X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב הודיע הבוקר על ביטול האיסור לטוס לישראל נוסע: "אני על המטוס 5 שעות, ויש עוד 5 מטוסים לפניי שצריכים להתפנות" שר התחבורה ישראל כץ: "הטורקים מאוד אכזבו - לא עמדו בסיכומים איתנו"
▪  ▪  ▪
נמל התעופה עובדה [צילום: רשות שדות התעופה]
הצעה לישראל כץ
אדוני שר התחבורה, יש לי הצעה בשבילך. לפני שאתה מציע תוכניות גרנדיוזיות לאיים מלאכותיים, לפני שאתה מתקוטט (ובצדק) עם עובדי הנמלים והרכבת, לפני שאתה רץ מאולפן לאולפן - תוודא שיש למשרדך תוכניות סדורות להתמודדות עם הפסקת טיסות לנתב"ג.
זה הרי לא שפתאום גילינו שנמל התעופה הבינלאומי היחיד שלנו נמצא בטווח הרקטות מעזה, שלא לדבר על טווח טילים מיו"ש. זה הרי לא שאנחנו חיים בשלום ובשלווה ולפתע נוחתת עלינו מיני-מלחמה. מישהו אצלך היה חייב להתכונן לאפשרות הזאת, לדעת כיצד משמישים את שדה עובדה, למצוא פתרונות לישראלים התקועים בחו"ל, למנוע מאל-על להזניק את תעריפיה. אבל איש כנראה לא עשה זאת ואתה, אדוני השר, נושא באחריות.

ישראלים רבים שהופנו לשדה התעופה עובדה, שהחל לעבוד מאתמול בשעה 12:00 כשדה חלופי/נוסף לנתב"ג - מדווחים היום (ה') על המתנה ממושכת בטרמינל, על בלגן ועל היעדר מיזוג-אוויר.
32 טיסות של חברות התעופה אייר אירופה, אייר מדיטרניה ומרידאנה ונאוס הופנו הבוקר לשדה התעופה בעובדה. הנוסעים עושים את הבידוק הביטחוני בנתב"ג, ומשם ממשיכים באוטובוסים לעובדה, השוכן כ-40 ק"מ מאילת.
השדה, שהוקם בשנת 1982, ערוך לקלוט עד 5 מטוסים על הקרקע, אך נוכח המצב הדוחק הוא מאכלס נכון לרגע זה 6 מטוסים בו-זמנית.
במילים אחרות, כ-2,000 איש נחתו בעובדה ונאלצו להמתין יותר מ-3 שעות בתוך המטוס כיוון שהשדה לא היה ערוך לקלוט את המטוסים הנוחתים - בניגוד גמור להצהרותיו של שר התחבורה ישראל כץ אתמול.
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי "שדה התעופה בעובדה לא רגיל לקיבולת כזו. אנחנו מודעים לבעיה ועושים הכול על-מנת לשפר את השהות שם".
בתוך כך, שני מטוסים של חברת התעופה אייר אירופה שהמתינו בשדה התעופה בעובדה החליטו להמריא ללא נוסעים. ברשות שדות התעופה מסבירים לפי שעה את סיבת העזיבה כ"החלטת הטייסים".
עוד נמסר מרש"ת כי המטוסים עזבו ריקים בגלל החלטת הטייסים. "אנו עושים מאמץ לשחרר את מספר הנוסעים שהגיעו לטוס לאירופה. חלק מהנוסעים מועברים לטיסות אחרות שממריאות מעובדה, וחלק שבים לנתב"ג באוטובוסים לטיפול חברת התעופה".
"5 שעות על המטוס"
"אני על המטוס 5 שעות, ויש עוד 5 מטוסים לפני המטוס שלי שצריכים להתפנות", סיפר נוסע שנתקע בשדה התעופה בעובדה.
אורית, תושבת נהריה, מהצד השני, ממתינה כבר זמן רב למטוס מאיטליה, ותקועה ביחד עם מאות נוסעים בתוך הטרמינל.
"יצאנו ב-21:30 מנהריה והגענו בסביבות 23:30 לנתב"ג. עמדנו בתור מטורף כמעט שעה רק כדי להירשם. אחר-כך עלינו לאוטובוסים לשדה התעופה בעובדה, הגענו לפה בסביבות 4:30 לפנות בוקר", תיארה אורית את המסע הארוך אליו נקלעה. "הילדים לא ישנו, היינו אחד על השני עם המזוודות, לא היה מקום לזוז. כולם התחילו לצעוק על המנהל של שדה התעופה, והוא ענה: 'מה אני אעשה, אני לא בן-גוריון, אני בסך-הכול שדה תעופה קטן, אני בסך-הכול עושה טובה'".
לדבריה, יש מחסור בדיילות קרקע שיטפלו בנוסעים בשדה התעופה. "פקידה אחת מטפלת במאות אנשים. אנחנו מחכים ומחכים ולא יודעים להגיד לנו מתי נטוס, והמטוסים פה מחכים, הם לא מעלים אותנו".
בתוך כך, עם ביטול האיסור של מינהל התעופה האמריקני לטוס לישראל, נוסעים שהתכוונו להמשיך ולעשות את דרכם לטרץ, אחרי שנתקעו במדינות מעבר לים, סיפרו כי נאלצו לשוב על עקבותיהם, מאחר שטיסות שהוחזרו - שוב בוטלו.
כאמור, הבוקר הודיע מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב כי הוא חוזר בו מהחלטתו שלא לאפשר לחברות אמריקניות לטוס לישראל, החלטה שהתקבלה בעקבות המצב הביטחוני הרגיש ולאחר שרקטה התפוצצה באזור יהוד, מרחק קצר יחסית מגדר נמל התעופה בן-גוריון. החברות היו צפויות לחדש את הטיסות לישראל עוד היום, אך בעקבות העומס הרב שנוצר בנמלי התעופה בשיא עונת הקיץ - כנראה שיעבור עוד זמן עד שהנוסעים יגיעו למחוז חפצם.
כץ נגד הטורקים
במסיבת עיתונאים שקיים היום בנתב"ג תקף שר התחבורה ישראל כ"ץ את הטורקים על כך שלא עמדו בסיכומים עם ישראל באשר להטסת אלפי הישראלים התקועים באנטליה ובאיסטנבול והיו אמורים לחזור אתמול הביתה דרך רבת-עמון.
בין התקועים גם גופתו של ישראלי שעבר השתלה לא מוצלחת בהודו, אשר הוטסה בטיסת קונקשיין לטורקיה, ושם נתקעה בזמן שבני משפחתו של המנוח התאספו בארץ להלוויה.
"הטורקים מאוד אכזבו, לא עמדו בסיכומים איתנו", אמר השר. "כרגע בוחנים אפשרות שחברות התעופה הטורקיות יטיסו את הישראלים לאתונה, ומשם חברות התעופה הישראליות יחזירו אותם הביתה ללא תוספת תשלום".
עוד אמר כ"ץ כי "ההישג החשוב שלנו ששמרנו על שמיים פתוחים. ולחאלד משעל אני אומר: נכשלת גם בזה - השמיים לא נסגרו".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאוס בשדה"ת עובדה: 2,000 איש חיכו במטוסים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קללה על כ"ץ(קוץ בתחת)...
ראיס-פוטין-טיל400  |  24/07/14 13:33
2
השמן מכפר אחים
zg400340@012.net.il  |  24/07/14 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף
הסדרי תנועה מיוחדים בבירה לרגל חגיגות לילת אל קדר    רבבות מוסלמים צפויים להגיע להר-הבית אך המשטרה תמנע כניסת צעירים מחשש להתפרעויות בעקבות המבצע בעזה    יולי: 931 נעצרו בהפרות סדר ברחבי הארץ
דוד פרסיקו
גם הישראלים שבחרו לטוס לחופשה בזמן מבצע צוק איתן, מתעדכנים כל רגע נתון במדורי החדשות
יצחק דנון
ספקית של משרד הביטחון טוענת שהלחץ בו הייתה נתונה העובדת מטעמה האחראית על הגשת הצעות למכרזים, הביא לכך ששכחה לשלם - ולכן נפסלה ההצעה
עופר וולפסון
כלכלני הבנק מציינים כי קצב הצמיחה בסקטור העסקי התמתן ברבעון השני של השנה, ועלול להתמתן עוד בעקבות המבצע    "במציאות הנוכחית, יש מקום לשקול צעדי מדיניות תקציבית מרחיבים"
עידן יוסף
רשימות נוספות
סער: להעמיק את הפעולה הקרקעית בעזה  /  איציק וולף
ה-FAA האמריקנית: מותר לטוס לישראל  /  איציק וולף, עידן יוסף
לפיד וניסנקורן הסכימו למתווה פיצויים  /  מחלקה ראשונה
קרי הרקדן המעופף   /  עמוס אריכא
מלחמת העצמאות של חמאס והפלשתינים   /  עו"ד חיים שטנגר
נביחות השמאל הרדיקלי  /  דן מנור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il