X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור שמלחמת עזה תהיה מלחמת דשדוש, כמו בלבנון צבא שהתרגל להלחם כנגד אוכלוסיה אזרחית (פינוי גוש קטיף) הוא צבא שאיבד מיכולותיו הלוחמתיות
▪  ▪  ▪
תנו לצה"ל לנצח

בשנים האחרונות צה"ל הוא בעיקר צבא בורח [כן תוצאה ישירה של החלטות הדרג המדיני]. אפשר לקרוא לזה "נסיגה טקטית" ועוד שמות יפים ומשונים אך התוצאה היא הליכה לאחור ומנגד התעצמות [צבאית ומוראלית] של האויב.
תהליך זה התחזק עם גירוש היהודים מגוש קטיף, פינוי בו צה"ל [להזכירנו צבא הגנה לישראל] הפך להיות קבלן גירוש פינוי והריסה של ממשלת ישראל עם ביצוע הפצל"מ [פעולה צבאית לא מלחמתית]-עוד שם מכובס לגירוש יהודים מבתיהם, אשר תוצאותיו היו בלבול בהגדרת האויב וחוסר הבנה מיהו האויב וכיצד נלחמים.
לצערינו את את תוצאת הבלבול שנוצר ראינו במלחמת לבנון השניה בה שונו הפקודות משעה לשעה, וגם ביצועם לקה בחסר.
את תוצאת ההינתקות סובלים עד עצם היום הזה
למעלה משמונה שנים סובלים ישובי עוטף עזה מירי בלתי פוסק של פצצות למיניהם, בעיה שהדרג הצבאי לא מצא לו מענה [למעט האמירה הפוליטית ש"רק פתרון מדיני ימנע את..."].
המענה לא נמצא לא עם הפצצה הראשונה למרות ההבטחות, ובודאי שלא כעבור שמונה שנים ולאחר נפילת למעלה מ-8000 פצצות. מנגד, החיזבללה התעצם מצפון.
הקלקול בצבא עם אמירות כאלה מתחיל מהראש: כל מי שהיה שותף לתהליך הדרדור הצבאי מוסרי, מי ששדה הקרב עבורו היה שדה פינוי ישוב בלתי מוכר [גבעות יש"ע],האויב היה תושביו היהודים וניצחון הוגדר כהריסת הישוב [גם אם הוקם שוב כעבור כשעה..] יקשה עליו להיות שותף בתהליך תיקון ושיקום הצבא!!!
לא לכניעה מדינית
אינני קורא ח"ו ל"עריפת ראשים" בפיקוד הבכיר. ברם, אך רק צבא שחייליו לא ידעו את הגירוש מגוש קטיף, ואך ורק צבא שחייליו לא התנסו בעימות עם יהודים, רק צבא כזה יוכל להילחם עם האויב הערבי ולנצח[מילה שאת פירושה כבר שכחנו]!
לסיים עם "הישג מדיני" ודומיו, משמעותו האמיתית הינה דחיית המערכה למועד מאוחר יותר אך בהיקף גדול ומסוכן הרבה יותר.
לצערינו הרב בימים האחרונים שוב אנו שומעים דיבורים מהז'אנר הפוליטי צבאי, החל מפיו של שר הביטחון ברק והמשכו דרך כתבי החצר מבית מדרשם של כרמלה מנשה וארבע אמהות הקוראים ליציאה [נסיגה ...] ולהסכם מדיני [המשך פגיעה בחוסן הלאומי והעמידה "היציבה" כלפי פנים וחוץ].
שעת ההכרעה של הפיקוד הבכיר
האם יאמר באומץ שהסכם [כניעה] מדיני פירושו דחיית המערכה לסיבוב הבא בעצימות גבוהה ומסוכנת הרבה יותר [טילים גם על תל אביב..] ולכן עכשיו זוהי שעת ההכרעה הצבאית [וממילא גם ההכרעה מהו הכיוון הנכון והמוסרי בבנין הצבא]?
או שמא שוב ילך הדרג הצבאי "בעיניים עצומות" ויתן לדרג הפוליטי את הסולם לרדת מהעץ [הכרעת המלחמה באופן חד-משמעי!] ואף ימצא עבורו הסברים נפתלים לאמר מדוע כש[שוב] הפסדנו בכל זאת ניצחנו, ובכך ימשיך את תהליך הדירדור המוסרי צבאי שהוזכר לעיל.
ושאלה לסיום: אם ההכרעה היא כאפשרות השניה, מדוע בכלל יצאנו למלחמה הזו? היתכן שיש אנשים הרוצים לגרוף "קופון פוליטי" ולכן שלחו את צ.ה.ל לקרב?

הכותב הוא תושב קריית 4 חברון העוסק בחינוך ובהסטוריה
תאריך:  12/01/2009   |   עודכן:  13/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שעת ההכרעה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הערכת מצב מדוייקת! ל"ת
יהודה100  |  12/01/09 22:38
2
ואיך נראית המשטרה היום? ל"ת
דוד הכי טוב  |  15/12/10 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
ממשלת מדינת ישראל עוצרת את עצמה ממניעים גלותיים - ונמנעת מהכרעת האויב כדי להביא שקט וביטחון לתושבי ישראל, באמצעות ניסיונות נואלים לעצירת המלחמה במצב של רגע לפני הניצחון, ובאמצעות תמיכה ועידוד האויב ע"י המשלוחים היומיים גם בעצם ימי המלחמה
יוסי עבדי
כל התמהמהות מערכתית נוספת בגיבוש תפישה תקשורתית חדשה, מסייעת באופן אקטיבי למאמצי הפלשתינים לשכתב את ההיסטוריה של הסכסוך    בינתיים, הם מצליחים היטב במשימה
דני רשף
צה"ל של היום הוא אכן צבא כירורגי ומקצועי ככל שאפשר בכלל להיות    אין לצה"ל ולנו מה להצטדק בפני אף צבא שבעולם ובפני אף חברה אחרת, שבנסיבות דומות גרועים מאיתנו בהרבה
יהונתן דחוח-הלוי
בשנים האחרונות הולך ומצטבר מידע רב על השתלטות הדרגתית של חמאס וארגוני טרור פלשתינים אחרים על אונר"א, סוכנות הסעד לפליטים פלשתינים של האו"ם    דוגמא בולטת לכך הוא עווד אל-קיק, מורה, מחנך ומנהל בבתי הספר של אונר"א ברפיח ששימש במקביל כראש יחידת ההנדסה וייצור אמצעי הלחימה של הג'יהאד האיסלאמי.
ד"ר יובל ברנדשטטר
ישיבה נייחת על ציר פילדלפי, כאשר מן הצד השני יושבת מצרים הבוגדנית ומתפעלת את בובות החמאס, הוא מתכון בטוח לתבוסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il