X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הציונות הדתית תיפול אל ה'קרשים' לא תהיה לה תקומה פוליטית! הדינמיקה תעשה את שלה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בשבוע שלפנינו ייערכו הבחירות בישראל והן תהיינה, לכל הדעות, גורליות. הכרעות קשות צפויות בעיקר בתחומי הביטחון והכלכלה, ובחלקן הגדול הן נגזרות של גורמי חוץ, ואינן תלויות רק בנו. יש לנו אויבים רבים סביבותינו; יש לנו גם מעט ידידים בעולם; יש משבר כלכלי חובק עולם המשלח זרועות גם אלינו; יש בצורת נוראית הגוזרת עלינו צחיחות ויש ויש ויש. כל אלו אינם בידינו, וישועתנו תלויה בחסדי שמים, בתושייתנו וגם באומות העולם ובראשן ארצות הברית, בה קם מלך חדש. האתגרים העצומים הללו יוטלו לפתחה של הממשלה החדשה, שתקום במהרה בימינו, ומן הסתם יחלוף עוד זמן רב עד שנדע מה יהיו חלומותיה.
בכל אלו קשה לומר שיש ביד כל מצביע בקלפי עמדת הכרעה או השפעה של ממש. אבל, קיים נושא פנימי-חברתי-לאומי, כלל לא-שולי בעיניי, אשר הבחירות הקרובות 'תחתוכנה' אותו, ובו יש לכל אחת ואחד מכם עמדת השפעה: הציונות הדתית - להיות או לחדול! ההיית או חלמתי חלום? ומי שיעמיק חקר יודה כי מדובר בהישרדות פוליטית של הציונות המאורגנת בכלל, לאו דוקא הדתית.
הישרדות או 'פוסט'
כל אחד יודע אל נכון מהי ציונות-דתית ומהם ערכיה, מהי מורשתה ומהם הישגיה. מה שלא כולם יודעים זו תשובה לשאלה - מהם אתגריה ומהי בשורתה, עם הפנים לעתיד? מה שעוד יודעים רובנו, ואולי לא כולם מפנימים זאת, כי הנסיבות התגלגלו כך (והסיבות לא חשובות, בוודאי לא ברגע זה) שהבחירות הקרובות יכריעו את שבט גורלה של הציונות הדתית במכת-קלפי: להיות או לחדול!
כידוע, הציונות הדתית התפלגה לשתי רשימות פוליטיות הרצות במקביל. אני מוכן לקבל - עד שלא יוכח אחרת - כי אכן יש שוני מסוים בדגשים ובסדרי העדיפויות, ולא רק 'קנאת איש מרעהו' (על-פי קהלת ד, ד) היא שגזרה אומר: 'גזורו'! (על-פי מל"א ג, כו). אני מוכן לקבל גם את ההסבר כי הלכי הרוח בעקבות ה'הינתקות' האומללה היא שתקעה טריז, ונעצה חרב בבית מדרשה של הציונות הדתית, הגוזרת בין כתום כהה לכתום בהיר. כך או כך, שתי הרשימות הציוניות-דתיות מגרדות את אחוז החסימה, וגורלן מוטל בקלפי: להיות או לחדול?
אם "הקולות יחדלון" (ט, כט) מן הקלפי, ורשימה אחת מהן לא תעבור את משוכת אחוז החסימה, ובוודאי אם שתיהן חלילה, חוששני כי זה סופה של הציונות (ולא רק) הדתית הפוליטית, המאורגנת. יודע אני שיש הסבורים שאכן תם זמנה, ועולם חדש יצמח על חורבותיה. איתם אין לי לא שפה אחת ולא דברים אחדים (על-פי בראשית יא, א). אני משער כי לדידם גם אתגר 'צביון יהודי למדינה' עבר זמנו, ואולי מעולם לא היה כזה, ושמא רק מיקסם שווא חלומי - לדידם, כמובן.
אך כל מי בכם, הסבור כי עדיין יש זכות-קיום לציונות בכלל, ולדתית בפרט - קולו יכריע ביום פקודה, ביום בחירה. וזאת ידעתי; אם הציונות הדתית תיפול הפעם אל ה'קרשים', ותיגרר אל מחוץ לזירה - שוב לא תהיה לה תקומה פוליטית! הדינמיקה תעשה את שלה. נוכל להוסיף את הסיומת 'דתית' לפוסט-ציונות...
רגע, שכחתי! אל תתפתו לקורצים מכל הכיוונים אשר לפתע גילו את ה...ציונות הדתית, ונשבעים לה אמונים. זה יעבור להם!

תאריך:  06/02/2009   |   עודכן:  06/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תתנו לציונות הדתית להימחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה סיבות טובות למה ..........
ישראל 876876587  |  6/02/09 13:13
2
קריאה דחופה לפרופ' הרשקוביץ ול
בתיה  |  6/02/09 23:22
3
חנן וייס-עיקר הכוח מגיע מהצבא
יש לדרבן את הנוער  |  7/02/09 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
תמונת הכוכבים לשבוע שבין 12.2.09-6.2.09    ליקוי הלבנה העתידי בשבוע זה מסמל התחלה חדשה    כלכלה ושווקים: פריצות דרך בנושאי ביולוגיה ואנרגיה סולארית ייתכנו השבוע; ההנהלות בכל הבנקים צפויות להשתנות    אצלנו: כל מציאות שהתרחשה מאחורי הקלעים, שלוותה בהונאת הציבור, תיחשף; המשך הנטייה שלא להגיע להסכמים עם האוייב נמשכת
אלעזר לוין
אבי גינדי ובני משפחתו מכרו בבת אחת 250 דירות בפתח תקוה    מדווח על מכירת דירת יוקרה בתל אביב ועל עסקה גדולה בהודו    משקיע גם במכונות שתייה    החברה פרטית ואינה מפרסמת דוחות
מאיר אינדור
בני הציונות הדתית, אף על-פי שאתם מאוכזבים ממועמדיכם בבחירות הקרובות, אל נא תדירו רגליכם מהקלפי, לכו להצביע, ולו למען שהציבור הערבי לא יגבר עליכם
יפתח שפיר
אין ספק ששיגור הלווין הוא הצלחה רבתי לאירן. שיגורו מוכיח שבכוח התעשיה האירנית להתמודד ולהגיע יכולות טכנולוגיות מרשימות
נסים ישעיהו
הרעיון של הבחירות הוא שתקום הנהגה חדשה וטובה יותר, התחדשות. זה ממש מתאים לט"ו בשבט כנ"ל, אבל באיזה תחום בדיוק הפוליטיקאים מציעים לנו להתחדש? שמעתם מישהו מהם מדבר על כך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il