X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המטרה היא להפיל בהם כל-כך הרבה חללים - "עד שילמדו". אלא, שההורג הורגים גם בו, וכמה קורבנות שלנו "שווים" כמה מתים שלהם, כדי שזה יירשם כ"ניצחון"? התשובה המתבקשת היא: אף לא חייל ישראלי אחד! אדמה לא כובשים כדי להרוג!
▪  ▪  ▪

קונצנזוס נדיר. סיסמת "שטחים תמורת שלום" כמטרת מלחמה - נעלמה. "ההינתקות", שיצרה משוואה חדשה: "שטחים תמורת קטיושות" (סליחה: "גראד"), הותירה ל"מחנה השלום" רק מטרה מינימליסטית, על גבול הפרימיטיביות: "שינוי המציאות הביטחונית", ניסוח מכובס של תרופת-הסבתא שאהבו ללעוג לה: "מה שלא הולך בכוח, יילך ביותר כוח!", ובעברית פשוטה - נכה אותם כל-כך חזק, שלא יעזו לנסות שוב.
על הדרך נטשו גם את האמונה המיסטית במו"מ ובהסכמים ("לדבר! לדבר! ועם מי מדברים? עם אויבים!"), שאם אפילו הסדר ה"רגיעה" נגמר במלחמה, נותרה רק צפייתו הנמוכה של מאלף חיות: עוד כווייה ועוד כווייה, עד שהחיה תירתע מן האש. על מכנה משותף כה נמוך יכלו שמאל וימין להתחבר.
ועוד הסכמה: לא יצאנו לחסל את החמאס. השמאל - מפני שאצלו ארגון טרור הוא בהגדרה "בלתי מנוצח". הימין, מפני שאת החמאס יחליף בהכרח הפתח, מה שיאפשר את הקמת המדינה הפלשתינית, ועימה אסון לאומי במימדים קיומיים. לא כדאי לשלם בהפצצת תל אביב, בחלוקת ירושלים, בפרוזדור פלשתיני בנגב ובמלחמת אחים קטנה ביו"ש, רק כדי ללמד את השמאל בדרך הקשה שאין הבדל בין פתח לחמאס, ודין יו"ש כדין הרצועה. אם החמאס המוכה ישרוד, כל זה ייחסך מאיתנו, ואויבינו הפלשתינים יוסיפו להילחם אלה באלה.
ויש גם הסכמה נגד כיבוש הרצועה. השמאל - מפני ש"כיבוש" עושה לו חררה, והימין - מפני שישראל עתידה להעביר את השטח לפתח, ולא על כך נשלחו חיילינו להילחם.
המהלך הקרקעי - לשם מה?
אם כן, "המהלך הקרקעי" לשם מה? השתלטות על מרחבי השיגור? וכמה זמן נחזיק בהם?
האמת, המטרה היא להפיל בהם כל-כך הרבה חללים - "עד שילמדו". במלחמת ויאטנם הכושלת קראו לזה "body count", ספירת גופות. אלא, שההורג הורגים גם בו, וכמה קורבנות שלנו "שווים" כמה מתים שלהם, כדי שזה יירשם כ"ניצחון"? התשובה המתבקשת היא: אף לא חייל ישראלי אחד! אדמה לא כובשים כדי להרוג, כ"א לתכלית ממשית ומוגדרת. למשל: החזקת התוחמת הצפונית, החזקת נקודת פיקוח וניתוק בין עזה למחנות הפליטים שמדרום, שליטה על ציר פילדלפי והשטח שבעורפו.
כאשר בתוחמת הצפונית ישבו ניסנית, אלי סיני ודוגית, ובין עזה למחנות הפליטים חצצה נצרים וגוש קטיף היווה עורף לציר פילדלפי, לא הגיעו הקטיושות לאשדוד ולא היו ברצועה "שמורות טבע", סטייל חיזבאללה. בפרספקטיבה של היום רואים ברור: ההתנחלויות הגנו על באר שבע וגדרה, וצה"ל, בהגינו עליהן - הגן על כל הדרום, ובכוחות קטנים בהרבה.
את "האצבעות" הללו, שנעקרו ב"הינתקות", הגו רבין ושרון לא במונחי גוש אמונים, כ"א בחישוב ביטחוני נטו. והם הרחיקו ראות גם את היעד האסטרטגי של המלחמה הזאת: החזרת הצבא אל נקודות הפיקוח - לא הכיבוש - ברצועה, אם איננו רוצים שיישב שם צבא זר, ערבי או אירופי. צה"ל יפקח, ובמידת הצורך ינתק, מתוך הבסיסים לשעבר של החמאס, שאינם אלא היישובים היהודים שחרבו. יהודה ושומרון כמשל: לא נפתחה מפה חזית שנייה וצה"ל מהלך פה כאדם השרוי בתוך ביתו, רק מפני שלמזלה של תל אביב לא הייתה פה "הינתקות". וגם המסקנה לגבי שבות היהודים למקומותיהם ברצועה - מתבקשת, אך לא ניתן לאומרה בתקשורת הרשמית מחמת העדר תקינות פוליטית.
ובכל זאת, יומה יבוא.

תאריך:  12/01/2009   |   עודכן:  12/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטרת המלחמה בחמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מלחמת רבין ופרס עם הגועל נפש  ל"ת
של גפן מבחיל אחד  |  12/01/09 14:09
2
אלקיים העצני אתה תותח גדול!
בעל הנר  |  12/01/09 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שרון מאור
נתונים אפידמיולוגים ומחקרים מוכיחים כי עודף משקל מעלה סיכון להתפתחות ולתמותה מסוגי סרטן שונים    השאלה היא מהו המנגנון שמקשר בין עודף משקל והשמנה לסרטן? סקירה
ראובן לייב
בשוך המלחמה עם החמאס תצטרך ישראל להתעמת עם שכנתה ואויבתה הגדולה שבצפון, אבל הפעם ליד שולחן הדיונים
עו"ד אברהם פכטר
יש הבדל מהותי, ערכי, מוסרי ואתי - בכיסוי/תחקור אירועים בימי שלום לבין ימי מלחמה. יש הבדל - בין סיקור אירועים לבין יצירת אירועים או רמזים העלולים לקבל פרשנות רחוקה מהמקור. כשהתותחים רועמים - המוזות לא חייבות לשתוק
עו"ד אמיר מסארווה
העשן הלבן שיצא מחדרי הממשלה, עת קבלת החלטת המלחמה בעזה, עוד יהפוך לשחור, ואותם מנהיגים מפוקפקים ישלמו מחיר כבד, שלא ידעו מימיהם. ואז, ורק אז, הציבור יבין את מלכודת הבחירות שטמנו ברק ציפי ואולמרט
ד"ר יפעת ביטון
מרכז תמורה משתמש בשיח המשפטי הקיים בכדי למצב מחדש את מעמדן של קבוצות מוחלשות    המרכז מתמקד במניעת אפליה כמו גם באלימות נגד נשים וילדים
רשימות נוספות
אובמה: אתערב מייד במזרח התיכון  /  משה ריינפלד
"ארה"ב סיכלה תוכנית ישראל להפציץ באירן"  /  משה ריינפלד
מצרים: כוח בינלאומי - "לא על הפרק"  /  משה ריינפלד
אחרית הימים  /  אדם הובר
אחי גיבורי יש"ע  /  ד"ר רון בריימן
מה החמאס באמת רוצה מאתנו  /  עו"ד יוסי דר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il