X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שהופתע וספג אבידות כבדות בשטח, הוא מגייס למערכה את נשקו האחרון: לוחמה פסיכולוגית
▪  ▪  ▪
כיעור ואכזריות של החמאס [צילום: AP]

החמאס, שנתפס ללא מכנסיים בעזה, נערך עתה למערכה חדשה, שיש בה מגננה ומתקפה משולבת. אחרי שצה"ל הצליח להפתיע אותו בהפצצה אווירית מאסיבית ולהסב לו אבידות כבדות בשטח - לא נותר לו אלא לגייס למערכה שלו חייל שבוי וחסר אונים: גלעד שליט.
כל הסימנים מעידים שהיה זה החמאס שדאג להפיץ ידיעה, ששודרה בטלוויזיה המצרית ובאתרי האינטרנט, לפיה נפצע גלעד שליט באחת ההפצצות על עזה. הנהגת החמאס נמנעה, אומנם, מאישור הידיעה או הכחשתה, אבל יש רגליים לדבר שאכן הוא זה שעומד מאחוריה.
מטרתו של החמאס בהפצת הידיעה ברורה למדי: היא נועדה להפעיל לחץ על ישראל, כדי שתימנע מהמשך ההפצצות ולשמש לה בכך אות-אזהרה באשר לגורל הצפוי לגלעד שליט. אלא שישראל כבר הבהירה, לא אחת בעבר, שהאחריות לגורלו של החייל השבוי מוטלת על החמאס ועליו בלבד, שככל הנראה מחזיק בו מזה שנתיים ומחצה.
באין לו נשק-הגנה ומתקפה אחר, זולת טילים שדיוקם מפוקפק, מתגלה עכשיו החמאס, פעם נוספת, בכל כיעורו ואכזריותו: חייל שבוי וחסר-אונים משמש לו ככלי-נשק אחרון במערכה נפסדת ואבודה מראש נגד צה"ל. אלא שזהו נשק ישן וחלוד, שאבד עליו הכלח. בנשק הזה השתמש החיזבאללה עוד בעיצומה של מלחמת-לבנון השנייה. גם אז טען ארגון הטרור הרצחני מן הצפון כי חיילי צה"ל שנחטפו, נפגעו בהפצצות צה"ל. אלא שבסופו של דבר נתגלו הדיווחים ככוזבים, הגם שהיה בהם לזרוע מחד חרדה בקרב משפחות החיילים ובלב העם כולו, ומאידך לגרום לצה"ל לשנות את תוכניותיו המבצעיות.
מוגי לב
עכשיו בונה החמאס מן הדרום תיאוריות המבוססות על ניסיון העבר של החיזבאללה מן הצפון. אלא שצה"ל מצוי עתה בעיצומה של מערכה נחושה לגדיעת זרועו של נחש הצפע - מערכה שאין לו בה כל ברירה אחרת, אלא לחרוק שיניים וחלילה, אולי, גם לבלוע גלולה מרה. וכבר היו דברים מעולם. בעוד שאירגוני הטרור הרצחניים נוהגים למלכד עורף-חסר-אונים, של נשים, זקנים וטף, אל מול קו-אש חזיתי - הם מתגלים כמוגי-לב בהציבם את צלפיהם על גגות בתי-חולים, מיתקני הסהר האדום, או בתי-ספר, בהנחה שצה"ל לא יעז לפגוע בהם. בה בשעה לא היסס בעבר אירגון כמו החמאס להתנכל לעוללים, בני-ישיבות וישישים באותם מוסדות, כשהוא רואה בכך מטרה בפני עצמה המקדשת את האמצעים.
לא זו השעה לרפות את ידיו של צה"ל, כי במלחמה כמו במלחמה: ככל שטייסי צה"ל בוררים, אין באפשרותם לדעת שהם עלולים לפגוע גם באזרחים חפים מפשע המוצאים, בפקודת החמאס, מסתור בצידם של משגרי-טילים ואתרי-ירי רק כדי לעורר את אהדת העולם ורחמיו. דבר אחד נעלה מכל ספק: פגיעה בגלעד שליט תגרור אחריה תגובה קשה וכואבת. על כן אין להעלות על הדעת, שאפילו ארגון רצחני ומתועב כמו החמאס לא יקח דברים שכאלה לתשומת-ליבו.

תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמאס עם המכנסיים למטה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רובה צלפים על מל"ט
עקרת בית  |  30/12/08 12:03
2
עזרה ואירוח לתושבי הדרום
boya  |  30/12/08 12:52
3
הכתבה אופטימית
שי אלידע  |  30/12/08 13:15
4
מריונטות של אסד
C-cyclist  |  30/12/08 14:46
5
אנחנו מוגי לב!
gvhfgfgfff  |  30/12/08 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יחיאל שבי
לא יעלה על הדעת, שבזמן שמדינת ישראל נאבקת על חיי אזרחיה, אזרחים אחרים שלה פוגעים בחוסנה ובביטחונם של אזרחיה, ופותחים חזית נוספת בתוככי ישראל    כבר לא מדובר על כך שאזרחי ישראל הערבים יביעו הזדהות עם מאבקה של ישראל לחיים, אולם, לא ייתכן כי הם יערערו על זכות זו בזמן הסכנה
עו"ד משה גולדבלט
דבר אחד ברור: אם בתום המבצע החמאס מסוגל להמשיך ולירות רקטות ועדיין הוא נותר בשלטונו - פירוש הדבר שהפסדנו גם במלחמה הזאת    נדרש כיבוש מלא של רצועת עזה לצורך שבירת כוחו הצבאי של החמאס
ירון זכאי
מי שבונה על קולות תומכיו של האויב מבית, לא מתכוון באמת לתת לאותו אויב מכה ניצחת    במקרה כזה יתברר מהר כי מטרת המבצע היא לנצח את נתניהו    אולמרט, לבני, וברק יתרוצצו מיד עם תחילת ההסתבכות בעלילת הזדון הערבית הראשונה בין שגרירים ומתווכים, כדי להשיג פיסת נייר שאפשר יהיה להציגה כניצחון. במקרה כזה עליכם הבוחרים להבין כי גזרו עליכם עוד שנים של הפגזות
חיים נוי
ביקורת: הזמרת נועם וזאנה במופע (מועדון הג'אז שבלול, ת"א)    הזמרת, המופיעה בקביעות באמסטרדם, במופע פרי שיריה ולחניה
רות פורסטר
לא רק השר הערבי אשר החרים את ישיבת הממשלה נגוע בפיצול אישיות    גם אנשי שמאל מסוימים המוכנים להגן על זכויות הפלשתינים ומתעלמים מזכויות היהודים, נגועים באותה הפרעת אישיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il