נושא המחקר מתמקד בביטוי חוויית האימהוּת על-ידי אימהוֹת באמצעות כתיבת בלוג ((weblog, אשר אופיו כיומן-אישי מחד-גיסא ותקשורתי-קהילתי מאידך-גיסא, מאפשר לאם ללדת את עצמה באופן נפשי מתוך כתיבת הנרטיב שלה ויצירת שיח עם קהילה המהדהדת את קולה. קולה הכתוב של האם מאפשר לה להישמע ומזמין להקשבה מעמיקה לגוונים הסובייקטיביים של אימהותה. מתוך כך, מטרת המחקר הנה לבחון את הנרטיב האימהי וביטויו בבלוגים של אימהות בישראל, וכן את כוחה המרפא של כתיבת האימהוֹת ברשת.
במחקר הנוכחי תפיסת האם כסובייקט (Stern, 1995 ;Benjamin, 1988), תוך שימת דגש על יכולותיה היצירתיות, המשחקיות והרפלקטיביות, היא נקודת המוצא התאורטית. כתיבת האימהות בבלוג נתפסת במסגרתו כתהליך יצירה יום-יומי המאפשר להן לטוות את הנרטיב שלהן על אודות עולמן הפנימי, הבין-אישי והווירטואלי וליצור את זהותן מתוך שיח הקהילה. ייחודו של הבלוג טמון בהיותו מוצג במרחב הציבורי וביכולתו למזג נרטיב אישי עם מאפיינים של הופעה על-ידי כתיבת הנרטיב, הצגתו באופן ויזואלי ויצירת הקשר בין המספרת-הכותבת לקהל הבלוג המגיב בנוכחותה. מאפייניו הייחודיים של הבלוג מוצגים במחקר כמאפשרים לאימהות ליצור מרחב נרטיבי-מופעי של מספרות סיפורים (storytellers) הכותבות כבלוגריות (Langellier & Peterson, 2004).
הקול האימהי העולה מתוך הבלוגים הנו בעל איכויות אסתטיות ונרטיביות, העשויות לשפוך אור על דרכן של האימהות להבין את עצמן ולצקת משמעות לחיי היום-יום. בהתאם לכך, נעשה במחקר שילוב ייחודי בין דרך המחקר האסתטית ודרך המחקר הנרטיבית, הלקוחות שתיהן מן המתודולוגיה האיכותנית ומאפשרות להבין את משמעות חוויית הכתיבה האימהית ברשת לעומקה. מתוך תהליך היצירה המחקרי מתגבשים חמשת שלבי המחקר, הנובעים מן הנושא ומז'אנר הבלוג, ומשלבים שיטות מחקר שונות - ניתוח תוכן הטקסטים המופיעים בבלוגים, ניתוח תוכן הראיונות עם בלוגריות, ניתוח חזותי של הבלוג וניתוח שיח תגובות הקהילה הטקסטואלית. באמצעות הארת ההיבטים האסתטיים-נרטיביים בכתיבת אימהות בבלוג, המחקר מבקש לפתוח צוהר לתהליך הולדת האם והתהוותה הסובייקטיבית בשיח הקהילה הווירטואלית ולכוחה המרפא של הכתיבה ברשת, כפי שהם באים לידי ביטוי בז'אנר הבלוג.