X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מגדיר בראיון ל"ישראל דיפנס" את האסטרטגיה של רפאל כפיתוח כלי נשק סלקטיביים, מדויקים ומידתיים מותח ביקורת עקיפה על הדרג המדיני: "ראשי מדינות כמו הולנד, פוטין ואובמה הם מקדמי מכירות שאין לנו"
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל. גירסת ייצוא [צילום: פלאש 90]

הרעיון של הפרדה בין מאמץ האש בלחימה ובין מאמץ התמרון, שמלווה את תורת הלחימה כמעט משחר ההיסטוריה, כבר איננו רלוונטי. כך אומר מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל.) ידידיה יערי, בראיון לירחון "ישראל דיפנס".
לדברי יערי, "יש כיום דפוס מאוד מובהק של עימותים א-סימטריים שהם כבר מזמן לא רק טרור 'רגיל' אלא טרור סיסטמטי, שהוא בעצם סוג של גרילה שמובלת על-ידי סוג חדש של לוחמים. אפשר לקרוא לזה 'הבריגדה הבינלאומית של האיסלאם'. אלה בעצם כוחות של מנהיגים עם לוחמים שבאים מכל קצוות העולם המוסלמי - צ'צ'ניה, פקיסטן, אפגניסטן ועוד, שהלחימה היא משלוח היד היחידי שהם מכירים. רואים אותם עכשיו מולנו בסוריה. קודם הם היו באפריקה - בצ'אד ובסומליה.
"זהו יריב מסוג חדש ועד כמה שהוא נראה אמורפי ולכאורה לא מאורגן, צריך לקחת בחשבון שבצד השני יושבים כיום כמה ממפקדי השדה הכי מנוסים בעולם. אלה אנשים שגדלו בשדות הקרב מגיל 12 ושרדו אותם וצברו המון ניסיון ומול יריב כזה יהיה מאוד לא פשוט להתמודד. זה סוג של כוח אדם לוחם מזן שאנחנו לא ממש מכירים".
"אפשר לעקוף את העימות החזיתי"
לדברי יערי, שינוי זה ישפיע על אופי הסכסוכים בישראל ובמקומות אחרים. מדובר בסגנון אחר של השתלטות על אוכלוסייה, שפועל באופן אכזרי וללא מעצורים. כך נוצר עימות מסוג חדש, שאיננו של צבא מול צבא. "נוצרה דרך לעקוף את העימות החזיתי בין מדינות באמצעים אחרים, ולצורך הדוגמה אפשר לקחת את הסייבר ולהכניס אותו לתוך ארגז הכלים של מדינות שיכולות היום לפגוע אחת בשנייה, מבלי למצוא את עצמן בעימות פרונטלי. זה משפיע על האופן שבו אנחנו צריכים לפתח את אמצעי הלחימה שלנו".
לדברי יערי, סביבת הלחימה האורבנית מצריכה נשק רב עם עוצמה מופחתת ויותר מדויק. "מבחינת רפאל, אנחנו כמעט ולא מתעסקים בחימוש סטטיסטי. אצלנו הכול מונחה, בצורה כזו או אחרת. בסופו של דבר, אלמנט המידתיות הוא הדבר שצריך להבטיח לך את מירב הסיכויים לאפשרות של שימוש בנשק. צריך לפתח משהו שנותן לך את מירב הגמישות, וזה מה שאנחנו מחפשים ברפאל". הוא הגדיר את תפיסת רפאל כ"סלקטיבי, מדויק ומידתי".
לדברי יערי, התמרון היותר אפקטיבי כיום הוא לא של כוחות גדולים, אלא של כוחות קטנים בעלי היכולת לעשות שימוש ברשת. דוגמה לכך ניתן היה לראות במלחמת לבנון השנייה, כאשר חלק מפעילות הכוחות המיוחדים הייתה כזאת.
"כיפת ברזל" כמערכת נ"מ
בראייה של תפיסת לחימה מבוזרת אומר יערי, לשעבר מפקד חיל הים, כי הזירה הימית הופכת להיות חלק מהיבשה. "בכל שדה מערכה יש קו ראייה אנכי ואופקי, והים הוא למעשה המשך של קו הראייה האופקי. הים הוא המשך של היבשה, שמה שמניע את הכלים הוא מדחפים ולא גלגלים. הפלטפורמות היבשתיות והימיות הן למעשה אותן פלטפורמות והן אפקטיביות באותה מידה", הוא סבור.
לדברי יערי, השנה האחרונה הייתה מאתגרת לרפאל, בשל אילוצי תקציב הביטחון והתחרות הכבדה. "המתחרים שלנו מוכרים את כל מה שלנו אסור לדבר עליו, והם נעשים טובים יותר והם רעבים כי גם אצלם התקציבים נופלים. הם מוכנים להעביר טכנולוגיה. בנוסף, יש לך מי שמשווק אותם - ראשי מדינות כמו הולנד, פוטין ואובמה; הם מקדמי מכירות שאין לנו. בהרבה מקומות רוצים את המוצרים שלנו כי אנחנו טובים, אבל התחרות נעשתה קשה".
עוד התייחס יערי למערכת הגנה חדשה של רפאל, IRON BEAM. "זו מערכת לשכבה עוד יותר נמוכה מ'כיפת ברזל'. הלייזר נועד ליירוט חימושים יותר פשוטים כמו מרגמות, והוא יהיה מאוד אפקטיבי. המערכת עברה בדיקת היתכנות ואנחנו כרגע בשלבים של המשך פיתוח". לדבריו, אומנם "כיפת ברזל" כמות שהיא אינה נחוצה ברוב מדינות העולם, אך ניתן לייצא אותה - בהתאמות קלות - כמערכת נ"מ.

תאריך:  17/04/2014   |   עודכן:  17/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הטרור הוא סוג חדש של יריב"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צבא שיש לו מדינה
israhell  |  17/04/14 09:06
2
" מלחמה אסימטרית" וכו' זה פקה
פקה  |  17/04/14 10:16
3
הטרור הוא סוג חדש של יריב
שמ  |  17/04/14 10:23
4
ידידיה עושה קידום מכירות .
ישמעאל   |  17/04/14 10:45
5
רוח המפקד
באום  |  17/04/14 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי פונה לאזרחים הערבים ומסביר כי שחרור רוצחים בעלי אזרחות ישראלית פועל לניתוק זיקתם למדינה ופועל לחברם לרשות הפלשתינית ולהופכם לגיס חמישי
אריאל י. לוין
ספרי הלימוד של אונר"א מסיתים נגד ישראל - ואחר כך באים בטענות שאנחנו לא רוצים שלום    אירן תופסת את מקומה של סוריה בהשפעה על בחירת נשיא לבנון    באירן רוצים שהאייתולות יחקו את... ישראל
יואב יצחק
החשודים שניסו לפרוץ את גדר המערכת התגלו על-ידי תצפיתנים מאוגדת הגולן    צה"ל הגביר את היערכותו באזור מחשש לחדירת חמושים
אריאל י. לוין
אירוע שלא זכה לתשומת לב בישראל מלמד, כי גורמי איסלאם קיצוניים מתחילים לזלוג מסוריה ומעירק לעבר אירופה. אם היבשת ונאט"ו לא יפעלו במהירות ובנחרצות, צפוי גל של פיגועי טרור ברחבי אירופה
איציק וולף
סגן שר החוץ הכווייתי אמר את הדברים בתום פסגת הליגה במדינתו    ועדת הפנים של הכנסת דנה בשחרור מחבלים    "אין להתנות את שחרור פולארד בשחרור מחבלים"    ח"כ רגב: אם משחררים רוצחים - יש לשחרר גם מחבלים יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il