X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גלגולו המוזר של כרטיס אשראי
▪  ▪  ▪

ברשימת כרטיסי האשראי המופצים בארץ נעדר מקומו של ה"דיינרס קלאב" מן השורה הראשונה. אין זה סוד שתפוצתם של מתחריו - כרטיסי ה"ויזה", ה"מאסטרקארד" ו"אמריקן אקספרס" - עולה לאין שיעור על זו שלו. אפילו בשכבותיו המבוססות של הרובד העליון שנוהגות להשתמש בו, הוא מקובל, עדיין, ככרטיס משני בלבד.
דרך ארוכה ומפותלת עשה ה"דיינרס קלאב" מאז אותם ימים שבהם היה ראש וראשון לכרטיסי האשראי. אבל גם באותם ימים הוא שימש, בעיקר, לתשלום במסעדות יוקרתיות. בד-בבד הוא גם הקנה אשראי לתקופה ממושכת יותר, הרבה מעבר לזו המקובלת היום.
אלא שהזמן עשה את שלו, ולשוק כרטיסי האשראי ברחבי העולם נכנסו במרוצת השנים מתחרים חדשים, משגשגים יותר, כשהוא עצמו נדחק לקרן-זווית. מספר המדינות שנמנעו מלכבד אותו הלך ותפח, וגם בישראל הקטנה מעולם לא הייתה תפארתו.
בשל סכסוכים בין-בנקאיים התפצל הכרטיס הזה, לרוע מזלו, לשניים: "דיינרס קאל" הוותיק, מחד, ו"דיינרס לאומי" הצעיר, מאידך, כשהאחד נושף בעורפו של משנהו. הפיצול הזה יצר כשלעצמו תחרות בריאה בקרב ציבור הלקוחות, שיכלו לבחור, על-פי ההטבות, בכרטיס המועדף עליהם. אלא שברבות הימים הלכו והתמעטו בארץ הגופים והמוסדות שאימצו אל חיקם את כרטיס ה"דיינרס". במספרי התפוצה שלו הוא הפך, בין יתר הכרטיסים, לפחות ופחות פופולרי.
אשראי ורע לי
בעוונותי הרבים התפתיתי, עוד לפני שנים רבות, לרכוש את הכרטיס הזה ככרטיס משני. הוא הוענק לי אז כבונוס, עם הטבות מפתות, שיתר החברות לא העניקו. אבל, ברבות הזמן, כשיותר ויותר בתי-עסק נמנעו מלכבדו, נותר כרטיס ה"דיינרס" בכיסי ללא שימוש, כמעט כמוצג ארכיוני. בכל זאת המשכתי לשמור לו אמונים בנרתיק הכסף שלי, עד למחצית השנה האחרונה.
או אז חל אצלי המפץ הגדול. הכל החל כשמצאתי בתיבת הדואר שלי מכתב מסניף הבנק, שהזמין אותי לסור אליו כדי לקבל לידי את כרטיס ה"דיינרס" המחודש. אלא שבהגיעי לשם, נכונה לי אכזבה: הפקידה, שפשפשה אחריו שעה ארוכה בערימת כרטיסי האשראי המחודשים, לא הצליחה למצוא אותו. בו-זמנית היא הבטיחה, חגיגית, שאם אומנם יימצא – הוא יועבר, כמובן, לידי.
אלא שבחלוף הזמן, משכרטיס האשראי סירב לגלות כל סימני-חיים, גמלה בי ההחלטה לבטלו. אם תרצו היה זה, מן הסתם, גם ה"טריגר" למה שדחקתי כל העת לתת-ההכרה שלי. בכך אמורה הייתה להגיע, סוף סוף, לקיצה הברית שנכרתה ביני לבין "דיינרס".
מאז חלפה לה מחצית השנה, כשבשלהי השבוע הזה התחולל לנגד עיני הבלתי-יאומן ממש. היה זה כשפקיד הבנק הנאמן שלי בישר לי, טלפונית, כי הכרטיס המחודש מצפה לי בסניף שלי, בהרצליה, לאחר שהתגלגל לשם מסניף אותו הבנק ב...תלפיות בירושלים - סניף שמעולם לא היה לי קשר עימו.
עכשיו נפתח הפצע מחדש, וביתר שאת. למרות שחתמתי, מחצית השנה קודם לכן, באישור הבנק, על ביטול חידושו של הכרטיס - הוא המשיך לפלס לו דרך ולהתגלגל לאן שהתגלגל. וכשהדברים אמורים בחברה שאינה יודעת לתת אשראי ללקוח ותיק ונאמן שלה - מן הסתם אין גם היא ראויה לאשראי שלו.

תאריך:  24/01/2009   |   עודכן:  24/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ירון זליכה, רו"ח
תוכניתו החדשה של נתניהו הכוללת הפחתת מסים דרסטית לשכירים ולחברות הינה ישימה    חבל שלא יושמה בתחילת המשבר הנוכחי
גד גזית
"התרומה" המהותית ביותר של ועדת אגרנט לוועדת וינוגאד שלאחריה, היא אפקט הסירוס ההדדי של מערכות הממשל והצבא בישראל    התוצאות באו לידי ביטוי מלא במבצע עופרת יצוקה - מבצע עתיר עוצמה ודל דמיון
עו"ד יוסי דר
המאמץ להוציא צו איסור פרסום נעשה, בין היתר, כדי להוריד את שמו של החשוד מכותרות אמצעי התקשורת ולגמדו עד שיצטמק לחלוטין ויישכח מלב, וזאת כדי להורידו מטה מטה בסדר העדיפויות של המשטרה
אריה דרוקמן
לימוד הוא תשתית לרמה של ידע    תשתית בינונית תגרום להנצחת הבינוניות בשלבים הבאים    לפיכך, לא ייתכן שאנו משלימים עם תוצאות עלובות שכאלה במבחני המיצ"ב
אלעזר לוין
למרות תקופת המשבר, נכנסת החברה הותיקה לשלושה פרויקטים במודיעין, רחובות וצור נתן    יוסף זילברמינץ יבנה עוד 450 דירות    "אנחנו מאמינים שהדירות יוזלו עד 7%, אך השוק יתאושש תוך חצי שנה"    יבנה 200 דירות יוקרה על המגרש שהיה מיועד לבועז יונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il