X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעם אין לי טענות מיוחדות למסע הבחירות שניהלו האדלרים עבור קדימה. הם הסתירו כמתבקש את הרשימה העלובה של המפלגה והבליטו את "הפוליטיקאית האחרת" וזה עבד לא רע ועוד: שלי יחימוביץ' ממשיכה להטיל אימתה
▪  ▪  ▪
לבני ואדלר [צילום: פלאש 90]

לשלי יחימוביץ' יש שטף דיבור מרשים, מיומנות תקשורתית ויכולת בלתי נדלית לנבוח את אמירותיה הפסקניות באופן שלשומע אין שהות להגיב עליהן [בדרך כלל גם אין לו אפשרות] ואין לו הזדמנות להזכיר לדוברת הרהוטה והברוטאלית מתי טענה באותה נחרצות את ההפך הגמור. היא כנראה גם בוחרת היטב את זירת ההופעה, כי מעולם עדיין לא נתקלתי במראיין שיציג לה שאלות קשות.
על-מנת להראות עד כמה מוליכים אותנו הפוליטיקאים שולל נדרש זיכרון טוב וארכיון טוב המאפשר לדלות ממנו באופן מיידי את הסתירות, השקרים והתרמיות הגדולות והקטנות, וגם אז, זה לא תמיד עוזר. נדרשת הזדמנות לעימות עם הפוליטיקאי ועד כה התרשמתי שכל מי שראיין את יחימוביץ' פחד ממנה פחד מוות.
כולנו זוכרים איך נכנסה שלי יחימוביץ' לחיים הפוליטיים, תוך שימוש בפרסומה התקשורתי. לא שכחנו כיצד התחבקה ממש עם עמיר פרץ בעת הצטרפותה למפלגת העבודה ותלתה בו עיניים מעריצות. עובדה זו לא מנעה ממנה לנטוש ברגע הנכון את ספינתו הטובעת לטובת אהוד ברק, שהיא מעולם לא אהבה. בזמן הקרוב ילמד ברק ששלי יחימוביץ' נאמנה לאדם אחד בלבד - לעצמה.
אתמול שמעתי את הגברת יחימוביץ' שופכת "בערב חדש" אש וגופרית ומסבירה שהציבור הולך שולל בתעמולת רמייה שהופצה על-ידי קדימה. תעמולה שהפחידה את הציבור בסיסמה "ציפי או ביבי" תוך שימוש ציני בדמותו של בנימין נתניהו, לאחר שקודם לכן נעשתה לו דמוניזציה [ביבי - אני לא מאמין לו]. לשלי לא היה אכפת שהקורבן למסע תעמולה דו-שלבי זה היה דווקא נתניהו. מה שאוכל אותה הוא שתומכי המפלגה, וכן תומכי מרצ, בלעו את הפיתיון ואצו להצביע קדימה. הצלחת מסע התעמולה הזה מבטאת גם את כישלונה שלה כיו"ר צוות התגובות של המפלגה - אבל מי יעיז להזכיר לה עובדה זאת.
תשוקות שלי
יש לי זיכרון לא רע ואוזן די חדה ביחס להתבטאויות שונות ובזמן מערכת הבחירות עקבתי בזהירות אחר התבטאויותיה של הח"כ הנכבדה. למרות שנדרשה לכך מספר פעמים, לא הסכימה הטהרנית הידועה לשלול אפשרות הצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו שנוא-נפשה. הסיבה לכך ברורה, במפלגת העבודה חלמו להצטרף לממשלת נתניהו ולגרום לכך שקדימה תתפרק בספסלי האופוזיציה.
לו מפלגת העבודה הייתה זוכה בעוד 5 מנדטים, ייתכן מאוד שתסריט ממשלת נתניהו-ברק היה מתממש בתמיכתה הנלהבת של שלי, שהודיעה כי היא משתוקקת להיות שרת התמ"ת. אם המפלגה תחליט בכל זאת להצטרף לממשלה, שלי תנזוף בנו בחומרה אם נחשוב שיש בהחלטה בעייתיות כלשהי על-רקע החשש למפלגת ימין.להערכתי, העבודה לא תצטרף בסוף רק משום שמספר התיקים שניתן להציע לה נמוך מדי ביחס לשאיפות מנהיגיה.
קדימה, משום מה, החליטה לעשות מה שנדרש על-מנת שהגורל ששלי יחימוביץ' הוועידה לה לא יתממש. גם "מפלגת אווירה" רוצה להמשיך ולהתקיים בפוליטיקה וכמובן לא תבחל בטריק "אדלרי" אחד או שניים להבטיח את שרידותה. אולי לא כל כך נחמד, אבל בהחלט בתחום המשחק הפוליטי המקובל.
אני מתעב את תופעת "האדלריזם" בפוליטיקה הקובעת שמסריה של מפלגה הם מה שמוכתב על-ידי הפרסומאים שלה, אבל הפעם אין לי טענות מיוחדות למסע הבחירות שניהלו הארדלרים עבור קדימה. הם הסתירו כמתבקש את הרשימה העלובה של המפלגה והבליטו את "הפוליטיקאית האחרת" וזה עבד לא רע. עובדה - אפילו מצביעים ותיקים של מפלגה שורשית וערכית כמו מפלגת העבודה ומצביעיה ה"אידיאולוגיים" של מרצ בלעו את הפיתיון. בקיבוצים, קדימה זכתה להישגים מרשימים מאוד.
השד העדתי מובל לקבורה
היום מצהירה יחימוביץ' שיש להיות קשוב לרצון הבוחר ולשקם את המפלגה באופוזיציה. קשה לי לדמיין לעצמי את הגברת קשובה למישהו חוץ מאשר לעצמה. מאז 1977 אנו שומעים המון על שיקום מפלגת העבודה ולמעט החריג של 1992, שהתרחש בנסיבות מיוחדות, נראה שמאמצי השיקום אינם מיטיבים את מצבה של המפלגה ובקרוב היא תועבר מהמחלקה השיקומית למוסד סיעודי ומשם כל הדרכים מובילות לכיוון אחד.
מפלגת העבודה הובסה הרבה לפני שהחלה מערכת הבחירות וללא קשר לתעמולת הבחירות. אלו שתמכו בה בעבר לא יכלו לסלוח על בגידתה במסר החברתי. היו שצפו אפילו שהעבודה תקבל מספר חד-ספרתי של מנדטים. אומנם בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" שנוהל באופן מביך על-ידי ראש מפלגתה, סברו כי המפלגה בכל זאת תזכה להרבה יותר מנדטים. הדבר לא קרה ובצדק.
מפלגת העבודה וכן מרצ הן מפלגות של היישוב הוותיק והמבוסס וכן, סליחה על הביטוי, של החלק האשכנזי באותו ציבור [אני איני סבור בכלל שהשד העדתי נעלם]. ציבור זה בהיותו נמנה על השכבות המבוגרות הולך ופוחת ואין סיבה שיצטרף אליו ציבור אחר. שתי המפלגות הללו סיימו את תפקידן ההיסטורי. מתקרב המועד בו נצטרך לעטוף את המפלגות הללו בתכריכים, להקריא הספד או שניים ולתת להן לנוח על משכבן בשלום, יחד עם מפלגות חשובות נוספות שהיו ועברו מן העולם. הצער לא רב, היגון לא קודר.

תאריך:  13/02/2009   |   עודכן:  13/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפעם - אדלר לא אחראי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לעינין.ישר כוח
הראל  |  13/02/09 14:22
2
צריך לומר: לא אשם. לא אחראי זה
מורה לעברית  |  13/02/09 15:21
 
- אדוני טועה בגדול
מדבר עברית  |  14/02/09 08:02
3
יעני מה ? עבודה בעיניים ?!
ישמעאל  |  13/02/09 15:52
4
באמת? אדלר- אייל הם המורסה
טול קורה  |  13/02/09 19:12
5
כל הכבוד. מסכים עם כל מילה.
רוטמן  |  14/02/09 16:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוריאל בן-עמי
אולי נעשה פסטיבל. פסטיבל של אגו תקשורתי. ציפי וביבי ואיווט יתבשלו על אש קטנה ואנחנו כבר נחמם אותם לבחירות חדשות
לבנת שאובי
אמירות מעין 'שטחים פתוחים', 'לא נגרם נזק' הן חלק בלתי נפרד מהשיגרה היומיומית של תושבי שדרות. אך מה קורה כשאכן יש פגועים בנפש והרוגים?    סיפורה של משפחת אבוקסיס שאיבדה לפני 4 שנים את בתם אלה בת ה-17, שהייתה בדרכה חזרה הביתה במוצ"ש כשנשמעה אזעקת "צבע אדום"
אברהם (פריצי) פריד
חשבון בחירות: לפני שנשכח את הלקח - ולפני שנתחיל לשלם את החשבון
טובה ספרא
תחזית אסטרולוגית לשבוע 19.2.09-13.2.09    כלכלה ושווקים: צפויה טלטלה חזקה נוספת    אצלנו: הסכמה רחבה על דרך; סיכוי גדול לשינוי שיטת הבחירות; ועוד: ניסיונות של אובמה לקדם תוכניות בישראל יתקלו ב"לא"
עו"ד יוסי דר
מה האופציות העומדות בפניו, ואיך יצלח את דרכו לאופוזיציה (אם בכלל)?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il