X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוספת השכר שהוחלט עליה לא תפחית את הבעיות הכלכליות של הרופאים הצעירים, לא תפחית מהלחץ בו הם נתונים, לא תשפר את תנאיהם ולא תשחרר אותם מקשיי הפרנסה
▪  ▪  ▪
ד"ר פרישמן. לאפשר שר"פ בבתי חולים ציבוריים

החלטת ועדת הבוררות להעלות את שכר הרופאים היא החלטה ארכאית, המתאימה לממשל קומוניסטי מנוון ולא למדינה מערבית נאורה. אחת הבעיות הקשות אשר עומדת בפני מערכת הבריאות בישראל היא עומס היתר המוטל על הסגל הזוטר של הרופאים בבתי החולים, עומס המתבטא בשעות עבודה ארוכות ובמספר רופאים מצומצם המטפל בהמוני חולים, דבר הבא לידי ביטוי בטיפול פחות איכותי ואישי הניתן למאושפזים בבתי החולים בישראל.
כאשר מבקשים להעלות שכר למגזר שלם, ובעיקר כשמדובר על רופאים, המטרה העיקרית צריכה להיות לשפר את המוטיבציה ואת איכות הרפואה - כלומר להשפיע על הרופא להקדיש את כל כולו לטפל בחולים שלו, על-ידי מתן תמריצים כספיים.
אך הרופאים במדינת ישראל מתחלקים לשתי קבוצות, ששתיהן לא באמת ניהנות מהתוספת במשכורת - הצעירים עבורם תוספת השכר איננה מספיקה ומהווה טיפה בים, והבכירים, עבורם תוספת השכר אינה משפיעה כי היא בטלה בשישים מול היקף ההכנסות שלהם.
המערכת הציבורית סובלת מסטגנציה ומשיתוק, כאשר רופאים בכירים שוהים שנים בתפקידי מפתח, בעוד שהתקדמות הרופאים הצעירים נבלמת. כך לא רק נפגע שכרם של הרופאים, אלא גם המוטיבציה שלהם, ובשל כך מתחילות רעות חולות כמו בריחת מוחות, התפתחות רפואה פרטית ורפואה שחורה.
תוספת השכר שהוחלט עליה לא תפחית את הבעיות הכלכליות של הרופאים הצעירים, לא תפחית מהלחץ בו הם נתונים, לא תשפר את תנאיהם ולא תשחרר אותם מקשיי הפרנסה. קל וחומר שתוספת זו לא תאפשר להם להקדיש תשומות זמן ואנרגיה גדולות יותר לטיפול בחוליהם. תוספת השכר גם לא תשפיע על המוטיבציה של הבכירים או על הנכונות שלהם לשרת טוב יותר את מערכת הבריאות הציבורית.
קיימת רק דרך אחת לפתרון מכלול בעיות השכר והמוטיבציה במערכת הבריאות בישראל, והיא לאפשר שר"פ (שירותי רפואה פרטיים) בבתי החולים הציבוריים. הטענה העיקרית של מתנגדי השר"פ היא שהוא יפגע בשוויוניות של מערכת הבריאות ויהפוך את המערכת הציבורית למקום בו קיימת אפליה בין עשירים לעניים. מערכת בריאות פחות שיוויונית מזו הקיימת היום בישראל, קשה לחזות, והשר"פ אם יתוכנן ויתבצע נכון, יעשה בדיוק ההיפך.
הדרך הנכונה לייסוד השר"פ היא לקבוע שרק רופאים אשר ביצעו תפקיד ניהולי מוגדר במערכת הציבורית, לקדנציה התחומה בזמן, ורק לאחר שסיימו את תפקידם, ואת תרומתם לציבור, יהיו רשאים להשתמש במתקנים הציבוריים אותם מספקים בתי החולים, ולהעניק במסגרתם שירותי רפואה פרטית.
בצורה זו יתאפשר קידום במערכת, רופאים בכירים יעזבו תפקידי ניהול לאחר קדנציה פורה ומשמעותית ויהפכו להיות רופאי שר"פ. את מקומם יתפוס הדור הבא, שיהיה חדור מוטיבציה להצליח במשימות העומדות בפניו בתפקידי הניהול אותם נטל.
רק כך נוכל להפוך את מערכת בתי החולים הציבוריים למקום שאיננו עוד מקום עבודה המתרוקן בשעות הצהריים המאוחרות, אלא גם למקור פרנסה ראוי שכל רופא יראה בו מקור לתקווה ופרנסה עתידית משופרת.
ובסיפא אציין, אין לי ספק שוועדת הבוררות חשבה לוקחה בחשבון את אופצית השר"פ והרוטציה, אולם בחרה, כפי שהרבה פעמים מקובל במחוזותינו, לבחור בדרך הקלה והרעה במקום לנסות ולעשות שינוי אמיתי וחשוב במערכת הבריאות, שינוי קשה אבל הכרחי.

מבחר המאמר הינו מומחה לניהול סיכוני בריאות ולביטוח רפואי, משמש כיועץ לאיגוד סוכני הביטוח בישראל ומלמד באוניברסיטת תל אביב
תאריך:  12/02/2009   |   עודכן:  12/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלאת שכר: קטלנית למערכת הבריאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שר"פ בבית חולים ציבור???
דר יובל  |  12/02/09 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
הבוחר ריחף מפחד בדרכו לקלפי, והיות שנכווה ברותחין של מדיניות השמאל, עשה בדיוק את ההיפך משהורו לו מגוייסי השמאל בתקשורת. הבוחר השפוי היכה את השמאל שוק על ירך
איתמר לוין
משה מתייחס לחותנו בכבוד ומבקש את עצתו. מכאן עלינו ללמוד, שיתרו היה אדם דגול וראוי להערכה
ראובן לייב
גם אם יצליח בנימין נתניהו להרכיב קואליציה - תוחלת-חייה תהיה קצרה
רות פורסטר
רק בישראל: דמוקרטיה, אשר הבחירות הנערכות בה, אינן מביאות להכרעה. הזוכה הוא המפסיד, והמפסיד הוא הזוכה. ולשון המאזנים יפסיד בכל החלטה אשר יקבל. החזירו לנו את המנדט הבריטי למען הסדר ושפיות הדעת!
ד"ר טל פבל
אינטרנט    במזרח התיכון מצנזרים את האינטרנט    לעיתים זה בשל העלבת אבי האומה הטורקית    פעמים אחרות, בשל השוואת אשתו של הנשיא אסד למרלין מונרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il