X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז ההינתקות, החטא הלאומי הגדול, אין גשם בארץ הזו! האם זה מקרי? האם זה מקרי שבדיוק שנה לאחר אותו גירוש בא עלינו גירוש בצפון באמצעות מלחמת לבנון השנייה? והאם זה מקרי שרוב רובם של מנהיגי העם שיזמו, או תמכו, או ביצעו את אותו גירוש נענשו קשות?
▪  ▪  ▪
עננים עניים במים [צילום: שרון קביליו]

נציב המים הכריז לאחרונה ש"אנחנו נמצאים במשבר שלא היה כמותו ב-80 שנים האחרונות", והוסיף שחודש ינואר הנוכחי הוא היבש ביותר שהיה אי פעם. כולם מחפשים פתרונות רציונליים-מדעיים- סטנדרטיים למשבר הגדול.
ברם, האם יש פן נוסף לאותו משבר "גשמי"? אולי כדאי להזניח את הגישה "הרציונלית" ולחפש גישה אחרת - רוחנית - לפתרון הבעיה? בהמשך למאמץ באותו כיוון, קודם כל כדאי לשים לב שכל יהודי המתפלל את תפילת שמונה-עשרה בימים אלה קורא לקב"ה ומבקש ממנו שלוש פעמים בכל יום "משיב הרוח ומוריד הגשם". תפילה זו משקפת את האמונה היהודית שגשם הינו השכר הלאומי לעם ישראל בארצו, כתגובת ה' לקיומה של המצווה הגדולה - הפרטית והלאומית גם יחד - "והיה אם-שמע תשמעו אל-מצותי אשר אנכי מצוה אתכם היום לאהבה את ה' אלהיכם ולעבדו בכל-לבבכם ובכל נפשכם. ונתתי מטר-ארצכם בעתו יורה ומלקוש" [דברים יא, יג-יד]. משך אלפי שנים גשם היה תנאי הכרחי לשגשוג כלכלי ושכר גשמי לעבודת ה' באהבה. עם ישראל הבין היטב שבארץ ישראל גשם הינו ביטוי לחסדי שמים ותמורה למעשינו - כעמו של הקב"ה, כבנו הבכור.
שנה גשומה או שנת בצורת - באחריותנו
לדאבוננו, בימינו אנו, הצליחו "האליטות" שהשתלטו על כל מערכות הציבוריות מאז קום המדינה, ובמיוחד על מערכת החינוך, לבצע הינתקות, כן, הינתקות בין הקב"ה ועמו. כך, שהיום רוב העם אינו מודע אפילו שגשם הינו המבחן הברור והפשוט ביותר לשביעות רצונו של אבינו שבשמים מעמו.
אין גשם, אבל מתי בדיוק הפסיק הגשם לרדת? הבה נבדוק את עקומת כמות הגשם שירד בשנים האחרונות ונראה לאלו מסקנות אפשר להגיע. קודם כל יש לשים לב שהבצורת הנוכחית אינה בת שנה אחת, או שנתיים, או אפילו שלוש שנים. היא החלה בחורף של 2005, לפני ארבע שנים. מה קרה פה בשנת 2005, בקיץ של 2005? הגירוש הנורא! זו השנה שבו רוב רובו של עם ישראל צידד בגירוש של אחינו בגוש קטיף ובצפון השומרון. זו השנה של ההפרה הלאומית הגדולה ביותר של המצווה: "ואהבת לרעך כמוך, אני ה' [ויקרא יט, יח].
(אגב, מעניין מאוד מדוע כמעט כל אזכור של אותה מצווה, תמציתית של התורה כולה, כאשר היא מצוטטת, שתי המילים האחרונות הנותנות לה את סמכותה ההלכתית, משום מה נופלות מפיו של המצטט.)
כן, מאותה שנה של הגירוש, של החטא הלאומי הגדול, אין גשם בארץ הזו! האם זה מקרי? האם זה מקרי שבדיוק שנה לאחר אותו גירוש בא עלינו גירוש בצפון באמצעות מלחמת לבנון השנייה? והאם זה מקרי שרוב רובם של מנהיגי העם שיזמו, או תמכו, או ביצעו את אותו גירוש נענשו קשות - כולל ראש הממשלה "עריק" שרון ובנו, ראש הממשלה הנוכחי אהוד אולמרט, הנשיא קצב, השר רמון, מפכ"ל המשטרה, הרמטכ"ל, מנהל מנהלת הגירוש, ואפילו הרבנים הראשיים של הצבא והמשטרה דאז? והאם זה מקרי שרבבות מתושבי הדרום גורשו זה עתה בגירוש נוסף, לפני ובמהלך מלחמת עזסטאן, שכולה באה עלינו כתוצאה של אותו גירוש? ואם נמשיך לדבוק באותה גישה שהכל מקרי, הכריז הקב"ה המכיר אותנו היטב, כאשר הוא הכריז: "ואם-בזאת לא תשמעו לי והלכתם עמי בקרי: והלכתי עמכם בחמת-קרי ויסרתי אתכם אף-אני שבע על-חטאתיכם" [ויקרא כו, כז-כח].
מתגרשים מההינתקות
הגיע הזמן שנחבר את הנקודות ונפנים שכל הצרות הללו באו - מידה כנגד מידה - עבור עוון הגירוש. הגירוש גרם לגירושינו ולגירוש גשמינו - חד וחלק! ההכרה בעובדה זו מהווה את חלקו הראשון של תהליך התשובה. שנית, עלינו להצטער על אותו עוון, ולהתחייב: לעולם לא עוד! כל חייל חייב להודיע למפקדו, בכתב, שהוא יסרב כל פקודה שתקרא לו לבצע גירוש אחים מביתם אי פעם בעתיד, ללא קשר למחיר האישי שהוא יאלץ לשלם! כל אזרח חייב להתחייב שהוא יתנגד בכל לבבו, בכל נפשו ובכל מאודו לגירוש עתידי. גירוש אחים לעולם לא עוד! ושלישית, על מנהיגי העם להכריז שהגירוש היה הינתקות מהסוג הגרוע ביותר מעם ישראל - מאלוקי ישראל ומארץ ישראל - שלהבא הם יעשו הכל כדי להתחבר ביתר שאת לשלושתם - בכל מקום ובכל עת.

חננאל ובר הינו רואה חשבון (ישראל וארה"ב), M.B.A., ופרשן פוליטי שמאמריו מופיעים באתרי אינטרנט שונים.
תאריך:  25/01/2009   |   עודכן:  25/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גירוש הגשם
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
סירובו של הגשם להמטיר
יהודית אוחיון  |  25/01/09 18:31
2
מאמין שזה נכון. עם ישראל בוגד
אלוהים מעניש אותנ  |  25/01/09 20:30
3
אין גשם למה ומדוע
פטריוט ישראלי  |  25/01/09 20:53
4
ומתי דיברתי איתך שאתה יכול
אלוהים  |  25/01/09 20:58
5
"ונתתי מטר ארצכם ...."
שלום 1  |  25/01/09 21:49
6
בקש מרחל אמנו שמסתובבת פה....
הדודה קלרה  |  25/01/09 22:13
7
עוד דתי הזוי כאן
כרמיאלי  |  25/01/09 22:42
8
הכותב לא שמע על מדעי האטמוספרה
אברהם מכפר סבא  |  25/01/09 22:52
9
הכותב לא שמע על מדע האטמוספרה
אברהם מכפר סבא  |  25/01/09 23:04
10
למה אשמים גם מתנגדי הגירוש?
אפרסק רקוב  |  25/01/09 23:20
11
גשם של דיבורים,החליף גשם אמיתי ל"ת
הרשלה  |  25/01/09 23:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדלן גולדשטיין
לתות השדה יש איכויות קוסמטיות לעור הפנים והגוף וכן ערך תזונתי ובריאותי רב    השורשים שבו אף משמשים לטיפול באקזמה, כיבי עור, ואפילו כאבי שיניים
יוני בן-מנחם
העימות הצבאי הבא של ישראל נגד החמאס הוא רק שאלה של זמן. המחלוקות הפנימיות בחברה הפלשתינית והפיצול בתוך העולם הערבי סייעו לישראל במבצע "עופרת יצוקה". האינטרס של ישראל הוא שהמחלוקות האלה יימשכו כל עוד לא הושג שלום באזור
שרון ברקוביץ
שנת 2009 באופן כללי תביא יותר הרמוניה ושלום בין העמים    שנת השור צריכה להביא לשינוי ורענון בהנהגת העולם, מנהיגים שייתנו תשומת לב רבה לסביבה, לכלכלה, ולשלום
ד"ר אברהם בן-עזרא
מיטשל לא יעלה דבר בחכתו ושליחותו למזרח התיכון נועדה לכישלון; הנוסחה שלו לא מתאימה לשום הסדר. מוטב שיישאר בארה"ב ויתרום מכישרונו להצלת הכלכלה המעורערת שם, או בביטחון פנים ובמיגור הטרור מאפגניסטן
מוטי היינריך
לא קיימת, ומעולם לא הייתה, שיטת משטר או חברה אנושית אשר "פתרו" את בעיית העוני. תמיד היו ותמיד יהיו עניים - בכל צורת משטר ובכל מדינה. ככל שהמדינה תגדיל את תקציבי ההעברה, תגדיל את המיסים ואת היקפי ה"חלוקה" - תרד רמת החיים במדינה, תגדל האבטלה, יתרחב העוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il