X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-מנת לעצור את מכת הטרור והחטיפות לצרכי מיקוח שצפויות לנו כאשר תצא העסקה הנוכחית להחזרת שליט לפועל חייבת הכנסת לחוקק בהקדם חוק עונש מוות חובה על מחבלים רוצחים
▪  ▪  ▪
דין מוות [צילום: AP]

נניח שמחר היה אחד מארגוני הפשע הפועלים בישראל חוטף קצין במשטרה ומבריח אותו מחוץ לגבולות הארץ. בתמורה לשחרורו היה דורש אותו ארגון את שחרורו של אחד מחבריו הכלוא באחד מבתי הכלא בישראל באשמת רצח קשישה. האם הייתה המדינה שוקלת ברצינות דרישה מעין זו?
התשובה היא כמובן שלילית. סביר להניח שבאותו הרגע הייתה פושטת המשטרה על בתיהם של ראשי ארגון הפשע ועוצרת אותם עד לשחרור השוטר. כמו-כן, חשבונותיהם ונכסיהם היו מוקפאים.
מדינת ישראל במו ידיה מעבירה לידי החמאס מזון ותרופות ובקרוב יועברו לעזה מאות מיליוני דולרים לשיקום הרצועה. איסמעיל הנייה ומחמוד אזהאר ממשיכים להסתובב בחופשיות בעוד גלעד שליט נמצא בשבי כבר כמעט שלוש שנים.
לאחרונה מדווחים כלי התקשורת על עסקה המתגבשת עם החמאס לשחרור גלעד שליט בתמורה לשחרורם של רבי מרצחים שעל ידיהם נהרות של דם. רבים ממחבלים אלה הובאו לכאן במבצעים נועזים שבהם סיכנו חיילי צה"ל את חייהם. התקשורת שמילאה תפקיד פעיל בעסקת רגב-גולדווסר פועלת לקדם גם עסקה זו כאשר היא מראיינת משפחות שכולות שמוכנות לשחרור רוצחי יקיריהן בתמורה לשחרור החייל החטוף.
כידוע, חז"ל תיקנו ש"אין פודים את השבויים יותר על דמיהן" מתוך הבנה שמחיר מוגזם יזמין את החטיפה הבאה. למשפחות השכולות יש זכות להביע את דעתן בסוגייה רגישה זו, אך יש לזכור שכליאתם של הרוצחים הינה בראש ובראשונה על-מנת להגן על החיים מפני רוצחים אלה ומפני חבריהם הרואים בהם מודל לחיקוי. באשר לרוצחיו של השר רחבעם זאבי (גנדי) קיים נימוק נוסף השולל את שחרור רוצחיו והוא העובדה שמדובר בשר בממשלת ישראל ויש משמעות נפרדת גם לכבוד הלאומי.
אך למרות האמור לעיל נראה כי העסקה מתקדמת לפי דרישות החמאס, וזאת על אף שעסקת ג'יבריל שבוצעה ב-1985 ובמסגרתה שחררה ישראל 1,150 מחבלים הביאה למסע רצח ולטרור חסר תקדים.
על-מנת לעצור את מכת הטרור והחטיפות לצרכי מיקוח שצפויות לנו כאשר תצא העסקה הנוכחית לפועל חייבת הכנסת לחוקק בהקדם חוק עונש מוות חובה על מחבלים רוצחים. זוהי הדרך המוסרית ביותר למנוע את סינדרום החטיפות ולהחזיר את ההרתעה. אם לא נתעשת במהירות יידע כל רוצח מתועב כי במקרה הגרוע ביותר יהיה עליו לבלות כמה שנים בכלא לפני שארגון כזה או אחר ידרוש את שחרורו במסגרת עסקה לשחרור חטופים.

הכותב הנו חבר מועצת העיר ירושלים.
תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש מוות למחבלים עכשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האינתיפאדה פרצה מעסקת גיבריל
מרק טווין  |  10/02/09 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שמחה ניר
מדוע מכל המפלגות אליהן פניתי - כולל כאלה שהוצע לי לרוץ במסגרתן - אף אחת לא הייתה מוכנה להתייחס למערכת-הגג הקובעת את אורחות-חיינו, איכות חיינו ואיכות הממשק שבין הציבור למשרתיו - היא מערכת המשפט?
ברוך מרזל
מדיניות 'בת היענה' של רשויות החוק בישראל, הביאו להקמתה של מדינת 'אום אל פחם' בתוככי מדינת ישראל. מדינה שהשלטון בישראל התייאש זה מכבר לאכוף בה את החוק    אני הולך לאום אל פאחם, גם אם זה מרגיז את האויב והשמאל
שרית ילוב
מן הרגע שבו הסתמן בנימין נתניהו כמנהיג, עמדה התודעה הישראלית במתקפה פסיכולוגית בלתי פוסקת ורבת חזיתות, שתכליתה - פיתוח תיעוב אוטומטי, עוקף אינטליגנציה, כלפי האיש. עם פרוץ הקאמבק של שטיפת המוח - מובאת בזאת סקירה של טכניקות תקשורתיות להַתְעָבָת מועמד אפקטיבי להנהגה
מרטין שרמן
טענתו של יאיר לפיד כי התנאים שבהם פעלה ישראל לפני ההינתקות והתנאים שבהם פעלה אחריה - דומים, כמוה כטענה שהצטננות קלה ודלקת ריאות סופנית שתיהן "דלקות ויראליות"
עו"ד משה גולדבלט
ממשלת אולמרט-לבני-ברק הצליחה להנחיל לישראל מפלה נוספת חמורה לא פחות מזו שנחלנו במלחמת לבנון השנייה, אנו קוראים כי ישראל כבר נענתה למעשה לכל דרישות החמאס בקשר לשחרורו של שליט    מחר מוטלת על כל אחד החובה לברר לעצמו אם הוא עדיין מוכן להפקיד בידיהם את האחריות העליונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il