X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות כבשה הרפלקסולוגיה מחדש מקום נכבד בעולם. יעילות השיטה הוכחה על דרך הניסוי והטעייה וההסבר הפשוט והעממי הניתן לה הוא ש"כאשר אני לוחץ פה, זה משפיע שם" - האם יש דברים בגו?
▪  ▪  ▪
כפות הרגליים - ערוצי אנרגיה [צילום: AP]

לפי התפיסה המנחה את שיטת הרפלקסולוגיה, קיים קשר וזרימה אנרגטית בין החוץ - כפות רגליים, לבין הפנים - הגוף.
מהו חולי?
ההנחה הבסיסית של הרפלקסולוגיה היא ההבנה שבריאות או חולי אינם "קורים", אלא הם חלק מדפוסי חשיבה, חלק מאינטראקציה יומיומית בין הגוף והנפש, וקשר זה עלול להתערער בעקבות אירועים וחוויות טראומטיות אותן חווינו במהלך חיינו.
כל המתחים, הלחץ, החוויות, הכאב והייאוש שאנו חווים, מתבטאים בהתנהגותנו, ובאים לידי ביטוי בכאב פיזי בגופנו. לפי התפיסה המנחה את שיטת הרפלקסולוגיה, קיים קשר וזרימה אנרגטית בין החוץ - כפות רגליים לבין לפנים-הגוף.
לואי פסטר טען כי "מחלות נגרמות פחות על-ידי נגיפים, מאשר על-ידי מידת חסינות הפרט שאליו פולשים הנגיפים".
בשנים האחרונות כבשה הרפלקסולוגיה מחדש מקום נכבד בעולם. יעילות השיטה הוכחה על דרך הניסוי והטעייה וההסבר הפשוט והעממי הניתן לה הוא ש"כאשר אני לוחץ פה, זה משפיע שם".

אנרגיה והשתקפות

הרפלקסולוגיה עוסקת בהזרמת אנרגיות הגורמות להתחדשות הגוף וממריצות את מנגנוני הריפוי הטבעיים שלו. הנחת ידיים ולחיצות על גבי כפות הרגליים בטכניקות שונות מאפשרת את זרימת האנרגיה והריפוי לכל איברי הגוף.
לזרימת הדם חשיבות בנשיאת חמצן ומזון לתאים המרכיבים את רקמות הגוף וסילוק של הפרשות ורעלנים שונים. גם הרגיעה הפיזית שהטיפול משרה על המטופל, מאפשרת למערכת העצבים להירגע ולתפקד באופן מאוזן יותר.
השיטה בנויה על ההבנה שבכפות הרגליים מצויים השתקפותם של איברי הגוף ואזוריו השונים. מקור המילה רפלקסולוגיה - REFLECTION = השתקפות.
לפי הרפלקסולוגיה, כפות הרגליים הן למעשה הגוף כולו בזעיר אנפין. כל האיברים, הבלוטות וחלקי הגוף המצויים על כף הרגל מונחים בגוף על-פי אותו סדר בדיוק!
הרפלקסולוגיה הינה שיטה עתיקת יומין, אשר הייתה מקובלת כבר לפני אלפי שנים בקרב עמים שונים, באזורים שונים בעולם כגון: הודו, טיבט, סין, אצל האינדיאנים ועוד. במצרים הקדומה נמצאו ציורי קיר, המראים טיפולים בכפות הידיים ובכפות הרגליים.
לעבודה על אזור כפות הרגליים יש משמעות אנטומית וביולוגית. מכיוון שכפות הרגליים רחוקות מן הלב, זרימת הדם בהן מתנהלת באיטיות. אנשים עם בעיות במחזור הדם הסובלים מנפיחויות או מחולשה באזור כפות הרגליים ימצאו עזרה רבת ערך בטיפול בעידוד והמרצת זרימת הדם לקצוות אלה. כמו-כן, חומרי פסולת לא אורגניים כמו חומצת שתן וגבישי סידן העלולים להצטבר בבסיס כפות הרגליים, עשויים, על-ידי טיפול רפלקסולוגי, להתפרק ולשפר את זרימת הדם.
במציאות, אנשים אכן מדווחים על בריאות טובה יותר, לעיתים גם על הטבה ניכרת במחלתם.

השפעות כלליות של הרפלקסולוגיה

הרפלקסולוגיה מפחיתה לחץ ומביאה להרפיה עמוקה - הלחץ הופך להיות בעיה כאשר לא מתמודדים עימו כראוי.
במצב של לחץ, מנגנוני ההגנה של גופנו נפגעים ומערכת החיסון נחלשת. הרפלקסולוגיה מסייעת להפחית את הלחץ, ומאפשרת למערכת העצבים ולמחזור הדם לתפקד באופן תקין יותר - הגוף שואף ל"הומאוסטאזיס" [סביבה פנימית קבועה] ותהליך הריפוי מתרחש.
הרפלקסולוגיה ממריצה את מחזור הדם - לזרימת הדם חשיבות בנשיאת חמצן ומזון לתאים המרכיבים את הרקמות בגוף. על-ידי הפחתת המתח מתאפשרת זרימת הדם בכלי הדם בקלות ובטבעיות.
הרפלקסולוגיה מטהרת את הגוף מרעלנים ומזיהומים - לגוף מנגנוני טיהור עצמיים (מערכת לימפטית, מערכת הפרשה, ומערכת העור). במקרה של חסימה או תפקוד לקוי, מצטברים רעלים ופסולת. הרפלקסולוגיה מסייעת לתפקוד המערכות האחראיות על פינוי הפסולת מגופנו.
רפלקסולוגיה מחדשת נעורים - האנרגיה זורמת ועוברת דרכנו באופן מודע ובלתי מודע בכל המישורים: הגופני, הרגשי והשכלי. על-ידי התרגעות ופתיחת ערוצים אנרגטיים, מחיה הרפלקסולוגיה את גופנו.
רפלקסולוגיה כרפואה מונעת - דחק, תשישות, תוספים כימיים במזון, מים מזוהמים, חומרים רדיואקטיביים ואוויר באיכות ירודה, הנם חלק מהסכנות המאיימות על המערכת החיסונית שלנו. רק כאשר הגוף נמצא באיזון הוא מסוגל להדוף מחלות. הרפלקסולוגיה מחזקת את המערכת החיסונית. חשוב לדעת - ילדים מתקררים פחות בתקופות שהם מקבלים טיפול רפלקסולוגי סדיר.
הרפלקסולוגיה מגבירה יצירתיות ויעילות - הרפלקסולוגיה מגבירה ערנות-מחשבה וצלילות הדעת על-ידי הפחתת מתחים והתרגעות. כך אנו חופשיים לחשוב מחשבות חיוביות, ולהתמודד עם מטלות קשות ביתר בהירות ויעילות.
הרפלקסולוגיה מטפחת יחסי אנוש - יש בכוחו של הטיפול הרפלקסולוגי ליצור קשר אינטימי ומיוחד בין אנשים, קשר המתהדק כל טיפול. כאשר טוב לנו, הדבר יקרין גם על הסביבה הקרובה לנו.

מה משתקף בכף הרגל?

הגוף משתקף בכף הרגל בארבעה אזורים וזאת בצורה אופקית:
  • אזור הראש והצוואר - אצבעות;
  • אזור החזה והכתפיים עד לסרעפת - כריות כף הרגל;
  • אזור הבטן מהסרעפת ועד לאגן הירכיים - קשת כף הרגל;
  • אזור אגן הירכיים והרגליים - העקב.
חשוב להדגיש כי מי ש"עושה את העבודה" זה הגוף עצמו. הרפלקסולוג משמש כאמצעי בתהליך הריפוי. הנחת ידיים ולחיצות על גבי כפות הרגליים בטכניקות שונות הן כפי הנראה אלו המאפשרות את זרימת האנרגיה והריפוי לכל איברי הגוף. כך עובר "שדר" אל הגוף ואל המוח - ומתחיל תהליך של שחרור חסימות - מתחיל תהליך של ריפוי.
מה אומרים המחקרים?
  • הרפלקסולוגיה מפחיתה כאב ב-66% אצל אנשים הסובלים מכאב שיניים, ומסלקת את הסימפטומים ב-26%!
  • לרפלקסולוגיה השפעה חיובית על נשים יולדות: נשים יולדות מניקות ביעילות גדולה יותר, במיוחד אצל נשים שקיבלו טיפול רפלקסולוגי לאורך כל ההיריון (מהשליש השני להיריון). נמצא באופן חד-משמעי כי רפלקסולוגיה מניעה את הפרשת החלב.

מחברת המאמר הינה רפלקסולוגית בכירה, מדריכת הכנה ללידה ולידה בקופת חולים לאומית.
תאריך:  28/01/2009   |   עודכן:  28/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלו שינויים מסוגלת הרפלקסולוגיה לחולל בך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
לאחר שאשקלון, אשדוד, באר שבע וגדרה, הצטרפו לחבורה המוכה המכונה "ישובי עוטף עזה", הוזעקו תועמלני קדימה לטהר את שרץ ההינתקות - הכל למען ישיבתם ליד שולחן הממשלה
עו"ד יוסי דר
כשדנים בפשעי מלחמה, יש להבחין בין ירי מכוון לעבר אזרחים בלבד (שהוא פשע מלחמה), לבין ירי לעבר מחבלים הנמצאים בקרב אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי    האם בית המשפט יכול בדיעבד להיכנס לנעליו של החייל בזמן אמת?
עו"ד פנחס פישלר
מסנ"צ אפרים ארליך ("קרמשניט") המשרת במשטרה מנעו לפתוח את הפה ולבקרה "בחצוצרות". נצ"מ ישראל אברבאנל שהשתחרר מהמשטרה ומבקר את המערכת - "זוכה" לתגובה משמיצה מהמערכת אותה שירת במסירות ובנאמנות. מערכת חולה והפכפכה
צילה שיר-אל
האם יכולים האריה והעקרב לדור בכפיפה אחת?    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ד"ר צ'לו רוזנברג
טענתי זמן רב לפני המלחמה, במהלכה ולאחריה, שללא השגת מספר יעדים צבאיים ומדיניים, הסיכויים לשקט בדרום הולכים וקטנים. אם במישור הצבאי היו לישראל הישגים נכבדים וראויים לכל שבח, הרי שבתחום המדינאות ההישגים אינם משביעי רצון. הסיבה לכך היא שהמלאכה לא הסתיימה כראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il