X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
אי ההבנה המדינית והבלבול של מנהיגינו לגבי איך ממשיכים או מסיימים את המלחמה האחרונה עוד יעלו בחיי אדם ובמלחמות נוספות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לא!!! המלחמה לא נגמרה! מלחמה נגמרת בהסכם!!!
מנהיגי ישראל ונבחריה היושבים ומרוצים שוב מעוצמתו המתחדשת של צה"ל, אנא, אל תיכנסו שוב לשאננות, השאננות היא מקור כל האסונות. כן זה נראה טוב, צה"ל מנצח כמו שהכרנו אותו פעם וכמו שרצינו אותו. המלחמה מנוהלת טוב, התוצאות לצד השני הרסניות, ואפילו הפוליטיקאים שלנו הצליחו להתגבר זמנית על נטייתם הטבעית לדבר שלא לצורך.
אז איפה אתם טועים שוב, מנהיגינו היקרים? המלחמה לא הסתיימה. מלחמה מסתיימת בהסכם, לא בהפסקת אש, ובטח שלא בהפסקת אש חד-צדדית. המטרות של כל מלחמה הן מדיניות. אם לא יושג הסכם מדיני לא יושגו מטרות המלחמה, והמלחמה הבאה כבר בפתח.
הנחות יסוד ועובדות שאתם חייבים לדעת:
מה זו מלחמה ומה מטרתה? - מלחמה הינה אקט של אלימות קשה שמקובל כמונופול של המדינה כנגד שכנותיה בתנאים מסוימים. מטרת המלחמה היא הסכמים מדיניים, הסכמי שלום, שביתת נשק לטווח ארוך וכו'. מהמטרות המדיניות נגזרים היעדים הטקטיים של הצבא, ולא להיפך כמקובל באזורנו.
מה זה "מבצע"? - מבצע זהו מהלך טקטי צבאי שנועד להשיג יעדים צבאיים כמו השמדת מערך טילים, חטיפת מכ"מ חדיש, השתלטות על שטחים שולטים. למבצע, לעומת מלחמה, אין בדרך-כלל יעדים מדיניים. לחלק ממלחמות ישראל קראו בטעות "מבצע" כי קובעי המדיניות ומעצבי דעת הקהל אינם אוהבים את השם מלחמה.
מה זו הפסקת אש חד-צדדית? - אין דבר כזה וזה לא הסכם. או ששני הצדדים יפסיקו את האש או שאף אחד לא. יש מעט מאוד מדינות או צבאות שיורים עליהם והם לא משיבים באש. בטח לא מדינת ישראל ובטח לא צה"ל. הפסקת אש חד-צדדית כמו כל הסכם חד-צדדי דומה להסכם שבלחיצת יד עם האוויר. היא הוכיחה את עצמה כמהלך מדיני לא מוצלח, ביציאה מעזה ללא הסכם וביציאה מלבנון ללא הסכם (היה היגיון רב בשני המהלכים הללו - לו נעשו עם הסכם). המהלך הזה יוביל את מדינת ישראל לצאת מעזה ללא הסכם.
האם הפסקת האש החד-צדדית תחזיק מעמד? הפסקת האש לא תחזיק מעמד מהסיבות הבאות: כרגע, אין לחמאס שליטה על כל הלוחמים והארגונים השונים הפועלים מעזה, והנ"ל ינצלו את ההפוגה הזמנית להתחמשות ואירגון מחדש של הכוחות, ואת פריסת כוחות צה"ל בשטח לביצוע פעולות גרילה. בהמשך, לחמאס יש שאיפות עצמיות והנחיות מאירן שיגרמו להמשך הלחימה בעיתוי המתאים להם.
מה זה הסכם שלום (או כניעה)? - הסכם שלום הוא הסכם עליו חתומים שני אויבים, המסדיר את הסכסוכים ביניהם, הסכם הקובע את הסדרי שביתת הנשק והסדרים אחרים הנובעים מתהליך השלום. אך בעיקר ההסכם קובע, כי פניהם של שני הצדדים הוא לשלום, ושהבעיות שייווצרו בין הצדדים ייפתרו בדרכי שלום. הסכמי שלום מגובים בדרך-כלל בערבויות ביטחוניות ואחרות, כולל ערבויות בינלאומיות ומנגנונים שיפקחו על ביצועם של המהלכים והשלבים בדרך לשלום. ערבויות אלו והפיקוח הבינלאומי חשובים במיוחד כשאחד הצדדים אינו מסוגל או אינו מעוניין בשמירת ההסכם.
מה צריך לעשות בעזה ועוד לא מאוחר לעשות:
1. לא לקרוא לזה "מבצע" - זוהי מלחמה והיא עוד לא נגמרה!!! כשמבצע נגמר, הכוחות חוזרים הביתה, ואז הם צריכים לשוב למבצע נוסף תוך זמן לא רב. זוהי מלחמה, וטוב שצה"ל התכונן אליה כך, וטוב עשה שהוא נלחם בה כך. אז אל תתנערו מאחריות ותהפכו אותה עכשיו למבצע, ואל תחזירו את הכוחות הביתה לפני שתגיעו איתם להסכם מדיני ראוי. כן, עד עכשיו היו אלו ההצלחות הטקטיות של צה"ל, עכשיו הגיע תורכם, המנהיגים שלנו, לנצל את ההישגים ולממש הסדר מדיני שימנע את הצורך והסבל שבמלחמה הבאה.
2. להמשיך בסבלנות ושיטתיות עד להשגת הסכם שלום / כניעה - לא להיבהל מכל כפר קנא, או שריפה באונר"א. זו טעות שעלולה לקרות במלחמה, וזה המחיר האיום של המלחמה. אבל זו לא סיבה לעצור לפני השגת הסכם. גם לא להיבהל מההפגנות של מצדדי ירי הקסמים, או מקריאות הקרב של היועצים המדיניים היושבים בדמשק ובאירן, הם לא עשו טוב לאנשי עזה וילדיהם כשיעצו להם לשגר טילים על ישראל, ובטח שאינם דואגים כעת לשלום ישראל.
3. להגיע להסכם מדיני ארוך טווח - כן, הסכם עם החמאס, או עם כל הנהגה אחרת שתהיה בעזה. הסכם הערבויות עם ארה"ב ומדינות אירופה למיגור הברחת הנשק לעזה הוא הסכם חשוב, אך הוא לא העיקר. הוא דומה להסכם של החמאס עם סוריה ואירן להמשך אספקת הטילים. הסכם חשוב להם, אך לא מספיק טוב ולא תחליף להסכם עם ישראל. נדרש הסכם, ישיר או עקיף, בין ישראל ובין השלטון בעזה. הסכם שיכלול גבולות מוגדרים, בטחונות צבאיים, העמדת כוח חילופי לצה"ל בעזה - בינלאומי / מצרי / ערבי / פלשתיני מתון (רצוי עירוב במינון הנכון. רק לא ישראלי). הסכם שיכלול חותמת של מועצת הביטחון. לא לשכוח לכלול בהסכם גם החזרת שבויים דו-צדדית, הסרת מצור, תרופות ומזון, שיקום כלכלי, ביקור במקומות קדושים... כל דבר בזמנו. בשלבים שיוגדרו בהסכם.
אז זהו זה מנהיגי היקרים, עכשיו תורכם לפעול ולהשיג הסכם שלום (או כניעה). עד עכשיו הצבא והכוח דיברו, ועשו עבודה טובה. אל תבזבזו את ההישגים שעלו בדם, אל תתנערו מאחריותכם ותקראו לזה "מבצע" ואל תחזירו את הכוחות הביתה ללא השגת היעד המדיני. עשו את כל המאמץ הנדרש להשגת הסכם, אחרת נשלם על שאננותכם בשלום ילדינו ונכדינו.
"הסכמי שלום חותמים רק עם אויבים - עם בעלי ברית חותמי על הסכמי הגנה".
  • נכתב מיד עם הכרזת הפסקת האש החד-צדדית בעזה.
  • מכתב זה הוא פירוט והרחבה של סעיפים 8 ו-9 ממכתבי "מחכים לקטסטרופה" מדצמבר 2008. מכתב שכתבתי לפני זמן רב בעניין הטיפול בירי הקאסמים מעזה, שאותו אני מוציא מדי חצי שנה מהמגירה, משנה את התאריך ושולח. בפעם האחרונה נשלח המכתב לחברי הכנסת ממש לפני פרוץ המלחמה הנוכחית.

הכותב היה טייס קרב, סגן מפקד טייסת, סא"ל במילואים, חניך מצטיין בפו"מ. יזם היי-טק. למד לתואר ראשון ושני במינהל עסקים. היום קברניט באל על ולומד לתואר שני בדמוקרטיה.
תאריך:  21/01/2009   |   עודכן:  21/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחכים לקטסטרופה מעזה - סוף פסוק?!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
השבעתו של ברק אובמה מפיחה באמריקנים תקווה חדשה בעקבות תקופת הנשיאות הכושלת של ג'ורג' בוש
סיון אלפי
ניצחיה רביד
מ. אלקרייאף
ההסכם להפסקת אש בעזה יחתם רק עם החמאס יסולק    צה"ל יצא מלבנון רק כאשר ערפאת והפת"ח סולקו לתוניסיה
שאול דישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il