X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על-מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי
▪  ▪  ▪
לכתוב ולתייק את התהליך

כאשר מגיע השלב בו אתם אמורים להוציא חשבונית, חכו עוד רגע, בידקו מהן המחוייבויות שלכם כלפי הלקוח, האם מלאתם אותן? האם יש מסמך כלשהו שיש לצרף לחשבונית? האם הלקוח צריך לחתום על משהו לפני הוצאת החשבונית (כמו מסמך קבלה לדוגמא)?
רק אחרי וידוא כי הכל תקין הוציאו חשבונית בתיאום עם הלקוח. ודאו כי אתם מוציאים את החשבונית כמפורט בהסכם והוציאו את החשבונית מוקדם ככל האפשר (אין סיבה להמתין לסוף חודש אף אם התשלום הינו בשוטף +). זה ייתן לכם זמן לוודא כי התהליך תקין עוד במהלך החודש השוטף.
במידה שסיכמתם עם הלקוח שמניין הימים לתשלום מתחיל עם קבלת החשבונית על ידו ולא על-פי תאריך החשבונית, שילחו את החשבונית בדואר רשום. בכל מקרה, מומלץ ללוות את משלוח החשבונית בדואר, במשלוח חשבונית סרוקה באי-מייל או בפקס. ודאו טלפונית קבלה של החשבונית שנשלחה בדואר וגם את זו שנשלחה בפקס או באי-מייל. עדיף לקבל אישור בכתב על קבלת החשבונית במידת האפשר. במידה שהלקוח חדש, בררו מה תהליך אישור החשבונית לתשלום אצל הלקוח. אצל לקוח קטן כנראה שתהיה התערבות של גורם מאשר אחד או שניים. אצל לקוח גדול החשבונית תעבור לעיתים הרבה ידיים לפני שיופק צ'ק או הוראה להעברה בנקאית.
כיתבו את התהליך ותייקו אותו בתיק הלקוח על-מנת שתוכלו לחזור על תהליך הגבייה בפעם הבאה. כמו-כן, תיעוד התהליך יאפשר לכל אחד לבצע את תהליך הגבייה. תפקידכם מעתה ועד לתשלום החשבונית הינו לעקוב אחר שרשרת האישורים ולדעת באיזה שלב החשבונית נמצאת או אם נפלה איזושהי תקלה בתהליך והחשבונית נתקעה.
זיכרו, כי בעיקר מול חברות גדולות, תפקידכם לרתום את האנשים להוציא את החשבונית שלכם מתחתית ערימת הניירות ולקדם אותה למאשר הבא. רצוי לבנות מערכת יחסים אישית עם המאשרים. זה יעזור מאוד בחברות קטנות בהן לא פעם מנהלת החשבונות הינה קרובת משפחה של הבעלים, אולם זה עוזר גם בחברות גדולות. הדבר החשוב ביותר הוא להראות מעורבות בתהליך הגבייה. חברות רבות משאירות את הצ'קים של הספקים במגרה. "אם הספק לא מבקש את הצ'ק מדוע שאשלח לו?" גם אתם כבעלי עסקים דוחים לעיתים תשלומים למי שלא מבקש אותם, אבל מהנודניקים אתם ממהרים להיפטר.
התשלום יתבצע לרוב בצ'ק או בהעברה בנקאית. במידה שהתשלום מתבצע בצ'ק, עשו מאמץ לקבל את הצ'ק מוקדם ככל הניתן. כאשר הצ'ק אצלכם, ניתן לנכות אותו בבנק, לתת אותו כביטחון (לעיתים גם אם הוא למוטב בלבד) וכיוצא בכך. אם התשלום מתבצע בהעברה בנקאית, ודאו טלפונית יומיים שלושה לפני ההעברה כי אכן היא מתוכננת להתבצע. עם לקוחות קטנים רצוי לעבוד עם צ'קים בשל חוסר הוודאות לגבי ביצוע ההעברה הבנקאית. רצוי צ'ק של החברה או בעלי החברה ולא צ'ק מוסב (למרות שבענפים מסויימים אין ברירה).
כלל חשוב הוא כלל הרציפות - אם לקוח שילם בזמן זה מצוין, אולם זה לא אומר שבפעם הבאה ישלם בזמן. יש צורך לחזור על אותו התהליך כל פעם מחדש כאילו זו הפעם הראשונה. בחלק הבא והאחרון בסדרה נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים שאינם משלמים בזמן.

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.
תאריך:  28/01/2009   |   עודכן:  28/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ב'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
חוק זכויות החולה מקנה לכל חולה את הזכות לקבל טיפול, אך מתלה זכות זו בהסדרים בירוקרטיים של קופות החולים    האמנם זה ראוי? ומה עם הזכות לבריאות?
רות פורסטר
מיד כאשר נשיא ארה"ב החדש נכנס לתפקידו הוא הורה על צמצום שכרם של עובדי הבית הלבן עקב המשבר הכלכלי, לא נשמע ולו ציוץ קל של מחאה על כך, ואילו כאן - משבר כלכלי, לא על חשבוננו
מוריה-גלית שלגי
בשנים האחרונות כבשה הרפלקסולוגיה מחדש מקום נכבד בעולם. יעילות השיטה הוכחה על דרך הניסוי והטעייה וההסבר הפשוט והעממי הניתן לה הוא ש"כאשר אני לוחץ פה, זה משפיע שם" - האם יש דברים בגו?
גורי גרוסמן
לאחר שאשקלון, אשדוד, באר שבע וגדרה, הצטרפו לחבורה המוכה המכונה "ישובי עוטף עזה", הוזעקו תועמלני קדימה לטהר את שרץ ההינתקות - הכל למען ישיבתם ליד שולחן הממשלה
עו"ד יוסי דר
כשדנים בפשעי מלחמה, יש להבחין בין ירי מכוון לעבר אזרחים בלבד (שהוא פשע מלחמה), לבין ירי לעבר מחבלים הנמצאים בקרב אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי    האם בית המשפט יכול בדיעבד להיכנס לנעליו של החייל בזמן אמת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il