X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם פוקס הצליחה גם ערוץ 10 מסוגל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בשנת 1986 קמה ל-Big three – הכינוי הנפוץ בזמנו לאיי.בי.סי, סי.בי.אס ואן.בי.סי, שלוש רשתות הברודקאסט הגדולות והשבעות בארה"ב - אחות קטנה שניסתה להתחרות על ליבם של צופי המעצמה השולטת - רשת פוקס.
פוקס הייתה רשת קטנה שניסתה בכל מאודה לעקוץ את אחיותיה הגדולות וניסתה לפנות בעיקר לקהל הצעיר. רק כמה שנים טובות לאחר מכן, בשנת 1993, הצליחה להשיג הישג משמעותי ברייטינג אבל זה היה בעיקר בעקבות רכישת זכויות השידור על הסופרבול, אירוע הנחשב שם למעין יום חג ומפלצת זוללת רייטינג.
עשר שנים קדימה, שנות האלפיים, ורק אז מצליחה פוקס להתייצב רייטינגית עם סדרות כמו 24, נמלטים ואמריקן איידול.
נשמע מוכר?
ערוץ 10 נמצא כאן כבר 7 שנים. הוא עבר גילגולים שונים ומשונים עד שהתייצב בשנתיים האחרונות על המתכונת הנוכחית של סדרות ראליטי וקצת דרמה. חברת החדשות של הערוץ סוחבת אותו על גבה כבר כמה שנים, אך מבחינת רייטיניג חל שיפור משמעותי לעומת תחילת הדרך.
במדינתנו הקטנה, הלחוצה והמשוועת להישגים מיידיים, הציפיות היו שמיד הוא יתחרה עם ערוץ 2 ראש בראש. זה לא קרה, מלבד הבלחות בודדות (הישרדות ומשדרי ספורט).
החלטת ועדת הכלכלה להורות מיידית על מכרז חדש לערוץ 10 ובעצם לשלוח אלפי עובדים הביתה לא ניתנה בקלות ראש כמו שמצטייר בפרסומים השונים. הבעלים השקיעו מיליארדים מכיסם וה"חוב" של 103 מיליון שקל הוא בעצם התחייבות של הערוץ כלפינו הצופים לדרמות ותוכניות מסוגה עילית.
אבל לסגור ערוץ זה לא כמו ביטול טיסה. מספר הנפגעים כאן הוא עצום ואין לאף אחד זכות במצב הכלכלי הנוכחי לקחת על עצמו את ההחלטה הזאת.
מבלי להיכנס לענייני רגולציה והשוואות לארה"ב שם הערוצים מתבססים על רישיונות ולא על זיכיונות כמו אצלנו, בשורה תחתונה אם רשת פוקס הוכיחה שבסופו של דבר ניתן להצליח גם אם זה דורש אורך רוח, אין סיבה שכאן אצלנו, הדמוקרטיה המערבית של המזרח התיכון, לא יקבל ערוץ מסחרי נוסף צ'אנס.
חבר-הכנסת גלעד ארדן טוען שהזכיין של 10 פיתח "שיטה" כל כמה שנים לבוא ולהתלונן על קשיים תקציביים ובכך לקבל הקלות מהרגולטור.
אז אני אומר כאן לארדן אם החוב של 10 הוא בעצם כלפינו - ציבור הצופים אז אולי תעשה משאל עם לגבי סגירת ערוץ שהינו כבר חלק מחיינו במקום לתת לשני חברי כנסת בודדים לשלוח קיבינימט מפיקים, במאים, תאורנים, כתבים ועוד אלפי אנשים שחיים מערוץ זה. מבטיח לך שקובעי הרייטינג, אנחנו, יחליטו אחרת. החלטות פופוליסטיות שיעלו אותך לכותרות תעשה אחרי הבחירות.

תאריך:  29/01/2009   |   עודכן:  30/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משאל עם לערוץ 10?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לסגור את ערוץ 10
אזוח פשוט  |  30/01/09 13:38
2
לכו לקיבינימאט ערוץ ההרואין...
מטאטא  |  30/01/09 13:45
3
תמיד אמרתי
אלינוריגבי  |  30/01/09 15:13
4
רק את אפרת ותכניות הבריאות-שוה ל"ת
אפרת -נפלאה.  |  31/01/09 06:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
עצם ההצהרה מבטאת בעיה, האם גבר היה אומר אני מקבל החלטות - לא מתקן תקרים?, העובדה שהגברת לבני חשה צורך למקם עצמה, לא ב"תפקיד" הנשי שעבר זמנו, מצביעה על חוסר ביטחון שלה - בעצמה
מוטי היינריך
הזרמות הכסף האדירות, ללא תקדים היסטורי, של הממשלות והבנקים המרכזיים במערב יכרסמו בערך המטבעות ויגררו להיפר אינפלציה ולמשבר עמוק יותר. המשבר האמיתי, שעליו טרם החלו לדבר, יביא כנראה את הקץ למערכת המוניטארית שהכרנו, בשליטת הבנקים המרכזיים והממשלות. בשבועות הקרובים נדע אם הנשיא אובמה יצעיד את אמריקה בעקבות זימבבואה
חגי סרי לוי
הרב רביץ, בניגוד בולט לעמיתיו בכנסת, שלט היטב בחומר. הוא לא היה מהמתפרצים, בוודאי לא מהמתלהמים. היה יושב בכורסא בשקט, עושה אזנו כאפרכסת, וכשמגיע תורו, לאחר שהיה גם מוסיף משל, מדרש או מעשה ולפעמים גם בדיחה טובה, היה מארגן את דבריו כמו סוגייה תלמודית שבאה לידי פתרון או מקשה את קושיותיו החריפות
אייל גרייפנר
שימוש נבון במערכת ERP יכול להבטיח עמידה בדרישות חוקיות ובתקנים חשבונאיים, אך גם למנוע הונאה ומירמה. שימוש בהרשאות משתמש ביישום ERP עשוי למנוע גניבה, ושימוש מאסיבי ונבון בהגנות הקיימות במערכת ה-ERP יכול לחסוך זמן במהלך הביקורת שעורך רו"ח המבקר וגורמים נוספים
עו"ד משה גולדבלט
על-פי הידוע, בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב פועלים כמה מרצים פוסט ציונים ואולי אף אנטי ציוניים, ואלו לא יהססו לנצל כל עמדת כוח מדומה שברשותם על-מנת לפגוע במי שאינו מתיישר על-פי הקו האידיאולוגי שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il