X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטים תוהים האם המדינה לא הייתה רשאית לבחור באפשרות הפחות-גרועה ולהגיע להסדר עם פינטו כדי לחקור את ארביב נאור: השאלה אינה מי חקר את החשדות אלא האם החקירה נוהלה כשורה
▪  ▪  ▪
ברכה. "לא הייתה חקירה" [צילום: פלאש 90]

המדינה סבורה שאין הצדקה לביטולו של הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו, למרות הראיון שהעניקה רעייתו דבורה לערוץ 2. כך אומרת (יום ב', 20.10.14) הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, חני אופק, בפתח הדיון בבג"ץ בעתירות המבקשות להורות על חקירה נגד תת-ניצב אפרים ברכה. לדבריה, המדינה קיבלה הסברים מבאי-כוחו של פינטו לגבי הראיון.
בא כוח התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, הגדיר את ההסדר כ"פרודיה". לדבריו, "דומה שהמדינה בכל מחיר רוצה לסיים את הפרשה הזאת, לא ברור למה". המדינה מאמצת את טענותיו של פינטו נגד מנשה ארביב, ואינה חוקרת את טענותיו נגד ברכה – דבר העומד בסתירה לטענתה לפיה היא רוצה לטהר את שורות המשטרה, אמר. הוא טען, כי ייתכן שהמדינה אינה מעוניינת בחשיפת כל האמת על הנעשה במשטרה, אך המשנה לנשיא מרים נאור העירה מיד: "אל תזרוק בוץ באנשים שלא נמצאים פה".
נאור אמרה, כי יש להתמקד בעיקר: טענת המדינה לפיה בחרה בין שתי אפשרויות גרועות, בזו שתאפשר לה לבער את הרע במסגרת המשטרה. "הוא [פינטו] מחזיק אותם בגרון, והם צריכים לעשות בחירה בין שני דברים רעים", הוסיפה. "השאלה אם יש עילת התערבות בבחירה שהם עשו, שהיא בוודאי לא אידיאלית. לא תמיד אפשר להשיג את הנורמות הראויות". לדבריה, "אף אחד מאיתנו אינו מתלהב מהתופעה של החצרות, אבל אנחנו עכשיו בתמונה הפלילית".
השופט אורי שהם העיר, כי התנועה דרשה בעבר שפינטו יתן את הדין על תשלום השוחד לברכה, זה מה שקורה בהסדר הטיעון ולכן על שרגא להסביר על מה הוא מלין כעת. גם הוא אמר, כי ייתכן שהשיקול שעשתה המדינה בנסיבות אלו היה לגיטימי.
"חקירה בניגוד עניינים"
בא כוח אומ"ץ, עו"ד יובל יועז, אמר שדבריה של המדינה על נחיצות החקירה נגד ארביב – חלים גם בנוגע לברכה. השופט אליקים רובינשטיין אמר, כי השאלה היא האם בדיקת החשדות נגד ברכה לא נתנה תשובה מספקת לטענותיו של פינטו. יועז השיב, כי אם יש חשדות – הם חייבים להיחקר בידי הגורם המוסמך, דהיינו מח"ש, ולא ניתן לעשות זאת אגב חקירת המשטרה נגד פינטו.
שהם שאל, מה הייתה המדינה צריכה לעשות יותר ממה שעשתה. יועז השיב: "להעביר את זה לגורם המוסמך. יש סיבה שהמחוקק הקים את המחלקה לחקירות שוטרים – כדי למנוע מצב שהמשטרה תחקור את עצמה. כאן לא הייתה חקירה נגד ברכה אלא נגד פינטו". שהם שאל שוב, מה היה צריך לעשות יותר מבחינה מעשית, בלא קשר לשאלה היכן הייתה החקירה צריכה להתנהל. יועז ענה, כי אין להתעלם מניגוד העניינים בו נוהלה החקירה, וזאת לצד העובדה שברכה נחקר כעד ולא כחשוד.
נאור אמרה, כי השאלה המרכזית היא האם החקירה נוהלה שלא כשורה, אך יועז טען שהטענה היא שהחקירה כלל לא התקיימה, ולכן כלל לא מדובר על התערבות בשיקול הדעת של רשויות החקירה, אלא על הפרה של נורמות חקוקות. עוד אמר, כי בית המשפט העליון קבע שלא יתערב בשיקול הדעת של הרשויות כאשר החקירה הסתיימה, בעוד יש תקדימים להוראות שלו לפתוח בחקירה.
שהם אמר, כי המדינה טוענת שיש די אינדיקציות לכך שאין בסיס לטענותיו של פינטו, ובעיקר – הקלטת השיחה בינו לבין ברכה, בה אין כל רמז להעברות כספים קודמות. רובינשטיין הוסיף ושאל, האם נקיטת אותן פעולות חקירה בידי מח"ש, הייתה מספקת את אומ"ץ. יועז השיב, כי אין ספק שמח"ש הייתה מבצעת פעולות רבות נוספות. "המשטרה לא יכולה לראות אחד מבכיריה כחשוד", אמר, וציין שמלבד פינטו – יש עדים נוספים להעברת הכספים לברכה, ולכן יש יותר מאשר ראיות ראשוניות המצדיקות פתיחת חקירה.

תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאור: פינטו מחזיק את המדינה בגרון
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הטענות צודקות
אורח  |  20/10/14 10:47
2
נושא ומושא
כשופט בדימוס  |  20/10/14 11:21
 
- כנל רקובה ל"ת
גם מערכת מהשפט   |  20/10/14 12:00
3
מדינה פרימיטיבית פוחדים מקללות
מיכל מירושלים  |  20/10/14 14:39
 
- עוד מעט
איציק ש. התקוה  |  21/10/14 00:14
4
חרדים
שיר  |  21/10/14 07:52
5
נאור מושחתת בעצמה זה כבר ידוע
אורחת  |  26/10/14 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה הגדיש את הסאה    בתשובתו לבג"ץ דיווח על עדים שהכחישו כביכול שקיבל כספים שלא כדין, למרות שאלה לא הכחישו זאת וחלקם אישרו שאכן קיבל כספים במשך שנים מפינטו ומאנשיו    היועמ"ש וינשטיין מסר לבג"ץ כי ברכה נחקר על-ידי המשטרה    ואילו ברכה אומר לבג"ץ: נערכה "בדיקת עומק" וממנה עלה כי לא היה צורך לחוקרו על-ידי המשטרה ו/או מח"ש
איתמר לוין
טוען בתשובתו לבג"ץ, כי הגורמים המוסמכים דחו את האשמותיו של פינטו נגדו לאחר שביצעו בדיקה מקצועית ויסודית    אומר שיחסיו עם פינטו היו גלויים וחוקיים, הוא לא מסר מידע ולא קיבל טובות הנאה
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נמנע מחיוב תנ"צ אפרים ברכה לעמוד בבדיקת פוליגרף ולהשיב: האם אכן קיבל כספים במעטפות מהרב פינטו וממקורביו    ממה חושש וינשטיין?    האם יוכל לצלוח בשלום בדיקת פוליגרף בשאלה: האם בתקופת עבודתו כעורך דין רשם כדין את כל הכספים/התקבולים שקיבל במזומנים מלקוחותיו, כשכר טירחה?
איתמר לוין
שתי נקודות מרכזיות לקראת הדיון בבג"ץ בשבוע הבא בפרשת פינטו-ברכה: מדוע ראוי להעביר את הפרשה לחקירת מח"ש, והאם המדינה רמסה זכויות בסיסיות של פינטו כנאשם
איתמר לוין
תמלילי חקירתו של רבין בפרשת הולילנד מלמדים, כי ברכה נכנס פעמיים לחדר החקירות אך דבריו לא תועדו    ברכה גם לא רשם זכרון דברים - בדיוק כפי שהוא עתיד לעשות לאחר הצעת השוחד מפינטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il