו של מר נתניהו בפייגלין ובחבורתו - הוא רומם אותו. התייחסות שונה ואחראית שקולה ומאוזנת יותר, הייתה מביאה לתוצאה אחרת. בתקווה כי כראש ממשלה מר נתניהו יגלה אחראיות ושיקול דעת יתר, שהרי החיפזון הוא מהשטן, אך חיפזון של מנהיג היושב על הגה השלטון כל אחד מבין את המשמעות.
המנהיג - המאחד
טעותם של ציפי וביבי כאחד הינה שהם עומדים בראש מפלגה וכמנהיגי ציבור. ככאלה אל להם לשלול שום אזרח מאזרחי המדינה באשר הוא. בוודאי כאשר המדובר הוא בשינויים מטעמי אמונות ודעות. כל אחד יכול לחשוב, לפעול, לחיות בשונה מזולתו, זכותך לחלוק עליו, אך לא לשלול אותו, את זכויותיו, ועליו לקבל הכל באופן שוויוני ככל אזרח במדינה.
על המנהיג להיות לצד הכישורים הרבים שעליו להצטיין בהם, בראש ובראשונה אנושי - המאחד ולא המפלג, דואג לכולם ללא צבע דת או מין, וכן עליו להיות קשוב לרחשי לב הציבור באופן תמידי. רק כך יצליח בתפקידו הרם, וישפיע להוריד את תוכניותיו ומפעליו לאזרח באשר הוא.

הכותב הינו עו"ד וח"כ לשעבר. מכהן כסגן נשיא הקונגרס העולמי של יהדות גרוזיה. לצד היותו רב ואיש ציבור, כותב מאמרים ומרצה בנושאי אקטואליה, חינוך ומשפט.
תאריך:  12/12/2008   |   עודכן:  12/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפקט אסטרטגיית השנאה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
זנות פוליטית
א. פובליציסט  |  12/12/08 12:19
2
הבלון המלא באויר חם נישא ברוח
מרק טווין  |  12/12/08 13:51
 
- גילוי נאות
גמלאי מתעב ביבי  |  12/12/08 20:24
 
- הכן את בגדי החג...
גימלאי ימני  |  13/12/08 06:00
 
- לדובר הנלהב התורן
גמלאי מתעב ביבי  |  13/12/08 18:35
3
שטויות במיץ עגבניות
הקדוש  |  12/12/08 15:26
4
והשמאל ממש אין בו שום שינאה!!!
הצחקת את הזבובים  |  13/12/08 10:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כאשר משה פייגלין נבחר בדרך דמוקרטית, תקף ידיעות אחרונות את בחירתו. כאשר הוא נדחק לשולי הרשימה, טוען העיתון שזה לא דמוקרטי. דבר אחד בטוח: זו לא עיתונות
ד"ר אברהם בן עזרא
כל מה שצריך לעשות, לטובת הימין השפוי ולטובת בטחונה וכלכלתה של מדינת ישראל, זה להעצים את הליכוד כך שעל אף ההדחה הבלתי מוצדקת והבלתי חכמה - פייגלין ייכנס ממקומו זה וייבחר לכנסת
דמיטרי רייזמן
הגיבור של פעם הפך למנהל חשבונות של "כדאי-לא כדאי", לחשב רווח והפסד פוליטי. ובציניות ללא גבולות יצא הלוחם הגיבור אהוד ברק ל"מלחמה" - מלחמה נגד עמו תחת הדגל "שלטון החוק"    הגיע זמן אזעקת "צפע אדום"
אפרי הלפרין
הדיבורים על קדימה כאל גוף הראוי לאמון, לא מחמיאים לציבור בישראל
ד"ר אברהם בן עזרא
התניית שמיעת הערעור בחובה להפקיד ערובה חוסמת את דרכם של חסרי האמצעים מלערער    פסק דין חדש ריכך את המכשול אל הצדק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il