X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
דוח איומי האינטרנט של חברת ESET לחודש אוקטובר חושף עלייה מדאיגה בשימוש באיום Filecoder נגד עסקים קטנים-בינוניים בישראל. פרטים של 5,000 ישראלים דלפו לרשת, והאם מנהרות הכרמל נסגרו בגלל מתקפת סייבר?
▪  ▪  ▪

בחודש אוקטובר נרשמה עליה חריגה בשימוש בתוכנת הכופר המכונה Filecoder. מעבדת הווירוסים של חברת ESET זיהתה בתקופה האחרונה זינוק של יותר מ 200 אחוזים בהפצת הקוד הזדוני ברחבי אירופה ובארה"ב וגם בישראל היו לא מעט חברות, בעיקר מהמגזר העסקים הקטנים עד בינוניים, שנפלו קורבן להונאה.
לפי חברת ESET ה Filecoder הוא חלק ממשפחה של תוכנות כופר והוא נחשב למסוכן יותר מתוכנות כופר אחרות עקב רמת התחכום הגבוהה וכמות הגרסאות הגדולה שלו שמופצת ברשת. ה Filecoder בדרך כלל מצפין תמונות, מסמכים, קבצי מוזיקה וקבצי ארכיון.
כדי להסיר את ההצפנה, המשתמש נדרש לשלם סכומים של בין 100 ל-200 יורו אם מדובר בלקוח פרטי. עם זאת דווח גם על מקרים בהם ההאקרים דרשו סכומים של 3000 יורו ויותר כאשר מדובר בפריצה למערכות מחשוב של עסקים, שבדרך כלל מסוגלים לשלם סכומי כופר גבוהים יותר.
פרטים של 5,000 ישראלים דלפו לרשת
מה שרק לפני מספר חודשים היה גורף כותרות ראשיות באתרי החדשות ובעיתונים, עבר בשקט יחסי בחודש אוקטובר. קבוצת האקרים פלשתינית, המכונה "GaZa HaCHer", פרסמה ברשת פרטים אישיים כולל שמות, כתובות, מספרי תעודת זהות, מספרי טלפון ביתי ונייד של כ-5000 ישראלים. לא ברור איך ומאיפה השיגו ההאקרים את הפרטים האישיים של הקורבנות, אך בהודעה שהשאירו הם טענו שעשו זאת מתוך "שעמום". זו לא הפעם הראשונה שקבוצת האקרים הזו מדליפה פרטים אישיים של ישראלים ברשת ועשתה זאת כבר מספר פעמים בעבר.
ההאקרים עולים לחיפה
האם סגירת מנהרות הכרמל למשך שעות בחודש ספטמבר נבעה ממתקפת האקרים? כך טען החודש מומחה אבטחה בראיון לסוכנות הידיעות AP. לדבריו, האקרים הצליחו להחדיר סוס טרויאני למערכת המפקחת על מצלמות האבטחה של המנהרות ולגרום לשיבושי תנועה קשים באזור. בחברת כרמלטון, המפעילה את מנהרות הכרמל, נטען שאין מדובר במתקפת האקרים אלא בתקלת תקשורת ברכיב פנימי במערכת.
הפרשה מצטרפת לדיווח נוסף מחודש אפריל האחרון, בו נטען שהאקרים סורים ניסו לתקוף את מערכת המחשוב של שירות המים של חיפה.
האיומים הנפוצים בישראל בחודש אוקטובר
אל מקום הראשון מגיע החודש סוס טרויאני, המכונה Trojan Downloader, אשר באופן חשאי מוריד קבצים זדוניים אל מחשבי הקורבנות משרת מרוחק. במקום השני נמצא וירוס המנצל את טכנולוגיית ה'עמוד בתוך עמוד' (I Frame) ומנתב את הגולשים מאתרים לגיטימיים לאתרים שמכילים תוכנות זדוניות. ואל המקום השלישי מגיע החודש וירוס המכונה Agent המשמש את יוצריו למטרות ריגול אחר המשתמש.
כדי להימנע מאיומים אלה ההמלצה של ESET היא לוודא תמיד שמערכת ההפעלה והתוכנות המותקנות על המחשב מעודכנות, להימנע מהתקנת אפליקציות או תוכנות אחרות שאינכם יודעים בוודאות מה מקורן ולוודא שעל המחשב מותקנת תוכנת אנטי וירוס מעודכנת.

חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האנטי וירוס NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-180 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן בארה"ב.
תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איומי אוקטובר; עלייה בסחיטת עסקים ישראלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמור תקשורת
עונת המכירות של החנוכיות מתחילה השבוע וכבר מורגשת תנועת קונים בחנויות כלי הכסף והיודאיקה. חברת הצורפים מציגה את החידושים הבולטים בשוק החנוכיות
יניב כהן
פלטפורמת ה-IP-20 החדשה מציבה רף טכנולוגי חדש ומאפשרת קישוריות אלחוטית מהירה בין אתרי סלולר בקצבים הגבוהים פי 4 מהנהוג היום
שלמור תקשורת
"כרמל שטיחים ופרקט", הרשת הגדולה והמובילה בענף השטיחים בישראל, מציגה את קולקציית חורף 2013-2014 עם מגוון רחב של דגמים בעלי טקסטורות מיוחדות, צבעים ושימוש בחומרים חדשים
יניב כהן
שיתוף פעולה אסטרטגי בין נוי ארז – NegoPro וישראטק אסיה לקידום פעילות חברות ישראליות בסין
שי מרון
סקר טוורז ווטסון הבינלאומי: 27% מהארגונים מתכוונים להגדיל באופן משמעותי ב-2014 את ההשקעה בטכנולוגיות לניהול משאבי האנוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il