X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אומנם הנהגת משק המים של המדינה למגמת התפלה מצויה בעיקר בתחום אחריותו של שר התשתיות, מדוע לא ביצע את מלאכתו? מדוע לא הרעים בקולו, ולא הפך את המשימה לכורח לאומי, לתוכנית חומש שחובה לבצעה במהירות רבה לפני פתרונות של חוסר ברירה?
▪  ▪  ▪
איפה הפתרונות שנדרשו לביצוע על מנת שלא להגיע למצב זה? - פואד [צילום: יותם פרום]

מפעם לפעם עושה פוליטיקאי שגיאה גסה. הוא פוגע באמצעי בסיסי ליצירת נכס שנוגע לתושבים רבים. נכס שכולנו צופים בו בכל יום ליד הבית, בדרך לתחנת האוטובוס, בדרך לעבודה. הכוונה היא לגינות הנוי.
חלום קטן מקנן בירכתי ראשם של תושבים רבים: בית עם גינה. או דירת גג עם מרפסת עטורה בעצים, בשיחים ובעציצי פרחים. אחרים, נהנים לעיתים מגינון ציבורי שנעשה במקומות מרכזיים במקום מגוריהם. משהו ירוק ונעים לעין.
אחת ההנאות הגדולות ביותר שיש לי היא לשבת בסוכה טבעית עטויה בשיח נותן פרי, נניח פסיפלורה, לראות מנגד את עץ הלימון שחלק מענפיו כורעים תחת הפרי, ללגום מכוס השתייה החמה ולעיין בעיתון הבוקר. כל הבוקר או אחר-הצהריים משתנה לי לטובה – למרות התפזורת של כותרות איוב בעיתון.
שר התשתיות עומד לשנות מצב זה. משק המים הישראלי מצוי במחסור. על סף של קווים אדומים ושחורים, והפיתרון האלגנטי המסתמן אצל השר הוא לעבור למשק חירום.
במשק חירום, משתמשים במים רק לצורך הכרחי. גינות נוי אינן הכרחיות. הפיתרון: איסור גורף על השקיית גינות נוי. לא בחורף (הוראה קיימת) וגם לא בקיץ. לייבש!
הכתובת הייתה על הקיר
שר התשתיות הוא אדם כבד משקל. מן הראוי להתחשב בהוראותיו. הוא הרי יודע מה טוב (או לא טוב) לאזרחי ישראל.
רק נשאלת שאלה תמימה וקטנה. אני בקושי מעז להעלות אותה על דל שפתיי. האם לא היה זה מתפקידו של שר התשתיות לדאוג במהלך 4 השנים שחלפו לפיתרונות אלטרנטיביים לגזרה שהוא עומד להשית עלינו? לדוגמא, מדוע לא נוצלו השנים לבניית מתקני התפלה שבתחילת שנת 2009 יכלו לספק נתח ניכר מתצרוכת המים הישראלית?
הרי הכתובת הייתה על הקיר. גם נכתבה במאמרים בתקשורת. מדוע אנו מצויים כעת מול שוקת נקובה וריקה ומול פיתרון רדיקאלי: לייבש את גינות הנוי?
אם אומנם הנהגת משק המים של המדינה למגמת התפלה מצויה בעיקר בתחום אחריותו של שר התשתיות, מדוע לא ביצע את מלאכתו? מדוע לא הרעים בקולו? מדוע לא הפך את המשימה לכורח לאומי, לתוכנית חומש שחובה לבצעה במהירות רבה לפני פתרונות של חוסר ברירה?
סמכנו עליך ולא ביצעת תפקידך
שר התשתיות הוא פוליטיקאי מנוסה. בקי במניפולציות ובטקטיקות מאבק על-מנת להגיע למטרה. וכאן, בהכנת משק המים ליום פקודה – הוא לא ביצע את תפקידו. לא מילא את המשימה שאנו הבוחרים סמכנו עליו שיבצע בעיתוי הנכון.
אנו מצויים כעת סמוך לבחירות לכנסת. בחודש הבא, או במועד קרוב אחר, נידרש להחליט מיהו הצוות שיכול לפתור לנו את כל הבעיות העיקריות. שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר (פואד) הוא חלק מצמרת הצוות של מפלגת העבודה. אם אנו בוחרים לשלשל לקלפי את הפתק של מפלגת העבודה, אנו בוחרים לא רק בשר הביטחון אלא גם בשר התשתיות הבא. ואני שואל את עצמי האם לנוכח הכישלון בתכנון משק המים ראוי השר לענייני תשתיות לקבל שנית את המנדט. ארבע שנים ואין מים. לא החלק היורד משמים בחורף גשום. זהו הכוח העליון שאנו מתקשים לשלוט בו (למרות שגם אותו ניתן לאגור). אני מדבר על החלק המיוצר בידי אדם. מים למיחזור ולהתפלה. באמצעות שורה של חברות ישראליות שהתמחו בנושא והקימו מפעלי התפלה לתפארת במדינות סמוכות, אך לא בישראל. פשוט השר שלנו הממונה על נושא התשתיות לא הגיע לקו הסיום.
לדעתי, מן הראוי היה שנשמע בקרוב את מסקנותיה של ועדת החקירה הממלכתית בנושא המחסור במים. עד לקבלת המסקנות, לדידי, הכתובת רשומה על הקיר. יש כאן מחדל של אי עשייה ואחראי לכך שר התשתיות הלאומיות. לפיכך, אינני סבור שנכון יהיה להצביע בעד מפלגת העבודה ששר זה נמנה על שורותיה.

תאריך:  17/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פואד, איפה המים?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה עם כל מילה שלך. תודה לך ל"ת
יוכי  |  18/01/09 12:45
2
אז זהו שפואד עשה את העבודה
רפי מירושלים  |  18/01/09 13:14
 
- ישנן עובדות. אין מים להתפלה
אריה דרוקמן   |  18/01/09 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
סיומו של מבצע "עופרת יצוקה" הוא הזמן הראוי ביותר לבחון ולנצל את מעצבי דעת הקהל ואת כושרם. יש לגייסם מיד בגיוס חירום בצו מיוחד של המדינה ולהציבם בחזית מערכת ההסברה בעולם
יואב יצחק
אהוד אולמרט לא מצליח להשתלט על יצרו הרע    בקלות דעת ומתוך שיקול אישי הוא פטפט וסיכן את יחסי ישראל עם נשיא ארה"ב    עכשיו הוא ואנשיו מתדרכים על ניצחון צה"ל את החמאס כאילו ניצחנו מעצמה גדולה
צבי גיל
אילו ניתן היה לייצא הבל פה, ישראל הייתה מן הסתם העשירה שבאומות העולם    במדינת ישראל יכולים חוגים מסוימים לקרוא לכוחות הביטחון שמנסים לדכא פעילות אלימה כוחות נאציים    עכשיו כשאנו נתונים במערכה צבאית, מהדהדות הגדרות אחרות מפיהם של גורמים עלומים    חמור לא פחות שכל אותם חכמים שמעטרים את האולפנים וכל אותם ידעונים פרשנים לא רואים לנכון, או לא תופסים בשכלם המחודד, כמה הגדרה מסוימת או השמצה, היא מעוותת מיסודה
אריה אבנרי
מלחמת 'עופרת יצוקה' העניקה לאולמרט הזדמנות לתקן את תוצאותיה של מלחמת לבנון השנייה עמוסת המחדלים והכשלים    אך כאשר ישתתקו התותחים - יחזור אולמרט אל מקומו הטבעי מול חוקרי המשטרה    הניצחון של צה"ל לא ישמש לו מעטפת מוסרית ולא ימחק את העבירות הפליליות שלו שעליהן יאלץ לתת את הדין    הערת אזהרה (19)
שרית ילוב
מן הרגע שבו הסתמן בנימין נתניהו כמנהיג, עמדה התודעה הישראלית במתקפה פסיכולוגית בלתי פוסקת ורבת חזיתות, שתכליתה - פיתוח תיעוב אוטומטי, עוקף אינטליגנציה, כלפי האיש    עם פרוץ הקאמבק של שטיפת המוח - מובאת בזאת סקירה של טכניקות תקשורתיות להַתְעָבָת מועמד אפקטיבי להנהגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il