X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משפחת נוימן מצטרפת להתמודדות

קבוצת בוש פורשת ממכרז אי.די.בי

נימוקים של קבוצת בוש לפרישה מהמכרז: מבנה האחזקות באי.די.בי, המינוף של הקבוצה, החשש מפני תביעות משפטיות להן עשויה להיות חשופה אי.די.בי וחוסר הוודאות המסחרי והמשפטי בשל תקופת הביניים הארוכה הצפויה עד להשלמת ההסדר
▪  ▪  ▪
ניל בוש. פורש [צילום: יח"צ]

ה שנכנס - וזה שיוצא: קבוצת בוש הודיעה היום (א', 3.11.13) כי לא תתמוד במכרז על רכישת השליטה באי.די.בי, בעוד משפחת נוימן מצטרפת לקבוצת אמבלייז-דנקנר-נץ בהתמודדות במכרז.
משפחת נוימן, הבעלים של קבוצת אלון (לא מדובר בדור אלון שבשליטת דודי ויסמן), מצטרפת לקבוצת גרנובסקי-דנקנר-נץ בהתמודדות על השליטה באי.די.בי. האחים צחי וחן נוימן, המנהלים את עסקי קבוצת אלון, חתמו הבוקר על הסכם ההשקעה לקראת הגשת הצעות ההסדר באי.די.בי לבית המשפט המחוזי בתל אביב בצהריים.
בהודעה לתקשורת מהיום מציינת משפחת נוימן כי "קבוצת אלון עוסקת בתחום הרכב ומשקיעה בנדל"ן, בחברות סטארט-אפ ובמיזמים בארץ ובחו"ל. הקבוצה, אשר נוסדה על-ידי יוסי נוימן לפני למעלה משלושים שנה והחלה את דרכה כמוסך קטן בגדרה, פרוסה כיום מאילת ועד קריית שמונה ב-16 מוסכים ומרכזי שירות לרכב ומעסיקה למעלה מ-900 עובדים. בנוסף לרשת המוסכים הארצית, הקבוצה עוסקת בייבוא רכבים ומחזיקה במספר זיכיונות לייבוא מאירופה, טורקיה וסין של רכבים פרטיים, רכבים מסחריים, משאיות, אוטובוסים, ציוד מכאני הנדסי, מיקסרים ומשאבות בטון".
הקבוצה מורכבת מחברות פרטיות ומנוהלת על-ידי בני משפחת נוימן - יוסי נוימן (61), בעלים ונשיא החברה; ובניו עו"ד צחי נוימן (35), מנכ"ל קבוצת אלון; וחן נוימן (30) מנכ"ל תחום הרכב בקבוצה; והבנות איריס נוימן-נמר המכהנת כסמנכ"ל הכספים של הקבוצה; וגלית נוימן-בנדיקט היועצת המשפטית ועורכת הדין של קבוצת אלון האחראית על כל העסקות.
"כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות של קבוצת אלון, ופריצתה לתחומים חדשים, החלטנו להשקיע בקבוצת אי.די.בי, וזאת מתוך ראיית הפוטנציאל המשמעותי הגלום בעסקה ומתוך אמונה ביכולתנו להביא למיצוי הפוטנציאל העצום הטמון בקבוצת אי די בי ובנכסיה, ביחד עם השותפים האחרים בקבוצת המשקיעים", מסר צחי נוימן.
במקביל, כאמור, קבוצת בוש פורשת מהמכרז לאחר שכבר העבירה 20 מ' ד' לחשבון הנאמנות. בהודעה לתקשורת נימקה קבוצת בוש כי "הנימוקים המרכזיים להחלטה הם מבנה האחזקות באי.די.בי, המינוף של הקבוצה, החשש מפני תביעות משפטיות להם עשויה להיות חשופה אי.די.בי וחוסר הוודאות המסחרי והמשפטי בשל תקופת הביניים הארוכה הצפויה עד להשלמת ההסדר".
ניל בוש, אחיו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' וו. בוש, מסר כי "ניל בוש אמר: "ישראל מרתקת אותנו מבחינה כלכלית, יש כאן הזדמנויות יוצאות דופן המתבססות על כישרון ויזמות שלא ראיתי במקומות רבים בעולם. אני חושב שלקבוצה שלנו, הכוללת אנשי עסקים מובילים מארה"ב ואסיה, יש הרבה מה לתרום לכלכלה הישראלית, ואני מצפה שכך נעשה בעתיד.
"במהלך השבועות האחרונים פגשנו עשרות אנשי ונשות עסקים מובילים, יזמים ואף את ראש הממשלה נתניהו והנשיא פרס, והתרשמנו שישראל היא מקום עם פוטנציאל עסקי רלוונטי מאד לסוג העסקות שאנחנו מתעניינים בהן. במקביל לכך בנינו גם צוות מעולה אשר ימשיך לבחון עבורנו הזדמנויות לבצע השקעות איכותיות בישראל. לצערי, למרות המשאבים הרבים שהשקענו בתהליך, קיבלנו את ההחלטה שלא להתמודד על אי.די.בי אחזקות.
"בישראל יש כל כך הרבה חברות מצוינות, ואנחנו נחפש התחלה נקייה המתבססת רק על ביצועים עסקיים, ללא 'המטען העודף' הקיים באי.די.בי. אני בטוח שהקשר המיוחד שנוצר לי עם ישראל ועם הישראלים יבוא לכדי מימוש בעתיד ואנחנו מתכוונים להשקיע את המשאבים הנדרשים לשם כך".
מי נגד מי?
היום בשעות הצהריים יונחו על שולחנו של שופט ביהמ"ש המחוזי, איתן אורנשטיין, הצעות ההשקעה באי.די.בי אחזקות חדלת הפירעון. ארבע קבוצות הביעו עד היום רצון לרכוש את השליטה בקונצרן, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, אך סימן שאלה גדול מרחף מעל היכולת הכספית של כל אחת מהן לגייס את סכום ההשקעה הנדרש.
שתיים מהקבוצות כבר הגישו הצעה בעבר, וצפויות לשדרג אותה כעת: קבוצת המשקיעים דולפין, בראשות איל ההון הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין שחבר לשותפות עם מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, הציעו להזרים לקונצרן כ-770 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח מקווים כעת כי הערכת השווי האחרונה שפרסם המומחה מטעם ביהמ"ש בחברה, איל גבאי, לפיה שווי החברה הבת, אי.די.בי פתוח, עומד בממוצע על 980 מיליון שקל, תביא את אלשטיין לשדרג את הצעתו.
מנגד ניצבת הקבוצה של בעל השליטה הנוכחי בקונצרן - נוחי דנקנר ושותפיו אלכסנדר גרנובסקי מבי.ג'י.איי וקבוצת נץ, אליהם הצטרפה היום משפחת נוימן. בעבר ציינו דנקנר וגרנובסקי כי בכוונתם להשקיע באי.די.בי כ-826 מיליון שקל. בשבוע שעבר התקדמה הקבוצה הזו צעד נוסף לקראת גיוס הכסף להשקעה באי.די.בי, כאשר אסיפת בעלי המניות של חברת אמבלייז - עליה השתלט לאחרונה גרנובסקי במטרה לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) להשקעה בקונצרן - הצביעה ברוב של כמעט 90% על העברת החברה לרשימת הסטנדרט בבורסה בלונדון. משמעות ההחלטה היא העברת סמכויות ההחלטה על השימוש בכספי החברה לדירקטוריון, שצפוי בתורו לאשר את ביצוע ההשקעה באי.די.בי.
מלבד קבוצת בוש שפרשה כאמור מהמירוץ, מתמודדת אקסטרה הולדינג שבראשות איש העסקים מוטי בן משה. קבוצה זו פעילה בשטח ובשבועיים האחרונים הציג את עצמו בן משה בפני המוסדיים המושקעים באי.די.בי, הנאמנים ומחזיקי האג"ח.
לדנקנר יש הכי הרבה מה להפסיד
דנקנר הוא זה שממשיך להיות הנחוש ביותר. לו, בניגוד ליתר השחקנים, יש הרבה מה להפסיד אם הקבוצה בה הוא לוקח חלק (בהחזקות מיעוט) לא תזכה במכרז. הכוונה היא בעיקר לערבויות אישיות שיש לדנקנר בבנקים, ולחובות פרטיים של קרוב למיליארד שקל בחברות גנדן וטומהוק. גורמים בשוק מציינים כי דנקנר מנסה לקושש מאיפה שרק אפשר משקיעים נוספים לחיזוק הקבוצה. בין היתר, נערכו שיחות גם עם בן משה במטרה לבחון חבירה אפשרית ביום שלאחר הגשת הצעות ההשקעה לביהמ"ש.
שאלה מעניינת לא פחות מזהות ההצעה הגבוהה ביותר, היא מה יקרה ביום שלאחר הגשת ההצעות. למרות שבהחלטתו האחרונה קבע אורנשטיין שלא יהיה תהליך של תמחור בין ההצעות השונות שיוגשו לו - כלומר, שלא תינתן לשחקנים אפשרות לשדרג את הצעתם - לא מן הנמנע כי אירועים שונים, כמו למשל חבירה משותפת בין שניים מהשחקנים, עוד עשויה לשנות את התמונה, ולהביא את אורנשטיין לאשר צעד כזה.

תאריך:  03/11/2013   |   עודכן:  03/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קבע: זוסמן ירצה 5.5 שנות מאסר בשל חלקו בהונאת ענק של מיליוני דולרים סביב קרקעות הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית בירושלים
איתמר לוין
מסביר מדוע ניהל מו"מ עם דכנר למרות איומיו לפנות למשטרה בטענה ששולם שוחד בהולילנד    "אם צ'רני היה מוכן לשלם לדכנר 3 מיליון דולר – לא היינו פה"    "לא פנינו למשטרה מחשש לפגיעה בפרויקט"
עידן יוסף
הרב משה עמיאל, תלמידו של הרב סולובייצ'יק, נבחר לרבה של ת"א-יפו והקים בה את ישיבת הישוב החדש הקרויה על שמו
איציק וולף
התנועה להגינות שלטונית עתרה לבג"ץ בדרישה לקיום בחירות חוזרות למועצת הרבנות הראשית    זאת לאחר שדיל פוליטי שנרקח בין הבית היהודי לחרדים הוביל לפרסום רשימת הרבנים שאמורים להיבחר ולבחירת אותם רבנים - שכיהנו במועצה עד לבחירות - מחדש תוך פגיעה במועמדים אחרים, בחופש הבחירות ובהגינותן
איתמר לוין
רוטקופף הורתה לכהן למסור בין היתר את שומות המס שלו ושל משרדו ומסמכים המלמדים כיצד רכש את הנכסים שברשותו    זילכה יחשוף שומות מס, פסקי דין שניתנו נגדו ואת מסמכי הבוררות בינו לבין פרדי רובינסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il