X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות המיתון, ימיט מבצע גירושם המחודש מן הארץ אסון על שוק העבודה הישראלי
▪  ▪  ▪
טבח ישראלי "בכיס הקטן" של טבח מלוכסן עיניים [צילום: פלאש 90]

העובדים הזרים בישראל לא רק שאינם מלקקים אצלנו דבש - הם נרדפים על-ידי השלטונות כמוקצים מחמת מיאוס. על-פי ההערכות, שוהים כיום כ-100 אלף מהם ללא אישורי-שהייה מתאימים, ומשרד הפנים גמר אומר לגרשם מן הארץ באמצעות משטרת ההגירה.
לאחר תקופת רגיעה ממושכת, שבה נמנעו השלטונות מלנקוט אמצעים, שוב מתחדש המצוד אחר העובדים האלה, והפעם ביתר שאת. אבל, במצוד הזה רק יורה לעצמו משרד הפנים ברגל. במיוחד כשהמדובר בכוח-אדם מקצועי, שאין לו תחליף בשוק העבודה הישראלי.
אומנם, מטרתו המוצהרת של המבצע היא לקיים את הפסוק "עניי עירך קודמים", במיוחד בימים קריטיים אלה של מיתון הולך ומחריף. אלא שמה לעשות, וגם בצוק העיתים הזה לא תמצא פועל עברי שייאות לעבוד בעבודת-בניין; או, למשל, עוזרת-בית ישראלית שתהיה מוכנה להתמסר לעבודתה כפי שעושה זאת עוזרת זרה.
חרב פיפיות
בסופו של דבר יתגלה המצוד המחודש אחר העובדים הזרים כחרב-פיפיות: כשאלה יגורשו מן הארץ, ייוותר שוק העבודה הישראלי בלעדיהם כשהוא שומם ומשמים.
הגיעה העת להודות שלעוזרות הבית, לעובדי הקטיף, לתומכי הסיעוד לישישים ולחולים כרוניים, ואפילו לטבחים האתניים, שהגיעו אלינו מן התפוצות - אין, עדיין, בארץ, למרבה הצער, שום תחליף נאות.
סוד גלוי הוא שעוזרת הבית הישראלית אינה להוטה להשקיע בעבודתה את מה שמשקיעה העוזרת הזרה, מה גם שהתשלום המוענק לזו האחרונה בטל בשישים לעומת זה המוענק לעוזרת הישראלית. במידה רבה אף שורת התביעות שלה פחותה הרבה יותר. שמה של עוזרת הבית ההודית, למשל, יצא לפניה בכוח העבודה הבלתי-נדלה שלה, לעומת עוזרת הבית הישראלית, המתעייפת מהר כל כך. הוא הדין במטפלים הזרים, התומכים בישישים ובחולים כרוניים. אלה לא רק מסורים לעבודתם במידה רבה יותר מזו של עמיתיהם הישראלים - הם גם מקצועיים ואמביציוזיים מהם. עובדה היא שלמטפלים התאילנדיים והפיליפיניים, במיוחד, אין שום תחליף נאות בשוק העבודה הישראלי.
זמנים חדשים
זה מכבר חלפו הזמנים מאז שפועל-בניין עברי נאות לעבוד על פיגום של בית נבנה. הבנאי הסיני, למשל, אינו בוחל לרגע בעבודה שכזו ואין זה פלא שהשוק הישראלי נכסף אליו. גם עובדי הקטיף התאילנדיים הם כיום הידיים העובדות של הקיבוצים והמושבים, אף שאלה משוועים כל כך לידיים עבריות.
אפילו עובדי המטבח במסעדות הישראליות, שהתמחו במטעמי המזרח הרחוק, של תאילנד, סין ויפן, הם עובדים אתניים. אם אכן יגורשו מן הארץ, ייאלצו המסעדות הסיניות, היפניות והתאילנדיות לנעול, במוקדם או במאוחר, את דלתותיהן. בסופו של דבר לא יוכל שום טבח ישראלי להתחרות בטבח מלוכסן העיניים. משרד הפנים שוגה בהחלטתו להיפרד מכוח העבודה הזר, שאין לו תחליף ישראלי. כל התעלמות מכוח העבודה המקצועי הזה רק תמיט אסון על המשק הכלכלי שלנו. בלית ברירה הוא ייוותר אז ללא ידיים עובדות.

תאריך:  03/02/2009   |   עודכן:  03/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשק משווע לעובדים זרים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבתך שערורייה! נגד שכר ישראלי
לכותב בעל האינטרס  |  3/02/09 18:36
2
מאיר שטרית העסיק זרה לא חוקית
ללייב אל תיבהל  |  3/02/09 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אודי צרויה
התרבות הישראלית האותנטית ברבות השנים הפכה לבליל של בעיקר תרבות אמריקנית עם תרבות ערבית – מישהו הזכיר חומוס?
צ'לו רוזנברג
הישראלים יכולים לישון בשקט    הבעיה היא שלא נעים יהיה למישהו מן המדינאים או הקצינים להיעצר באחת מן המדינות הללו כמו ספרד    יש בכל זאת תקווה שספרד, אשר מכירה היטב את מוסר הלחימה וחוקי המלחמה מאז מאבקה בבאסקים והטרור שבא משם, היא תסיר את החרפה הזו מספר החוקים שלה ולא תאפשר הגשת תלונות של ארגוני זכויות אדם המייצגים תנועות טרוריסטיות, כנגד אלה אשר פעלו מטעם המדינה ובהוראותיה
לירון קסטר
10 טיפים מבית אמנות הדיוק הפנימי
רו"ח חננאל ובר
מדוע חושבות ממשלות ישראל, זה שנים רבות, שעליהן להיטיב עם מיעוט ששונא את המדינה, שואף בכל כוחו להחליפה במדינה ערבית, ואינו משרת - לא בצבא, לא בשירות לאומי, ואפילו לא בשירות כפרי באותם כפרים בהם הוא נמצא?!
ד"ר יובל ברנדשטטר
מה יכול להרגיז את השליט המוסלמי יותר מכל? מדינה יהודית. חמש מאות שנה של שלטון טורקי בארץ ישראל היו של רדיפת כל ניסיון יהודי להיאחז בארץ הקודש - האם מאורעות ההיסטוריה צפות ועולות עם טייפ ארדואן הטורקי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il