X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
סקר סינריון ו- HRus: למעלה מ-75% מהארגונים משתמשים ברשתות החברתיות לגיוס עובדים, לינקדאין היא הרשת המובילה בנושא והמשתמשים הכבדים באמת נמצאים בהייטק
▪  ▪  ▪
יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק של סינריון מערכות [יח"צ]

סקר אינטרנטי שבחן את הדרך בה משתמשים כיום חברות וארגונים ברשתות חברתיות לטובת תהליכי גיוס עובדים מעלה כי כרבע מכלל החברות בישראל כלל אינו עושה שימוש בכלים החדשים שעומדים לרשותו ללא עלות - ברשתות החברתיות. ?עוד מגלה הסקר, כי במגזר הציבורי נעשה שימוש מועט באופן יחסי ברשתות החברתיות וכי המשתמשים ה"כבדים" נמצאים בענפי ההייטק, ביוטק ופיננסים. ?הארגונים שכן עושים שימוש ברשתות החברתיות, עושים זאת לצורך פרסום והפצת משרות, איתור מועמדים, בדיקות רקע על-אודות מועמדים ולצרכי מיתוג כמעסיק. מהסקר אף עולה כי לינקדאין היא הרשת המובילה בהקשר של תהליכי גיוס.
הסקר שבדק עד כמה ארגונים וחברות משתמשים ברשתות חברתיות בתהליך גיוס עובדים, נערך באתר HRus, פורטל החדשות של ענף משאבי האנוש בישראל, עבור חברת סינריון במהלך דצמבר 2013. לקחו בו חלק 370 אנשי משאבי אנוש בחברות וארגונים במגוון גדלים: קטנים, בינוניים וגדולים.
23% מהמשיבים, כך עולה מהסקר, כלל לא עושים שימוש ברשתות החברתיות בתהליך גיוס עובדים, כאשר לא נמצאו הבדלים משמעותיים בהתנהגות על-פי גודל החברה – חברות גדולות, בינוניות וקטנות מתנהגות באופן דומה. המגזר הציבור עושה שימוש מועט באופן יחסי ברשתות החברתיות, כשהדבר נובע, כנראה, ממדיניות המחייבת הגשת מכרזים למשרות מסוימות. עוד עלה כי המשתמשים ה"כבדים", שעושים שימוש כלשהו, הם ענפי הביוטק, ההייטק ותקשורת ופיננסים (100%, 96% ו- 80% בהתאמה).
הסיבות העיקריות שציינו הנשאלים לאי שימוש ברשתות החברתיות היו בעיקר שהם אינם ערוכים לכך ו/או שהם נעזרים בחברות השמה. 80% ממשיבים מהמגזר הציבורי ציינו שאינם ערוכים לשימוש ברשתות החברתיות בתהליך הגיוס.
רוב הארגונים (88%) שעושים שימוש ברשתות החברתיות במידה בינונית ומעלה, עושים זאת לצורך פרסום והפצת משרות, לצורך איתור מועמדים (71%), לצורך איתור מידע משלים (בדיקות רקע) אודות מועמד (63%) ולטובת מיתוג כמעסיק (71%). רק 46% מהארגונים עושים שימוש ברשתות החברתיות במידה בינונית ומעלה לצורך תקשורת פנים ארגונית. הקריטריונים הבולטים שבגללם ארגונים משתמשים ברשתות החברתיות בתהליך הגיוס הם סוג המשרה, דרג ניהולי, גיל המועמד וקושי בהשמה באמצעים אחרים.
מהסקר עולה כי לינקדאין היא הרשת המובילה בהקשר של תהליכי גיוס - רוב הארגונים (66%) עושים בה שימוש במידה בינונית ומעלה, אחריה פייסבוק שכמחצית הארגונים (51%) עושים בה שימוש במידה בינונית ומעלה. 41% עושים שימוש בפורומים מקצועיים בעוד ש- YouTube וטוויטר משתרכים מאחור בפערים משמעותיים – פחות מ-10%.
כ-35% מהארגונים משתמשים ברשתות החברתיות ברוב הגיוסים שלהם (ב-למעלה מ-50% מהגיוסים). בולטים במיוחד הם ענפי הביוטק (66%) וההייטק (כ-50%). אחריהם נמצאות חברות בתחום השירותים (38%). מרבית המשיבים, כ-70%, סבורים שרמת הגיוס ברשתות החברתיות טובה "כמו בערוצים אחרים ואפילו יותר".
כ-75% מהמשיבים מעריכים שהשימוש ברשתות החברתיות בתהליך הגיוס יגבר ב-2014.
"הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמה לפעילות עסקית של חברות רבות." אומר יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק של סינריון מערכות, המתמחה בפתרונות תוכנה לניהול ההון האנושי בארגון. לדברי קורן "אך טבעי הדבר שכשמדובר בגיוס עובדים, הרשתות החברתיות מהוות זירת פעילות מקצועית ואיכותית לפרסום ולחיפוש מועמדים מתאימים למשרות הפתוחות של החברה. ?למעשה, קורות החיים של מועמדים פוטנציאלים, נמצאים כבר ברשת ובמיוחד בלינקדאין. ייתכן שלא ירחק היום בו מועמדים למשרה ישלחו לכל היותר, קישור לפרופיל שלהם ברשת, ללא צורך במשלוח קובץ קורות חיים.
השימוש ברשתות החברתיות לצורכי גיוס עובדים, בולט במיוחד במגזרים העסקיים המתקדמים. בשלב הנוכחי, העובדים הפוטנציאלים של התעשיות המסורתיות, נמצאים פחות ברשתות החברתיות."
אודות סינריון
סינריון מערכות מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. עם למעלה מ-25 שנות ניסיון, פתרונות התוכנה של סינריון פועלים בלמעלה מ-7,000 ארגונים בישראל ובעולם ומשרתים למעלה מ-5,000,000 עובדים. הפתרונות של סינריון, המותקנים בארגונים בכל מגזרי המשק ובכל סדרי הגודל, תומכים בניהול שלבי מחזור חיי העובד בארגון, כולל ניהול מערך העובדים וחישוב שכר, ניהול גיוס עובדים וניהול הכישורים והכישרונות בארגון. מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם פועלים אצל לקוחות ברחבי העולם. סינריון הינה הספק הפרטי הגדול ביותר בקנדה של פתרונות לניהול מערך עובדים לשוק הבינוני. סינריון היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Lumesse, מהמובילות בעולם בפתרונות Talent Management. החברה מעסיקה כ-160 עובדים בישראל ו- 50 עובדים בחברת-הבת שלה בקנדה. בנוסף, סינריון פועלת באמצעות רשת מפיצים במקומות שונים בעולם.

תאריך:  26/03/2014   |   עודכן:  26/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר סינריון ו-HRus: גיוס ברשתות חברתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי מירון
‏Deutsche Telekom מכריזה על תחרות חדשנות ליזמים: Telekom Innovation Contest 2014
יעל ניסקי
מנוע עתיר ביצועים מבוסס התנהגות לסיכול התקפות DDoS ושבבי ASIC ייעודיים עוצרים סוגים רבים יותר של התקפות במהירות גבוהה עד פי 10 בהשוואה למתחרים
טל הלר
סרגון זכתה במכרז בהיקף של מיליוני דולרים להקמת רשת התקשורת של ONGC - חברת חיפושי הנפט הגדולה בהודו
יעל ניסקי
רמי וכנר מונה לסמנכ"ל שיווק ומכירות
הראל גלעד
מנגנון אנטי פישינג מתקדם, מנוע סריקה משופר והגנה על המשתמשים גם ברשתות החברתיות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il