X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ייתכן כי המדינות "הנאורות" הרגו ופגעו באזרחי מדינות עמן נלחמו וללא היסוס, אך מאיתנו דורשות התנהלות "מוסרית", ללא קשר למה שהערבים אומרים ועושים לא סביר ולא נכון כי חיילי צה"ל ייאלצו להסתכן בפציעה או חס וחלילה במוות עקב הוראת ממשלת ישראל שלא לסכן חיי תושבים ברצועת עזה הנחייה שכזו הינה בלתי חוקית, וגם בלתי הוגנת כלפי חייל הנוטל חלק בלחימה, ולכן מי שחפץ בחיים רשאי שלא להשמע לה!
▪  ▪  ▪
מסכנים את חיילינו לטובת חיי האויב [AP]

1. אני חוזר ומבהיר, יש לרסק את שלטון החמאס אך אין לסכן חיי חיילי צה"ל כדי להכניע את אנשי חמאס. דהיינו – יש להמשיך ולהפציץ את כל סממני השלטון בעזה, וכל מקום ממנו יורים עלינו, ולא להיכנס לשלב של חיפוש אנשי חמאס במבנים שונים; המחיר שנאלץ לשלם בגין כך – באמצעות חי"ר, אינו שווה את התוצאה, גם אם נצליח. לפיכך, הממשלה מנועה מלכבול ידי צה"ל במלחמתו, אלא נהפוך הוא; לאפשר לו לבצע את האמור במינימום סיכון חיילים.
2. לא יעלה על הדעת, כי חיילי צה"ל יסכנו את חייהם אך ורק עקב הוראת ממשלת ישראל שלא לסכן חיי תושבים ברצועת עזה, ובעקבות כך הנחייה לרמטכ"ל לפיה לא ייעשה ירי לעבר בתים ו/או מבני ציבור ברצועה, אלא אם אנשים המצויים במבנים אלו - הוזהרו מראש כי עליהם לפנות מבנה מסוים.
דהיינו, לא סביר ולא נכון כי חיילי צה"ל ייאלצו להסתכן בפציעה או חס וחלילה במוות, רק כדי לקיים הנחייה שכזו, וכל זאת כדי למנוע לחץ כלי התקשורת בישראל ובינלאומיים, ומצד ממשלות זרות וארגונים אחרים. הנחייה שכזו הינה בלתי חוקית, וגם בלתי הוגנת כלפי חייל הנוטל חלק בלחימה, ולכן מי שחפץ בחיים רשאי שלא להשמע לה!
אם הפצ"ר יחליט להעמיד לדין חייל שסרב לבצע קו פעולה צבאי הנובע מההנחיה כנ"ל, אזי על הפצ"ר לעמוד לדין וגם המפקד שנתן הוראה שכזו, ביודעם כי נתנו הוראה בלתי חוקית שעליה מתנוסס דגל לבן (משמע – כניעה מראש לאויב).
3. לא ייתכן כי המדינות "הנאורות" הרגו ופגעו באזרחי מדינות עמן נלחמו וללא היסוס, אך מאיתנו דורשים התנהלות "מוסרית", ללא קשר למה שהערבים אומרים (יש להשמיד את ישראל) ומה שעושים (ירו במשך 8 שנים, למרות שפינינו כל סנטימטר ברצועה).
בשנת 1944 בנות הברית הפציצו את העיר דרזדן בגרמניה, והרגו כ-100,000 אזרחים, אך ה"ניו-יורק טיימס" לא הזדעזע, וגם לא "הטיימס" הלונדוני! בתחילת שנת 1945, חיל האויר של ארה"ב המטיר גשם של פצצות על טוקיו וסביבתה, שהרגו כ-200,000 איש ואף נוצרי לא צייץ! ביוגוסלביה של שנות ה-90, כוחות נאט"ו הפציצו את העיר בלגראד, למרות שקרבות התנהלו באזור קוסובו, ואף נציג במועצת הביטחון לא זז מכסאו (למעט רוסיה), ואף כלי תקשורת במערב לא הציג תמונות מזעזעות של אזרחים שמצאו מותם.
4. די לנו במה שאירע במבצע "חומת מגן", ובפעולות שקדמו לו, שבהן ניתנו הוראות שלא לירות טילי נ"ט לעבר בית שבו הסתתרו מחבלים כדי למנוע פגיעה אפשרית באזרחים, ובעקבות כך מצאו מותם עשרות מחיילנו. אין לי ספק שאף אחד מכם לא היה נותן כי בנו או נכדו ימות בקרב, רק כדי שלא לסכן חיי תושבים ערביים.
5. כדי להסיר ספק, אסור – ככל שניתן – לפגוע באוכלוסיה אזרחית (אלא אם יורים עלינו מבתים); מאידך – כדי למנוע מאנשי החמאס לנצל אוכלוסיה זו, על צה"ל לקרוא לכל תושבי הרצועה לפנות בתים, ולנוע למחנות אוהלים שיוקמו ע"י אונר"א. אכן, כעת חורף וקר מאד, אך אזרחים אלו ימשיכו לחיות.
לא יתכן כי גוף זה פועל מזה 60 שנה בהשקעת ענק, ולא עשה דבר אמיתי כדי לשקם פליטים באזורים אחרים, אלא מסתפק במתן תלושים למזון, כאילו ומאז 1948 אין מה לאכול!
6. אסור לצה"ל להיגרר אחרי אופי מלחמה המועדפת אצל החמאס (לוחמה בשטח בנוי תוך פריצה לכל בית), אלא להמטיר אש וגופרית על כל מקום ממנו יורים עד כדי הריסה מוחלטת. החמאס אינו מסוגל להתמודד בקרב שכזה גם אם יפעיל טילי נ"ט, שכן אלו אינם יכולים לעצור ירי מהאוויר, מהים או ארטילריה רחוקה.
כל זה אמור להעשות מהר, שכן כל יום של קרב קרקעי מגדיל את הלחץ הבינלאומי עלינו; וכאשר מבני שלטון יקרסו, החמאס ייאלץ לברוח מהרצועה או להסתתר במנהרות (ושם – הוא יתגלה) וניתן יהא לעשות סדר במקום.
7. לדאבוני וחרדתי, לממשלה הנוכחית ובמיוחד לבכיריה, אין חוסן נפשי ומנהיגותי כדי לשאת בנטל הנדרש, ולכן הם מחפשים תירוצים ואמצעי מילוט שונים כדי להפסיק את המלחמה מבלי שיובטח שינוי אמיתי. כך היה בתום מלחמת לבנון השנייה (החלטה 1701 האומללה), וכך מנסים לעשות כעת.
אילו היה לפנינו מבצע ולא מלחמה, ניתן היה להגיע להסכמות כל שהן; אולם, אני חושש כי אירן, סוריה וגם טורקיה, מכינות לנו מלכודת צבאית, וזו עלולה להתפתח למלחמת גוג-ומגוג (הכל או לא כלום). לא סביר כי בכירים בממשל האירני באים לסוריה ולבנון רק כדי לירות 5 פגזי מרגמה על הגליל (כפי שהיה אתמול), אלא הם מתכננים משהו גדול; קרי – חזית נוספת בצפון.
8. גם אם יש יסוד לחששותיי, אין להפסיק את הלוחמה בעזה, אלא להמשיך ורק באופן שצוין דלעיל. הפסקת אש כעת, תהא ניצחון לחמאס וגם הכשרת "השרץ" להמשך הירי לישראל ולגיטימציה לארגון זה - להשמידנו.
9. אם חששותיי יתאמתו, הממשלה הנוכחית אינה הגוף המתאים לניהול המדינה ולא הגורם הנכון להשרות מנהיגות על עם ישראל; אף אחד מבכיריה אינו מנהיג אמיתי ובוודאי לא – ראש הממשלה. מאידך – גם בליכוד אין בין ראשיו אנשים משכמם ומעלה, אך בשפת העם "זה מה יש"; לכן אין מנוס מהקמת ממשלת חירום לאומית, כאשר החלטות אופרטיביות תעשנה ע"י "מטבחון", כאשר כולם שווים ולראש הממשלה אין קול עודף. לצוות זה, יצורף הרמטכ"ל, ולא כמשקיף אלא כחבר בעל זכות הצבעה. משטר שכזה יפעל עד לכינון ממשלה חדשה שתוקם על סמך הבחירות שבפתח (גם אם אלו יידחו).
10. גם אם חששותיי יתאמתו - אין להסתפק במכה צבאית, אלא יש לתפוס את עזה ויו"ש, ואנו נדאג לאוכלוסיה ונשקם את כל יושבי מחנות הפליטים (שיקום מלא, ואז נראה עד כמה האו"ם מסכים לממן הליך שכזה); נסלק מהשטח את אש"ף וכל גורם לאומני אחר, שכן אלו זרעו רק הרס וחורבן על תושבי האזור, ולא עשו דבר בכל הנוגע לפן כלכלי חברתי. וכאשר ישרור שקט מוחלט בעזה ויו"ש, נתפנה לבדוק למי תהא הזיקה האזרחית של הערבים שם, ואילו גופים פורמליים ייצגו אותם.
לא נארגן "אגודות כפריות", כפי שיצחק רבין ניסה לארגן, ולא נקים "מנהיגות מטעם", אלא מנהיגות אותנטית, אך ללא כל קשר לדרישות לאומניות אלא אזרחיות בלבד.

תאריך:  09/01/2009   |   עודכן:  10/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אף נוצרי לא צייץ
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
פתגם איסלמונאצי מצוי....
מורה נבוכים  |  9/01/09 15:59
 
- אימרה נוספת
עוד  |  9/01/09 20:49
 
- אמא ז"ל למדה אותי את הפתגם הזה
גירסא דינקותא  |  9/01/09 22:53
2
סעיף 9 +רמטכ"ל מסוכן לדמוקרטיה
C-cyclist  |  9/01/09 16:05
3
הגרמנים חסו על האנגלים:
V1+V2  |  9/01/09 16:15
 
- אף אחד לא חס על אף אחד...
ירון זכאי  |  10/01/09 20:04
4
שכחת את צ'צניה ואת הכורדים!
שכחת לציין  |  9/01/09 17:36
5
אני אוהב את האתר הזה יותר מכל
נה  |  9/01/09 17:48
6
האויב הגדול נמצא בבית: שמאלנים
בגללם אנו מפסידים  |  9/01/09 21:23
7
כול הכבוד על המילים האלה
ג  |  10/01/09 00:15
8
אסור להיות מוסרי יותר מהאפיפיו
קורן נאוה,טבריה  |  10/01/09 07:12
9
המשך תשובתו של הנוצרי הדריקסן
קורן נאוה,טבריה  |  10/01/09 08:37
10
שלא לדבר על פצצות האטום שהטילה
נחום שחף  |  10/01/09 10:22
11
ועוד משפט מתשובתו של פרופ'הדרי
קורן נאוה,טבריה  |  10/01/09 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי צור
אב שכול בקריאה לפוליטיקאים - חסלו את החמאס ואת האיום על הדרום ולא, לא נצביע עבורכם    מכתב גלוי לצמרת הפוליטית
ד"ר אברהם שלום
רגע אחד מראים מחבל מאיים להטביע את ישראל בדם, ורגע אחריו מראים בטלוויזיה העולמית נשים עזתיות מייללות, תינוקות ודם על פניהם, אנשים סופקים כפיים בייאוש – אין לנו אוכל, אין לנו תרופות    איש אינו שואל אותם - מדוע אינכם מפסיקים את הפגזת ישראל?    ממשלת ישראל משחררת אותם מאחריות למעשיהם כי "אנו נלחמים נגד החמאס ולא נגד 'הפלשתינים'"
אליקים העצני
מותר לשלוח צבא לכבוש שטח אך ורק כאשר לנגד עיני השולח עומדת מטרה אסטרטגית ברורה, למשל כיבוש האזורים האסטרטגיים האלה    תועי הדרך המנהיגים את המלחמה הזאת, מחפשים כעת צבא ערבי, טורקי או אירופי, כדי להעביר לו את הפיקוח על פילדלפי, וכך מזומנת לנו מכה חדשה, שלא כתובה אפילו בתורת אוסלו: מעורבות חמושה זרה ועויינת, ערבית או אירופית, בתוך ארצנו
מוטי היינריך
הלך המחשבה של הדוגלים בשליטת המדינה על חיינו, דורש מהשלטון התערבות מקיפה בחיי האזרח ומניח שהאזרח טמבל מושלם    מי שנוטל תרופות-יתר – אין שום רגולציה שתוכל למנוע זאת, בדיוק כפי שחוקי התנועה לא יכולים להציל אזרח לא אחראי שמתפרץ לכביש סואן
אברהם (פריצי) פריד
הגג של הרכבת    שומר חניה לעתיד    פוליטיקאים במדרון    העברית של בנק יהב    ממשלת המעבר של הבג"צ    בלי הסכם שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il